|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Bateria na Lifepo4 38140 |
Autor |
Wiadomość |
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
Już przyuważyłem 2A ładowanie-rozładowanie. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011
|
|
|
Do Darek B
Kiedyś udało mi się że tak powiem przetestować parę ogniw przy przykręcaniu złączek balasera zrobiłem mostkiem do skręcania poszczególnych cel zwarcie na krótko kilku cel.
blaszka się prawie przetopiła ale kilka ogniw nie wytrzymało.
Nie były one jeszcze ładowane wtedy .
Po tym zabiegu na 3 celkach miałem napięcie koło 1V i już tego ogniwa nie dało się ładować.
ładowarka go nie widziała.Podobny efekt jest przy głębokim rozładowaniu ogniwa które też już się nie ładuje.I wolę przerywać rozładowanie przy napięciu wyższym tak 2.5V bo potem to już napięcie leci szybko w dół a szczególnie jak się rozładowuje małym prądem.
A taką sytuację jak opisujesz miałem z jedną celą 38120 10Ah w której elektrody były zalewane taką jasną kremową żywicą .Cela leżała długo nie używana praktycznie od początku naładowana a jakie moje było zdziwienie gdy jej chciałem użyć do diody świecącej a tu pusto w akku.Ogniwa 38120 10Ah zalewane czarną żywicą miały mniejszą rezystancję wewnętrzną bo przy takim samym prądzie rozładowania miały wyższe napięcie pracy (0.15V) i się mniej grzały w końcowej fazie rozładowania |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Darek B [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Witam Was i już piszę następne szczegóły. Ogniwa są Headway-a i leżały na półce ( u mnie) ok 3 miesięcy po czym były poddane testowi takiemu jak w załączniku w poprzedniej mojej wiadomości. Warunki napięciowe to ładowanie CCCV do U=3,65V z końcowym prądem 0,01C, rozładowanie do 2V...?! Teoretycznie chyba OK ale już zauważyłem, że mimo, że karty katalogowe ogniw i BMS-ów mówią o końcowym napięciu rozładowania 2V to jednak na niektórych charakterystykach rozładowania widać, że kończą nieco "wyżej" tj. 2,25-2,3. Kilka typów PCM-ów które mam w ofercie do LiFePo4 też mają podane napięcie końcowe 2,3V. Na razie nie widzę innej przyczyny jak rozładowanie do zbyt niskiego poziomu (choć zgodnego z kartą) - albo dali mi bardzo stare, zleżałe ogniwa. Te ogniwa udało mi się bez problemu "podnieść" bo testery które używamy mają taka możliwość ale obawiam się, że pojemnościowo będzie "kicha". Testy pierwszych ogniw "po upadku" skończą się jutro wieczorem. Napiszę oczywiście jak to wygląda razem z charakterystyką testu. Podsyłam jeszcze zdjęcie ogniwa po zdjęciu PVC. Może wiecie jak odczytać datę produkcji ? Oczywiście napisałem do Chinki ale na razie odpowiedziała, że analizują.
P6063220.JPG naklejka na ogniwie 38120 Headway |
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 1,33 MB |
|
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011
|
|
|
Spróbuj odczytać czytnikiem kodów kreskowych co tam jest napisane na tym ogniwie |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011
|
|
|
Ramer, powiedz gdzie dostałeś te dynksy pod śróbki do wlutowywania kabelków.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Ramer
początkujący
Dołączył: 29 Gru 2010 Posty: 36
|
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011
|
|
|
toft napisał/a: | Ramer, powiedz gdzie dostałeś te dynksy pod śróbki do wlutowywania kabelków.
Pozdrawiam. |
Jakie dystanse pod śrubki ? Chodzi o te "konektorki" z oczkami ?
Jeżeli tak to: Sławmir Elektronics |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011
|
|
|
Nie dystanse tylko dynksy:) ale o to chodzi. Dziekuje:). |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012 Re: Bateria na Lifepo4 38140
|
|
|
Ramer napisał/a: | Moja wyrzeźbiona konstrukcja
Całość zostanie owinięta przezroczystą taśmą która będzie chroniła przed wilgocią
|
Jak po ponad roku oceniasz wytrzymałość tych ogniw i swoja konstrukcję ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|