ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia
Autor Wiadomość
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   mechanizmy automatyzujace zmianę biegów - doświadczenia

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z mechanizmami -"przystawkami" do standardowych skrzyń które automatyzują zmianę biegów ?
(n.p. oplowski easytronic czy quickshift z reno )

nie muszę chyba dodawać że w elektryku szybszym niż typowo miejski będzie to w przyszlosci, a zasadniczo juz jest, nieodzowny element
 
 
rymi
początkujący


Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 43
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

Posiadam od 11 lat Corse z Easytronic - przymierzam się do przeróbki na elektryka [bo prawdopodobnie niedługo silnik będzie wymagał remontu generalnego {zaniedbania eksploatacyjne}].

Z tego co już się orientowałem to sama zmiana biegów odbywa się strikte mechanicznie [popychacze z płynem hamulcowym DOT4 użytym jako płyn hydrauliczny].
 
 
RysiekK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

dzięki za odpowiedź
trochę mnie martwi ta hydraulika
prawdopodobnie oznacza to ze z tego konkretnie mechanizmu i jego siłowników ciężko i niecelowo będzie korzystać (dorabianie sterowania )

ale jakby Ci sie chcialo to sprawdż proszę jaki pobór mocy ma urządzenie
(może jakieś zdjęcia)

nie piszesz o awariach, czy to znaczy ze ich nie było ?
 
 
rymi
początkujący


Dołączył: 20 Maj 2012
Posty: 43
Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

Wszystko jest zamknięte w osobnym układzie obok samej skrzyni - jest pompka płynu, siłownik i sterownik obok. Wg mnie sama skrzynia nie będzie żadnym problemem przy przerabianiu samego auta na elektryka, bo całość wykonywania zmiany biegów działa właśnie na prąd :-) Zresztą wspomaganie układu kierowniczego też jest na prąd [tylko czy na to wszystko wystarczy energii z aku na dłużej niż 20km ;-) ].

Zresztą na serwisie aukcyjnym mozna kupić zestaw na przerobienie tej skrzyni Easytronic na sterowanie takie zwykłe czysto manualne. A także są zdjęcia sterownika i samej skrzyni.

Od jakiegoś pół roku mam czasami szarpnięcia przy ruszaniu z jedynki [mechanik twierdzi, że to sprzęgło, a nie skrzynia] i od jakiś 2 lat przy zmianie z 1 na 2 czasami nie zmienia biegu tylko trzeba kilka sekund poczekać na załączenie się biegu, ale zdarza się to raz na kilka dni i tylko przy dwójce więc nic z tym nie robię [podobno to awaria samego sterownika skrzyni].

Nie zmienia to faktu, że w necie już się duuuuużo naczytałem o awariach tych skrzyń :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group