|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik tarczowy DC |
Autor |
Wiadomość |
RST [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lip, 2012 Silnik tarczowy DC
|
|
|
W moim napędzie zaplecionym w przednim w kole wbudowany jest silnik dc o konstrukcji tarczowej przekładną i wolnobiegiem.
Podczas wymiany łożysk z bardzo chińskich na lepsze moim oczom ukazała się konstrukcja rotora i statora z magnesami tylko po jednej stronie i zastanawiałem się nad dołożeniem na drugą stronę magnesów neodymowych zamiast krążka blaszanego który zamyka obwód magnetyczny i tu pytanie czy lepiej dokleić dodatkowe magnesy (tylko czy to pomoże zwiększyć prędkość obrotową?) czy dołożyć jeszcze jeden akumulator i zasilać 48V dla lepszych osiągów (obecnie vmax 25 km/h) a czasem chciało by się trochę więcej... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 11 Lip, 2012
|
|
|
Przesuń szczotki w inne położenie bo widzę że masz tu regulację - możliwe że silnik przyspieszy.
Tak wlasnie regulowało się prędkość silników w maszynach drukarskich Miyakoshi... Było w nich urządzenie które obracało szczotkotrzymacz i silnik wtedy przyspieszał lub zwalniał.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
RST [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lip, 2012
|
|
|
Tego też próbowałem silnik może kręcił się troszkę szybciej ale występuje wtedy spore iskrzenie na szczotkach i zdecydowanie większy pobór prądu więc ustawiłem tak jak było. |
|
|
|
|
Mirek K. [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 11 Lip, 2012
|
|
|
RST napisał/a: | odczas wymiany łożysk z bardzo chińskich na lepsze moim oczom ukazała się konstrukcja rotora i statora z magnesami tylko po jednej stronie i zastanawiałem się nad dołożeniem na drugą stronę magnesów neodymowych zamiast krążka blaszanego który zamyka obwód magnetyczny i tu pytanie czy lepiej dokleić dodatkowe magnesy (tylko czy to pomoże zwiększyć prędkość obrotową?) czy dołożyć jeszcze jeden akumulator i zasilać 48V dla lepszych osiągów (obecnie vmax 25 km/h) a czasem chciało by się trochę więcej... |
Dołożenie magnesów może skutkować zwiększeniem strumienia magnetycznego a tym samym spowoduje zmiejszenie prędkości obrotowej silnika, a zwiększy się moment obrotowy, czyli bedzie wolny a silniejszy. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 12 Lip, 2012
|
|
|
Mirek K. napisał/a: | Dołożenie magnesów może skutkować zwiększeniem strumienia magnetycznego a tym samym spowoduje zmiejszenie prędkości obrotowej silnika, a zwiększy się moment obrotowy, czyli bedzie wolny a silniejszy. |
Teoretycznie dorobienie bocznika do silnika mogłoby załatwić sprawę gdyby to był silnik szeregowy. Tutaj raczej ciężko będzie osłabić pole wirnika na tyle by rozkręcić wirnik szybciej. Zgadzam się z przedmówcą...
Jeżeli nawet wstawiłbyś dodatkowy bocznik w szereg z wirnikiem by osłabić pole to spadnie napięcie na wirniku i silnik się nie rozkręci szybciej... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
RST [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Sie, 2012
|
|
|
usunąłem ten blaszany krążek pod szczotkotrzymaczem
zrobiłem próbę i rozpędził się do 30 km/h (i to na nie w pełni naładowanych akumulatorach)
- cel został osiągnięty |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|