ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Bateria na Lifepo4 38140
Autor Wiadomość
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011   

Już przyuważyłem 2A ładowanie-rozładowanie.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 05 Cze, 2011   

Do Darek B

Kiedyś udało mi się że tak powiem przetestować parę ogniw przy przykręcaniu złączek balasera zrobiłem mostkiem do skręcania poszczególnych cel zwarcie na krótko kilku cel.

blaszka się prawie przetopiła ale kilka ogniw nie wytrzymało.
Nie były one jeszcze ładowane wtedy .
Po tym zabiegu na 3 celkach miałem napięcie koło 1V i już tego ogniwa nie dało się ładować.
ładowarka go nie widziała.Podobny efekt jest przy głębokim rozładowaniu ogniwa które też już się nie ładuje.I wolę przerywać rozładowanie przy napięciu wyższym tak 2.5V bo potem to już napięcie leci szybko w dół a szczególnie jak się rozładowuje małym prądem.
A taką sytuację jak opisujesz miałem z jedną celą 38120 10Ah w której elektrody były zalewane taką jasną kremową żywicą .Cela leżała długo nie używana praktycznie od początku naładowana a jakie moje było zdziwienie gdy jej chciałem użyć do diody świecącej a tu pusto w akku.Ogniwa 38120 10Ah zalewane czarną żywicą miały mniejszą rezystancję wewnętrzną bo przy takim samym prądzie rozładowania miały wyższe napięcie pracy (0.15V) i się mniej grzały w końcowej fazie rozładowania
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Darek B
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Witam Was i już piszę następne szczegóły. Ogniwa są Headway-a i leżały na półce ( u mnie) ok 3 miesięcy po czym były poddane testowi takiemu jak w załączniku w poprzedniej mojej wiadomości. Warunki napięciowe to ładowanie CCCV do U=3,65V z końcowym prądem 0,01C, rozładowanie do 2V...?! Teoretycznie chyba OK ale już zauważyłem, że mimo, że karty katalogowe ogniw i BMS-ów mówią o końcowym napięciu rozładowania 2V to jednak na niektórych charakterystykach rozładowania widać, że kończą nieco "wyżej" tj. 2,25-2,3. Kilka typów PCM-ów które mam w ofercie do LiFePo4 też mają podane napięcie końcowe 2,3V. Na razie nie widzę innej przyczyny jak rozładowanie do zbyt niskiego poziomu (choć zgodnego z kartą) - albo dali mi bardzo stare, zleżałe ogniwa. Te ogniwa udało mi się bez problemu "podnieść" bo testery które używamy mają taka możliwość ale obawiam się, że pojemnościowo będzie "kicha". Testy pierwszych ogniw "po upadku" skończą się jutro wieczorem. Napiszę oczywiście jak to wygląda razem z charakterystyką testu. Podsyłam jeszcze zdjęcie ogniwa po zdjęciu PVC. Może wiecie jak odczytać datę produkcji ? Oczywiście napisałem do Chinki ale na razie odpowiedziała, że analizują.

P6063220.JPG
naklejka na ogniwie 38120 Headway
Pobierz Plik ściągnięto 377 raz(y) 1,33 MB

 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 06 Cze, 2011   

Spróbuj odczytać czytnikiem kodów kreskowych co tam jest napisane na tym ogniwie
_________________
pozdr
Tomek
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Paź, 2011   

Ramer, powiedz gdzie dostałeś te dynksy pod śróbki do wlutowywania kabelków.
Pozdrawiam.
 
 
Ramer
początkujący


Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 36
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011   

toft napisał/a:
Ramer, powiedz gdzie dostałeś te dynksy pod śróbki do wlutowywania kabelków.
Pozdrawiam.


Jakie dystanse pod śrubki ? Chodzi o te "konektorki" z oczkami ?
Jeżeli tak to: Sławmir Elektronics
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011   

Nie dystanse tylko dynksy:) ale o to chodzi. Dziekuje:).
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   Re: Bateria na Lifepo4 38140

Ramer napisał/a:
Moja wyrzeźbiona konstrukcja
Całość zostanie owinięta przezroczystą taśmą która będzie chroniła przed wilgocią

Jak po ponad roku oceniasz wytrzymałość tych ogniw i swoja konstrukcję ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group