|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wynaleziono nową baterię Li-ion o szybszym czasie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
No nie koniecznie. Ten wolnobieg powoduje, że tarcie toczne zależy też od tej "grzechotki" a nie tylko od proporcjonalnie do masy pojazdu i tego jakie opony użyte i na ile napompowane+niewiele na łożyskach.
Dla kogoś, kto minimalizuje straty energii w EV, po oporach powietrza, "grzechotka", czyli wolnobieg to wróg numer 2 podczas zjazdów i jazdy na biegu "jałowym" |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Najłatwiejszy odzysk energii jest z silnika DC, zaś z BLDC jest trudniej. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Jeżeli chodzi o opory powietrza to wygrywają rowery poziome i gokarty, chociaż te drugie mają 4 koła i są cięższe ale opory mają mniejsze.:)
Zbyszku, z silnika 48V DC próbowałem odzyskać energię i na połowię obrotów miał tylko 12V:/. Gdy dało się obciążenie robił straszne opory ruchu.
Ja jestem za pomysłem Eneuro. Podłączenie do pedałów alternatora i korzystanie z energi zgromadzonej w akumulatorze do napędu a pedałowanie i napedzanie pedałowaniem alternator ktory podczas jazdy doładowywał by akumulator. Pomysł świetny tylko jak z pradami ładowanie akumulatora.?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
Każdy odzysk energii jest jednocześnie hamulcem, ile mocy da na obciążenie tyle mocy zabierze z kół lub z pedałowania; nie ma różnicy jaka to będzie maszyna elektryczna, jedynie gorszą maszyną elektryczną jest tu alternator, bo on ma mniejszą sprawność energetyczną (zgodnie z charakterystykami ich pracy). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Sie, 2012
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | Pomysł świetny tylko jak z pradami ładowanie akumulatora.?. |
Najpierw trzeba w ogóle sprawdzić, czy da się radę kręcić tym altkiem pedałami np. w okolicy min. 1000 RPM, bo poniżej tej prędkości w ogóle się nie włączy (parametr "cut in" w specyfikacji altka
Jeśli chodzi o prądy to sprawa w miarę prosta: zakładając że coś koło 250W jest nasza moc i np. ze sprawnością ok. 50% ją zamienimy w prąd o napięciu 14V-15V bo tyle reguluje alternator (zależy to od modelu i wyprowadzeń oraz odległości do acu) to mamy: 250W/14.5V=17A !! *(50%=0.50)= ok. 9A
Czyli efektywnie dostarczamy ok. 100W niby tylko ale za to.... możemy to robić podczas wjazdu, zjazdu, na postoju, możemy też poprosić ładną dziewczynę, aby pomogła dojechać do motelu, gdzie już będzie 230VAC
Tylko jakieś trafo trzeba będzie ze sobą zabrać, ale ni emusi być wielkie i ciężkie,bo regulator ten sam bo wpinamy trafo tam gdzie wyjście altka za diodami, a przez noc i tak spokojnie może się bezobsługowo to ładować
BTW: Przyjechały czujniki Halla i uP i jeszce trochu elektroniki (odpornej nawet na -50 stopni C) więc czas realizować tą ideę i wyrzucić w końcu ten irytujący łańcuch
BTW: Silniki BLDC z Hallami GoldenMotor w Holandi są do dostania rzekomo: 1000W za ok. 100 euro nie licząc ich VATu, a koszty transportu pewnie da się obejść, bo rodzina dorabia tam i spokojnie do busa się zmieści ich kilka więc pewnie podadzą przy okazji
Pozdr. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 683 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
Tu jest dopiero rozwiązanie, jakby specjalnie stworzone pod nasze drogi
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
Ta idea jest dobra, najwyżej trochę podziurawimy drogi przełodowanymi jak zwykle TIRami, czyli wystarczy pooszczędzać na remontach dróg. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012
|
|
|
r2d2 napisał/a: | Tu jest dopiero rozwiązanie, jakby specjalnie stworzone pod nasze drogi
Pozdro. |
Do naładowania zegarka wystarczy,a rower przecież ma pedały |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012
|
|
|
W sumie to nic na tym filmiku nie ma
Altek nabyłem za 100 PLN w warszrtacie samochodowym i śmiga-co tu kombinować i wymyślać? Nic tylko wyrzucić wolnobieg z tyłu - i właśnie to robię, bo... rozsypało się łożyskowanie w kilkuletnim rowerze z tyłu, więc okazja żeby wcześniej pozbyć się łańcucha
Dzisiaj jeszcze podmieniłem na inne koło tylne, tak żeby pomiary przeprowadzić i porównać z teoretycznymi wyliczeniami, bo średnią na trasie 28km (w obie strony) bez wiatru miałem równo 20km/h bez zadyszki i pośpiechu.
Ciekawe ile wyjdzie z zapisu GPS i teoretycznych wartości mocy potrzebnych do pokonania tej trasy z taką średnią...
Ale te dane już wystarczą, aby oszacować do jakiej teoretycznie większej prędkości bym dał radę średnio się rozpędzać, jeśli zmniejszyłbym współczynnik oporu powietrza z ok. 0.9 do 0.3...nie korzystając w ogóle z żadnego acu i wspomagania, a jedynie z odzysku... i magazynowania na trasie... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012
|
|
|
Przecież tam jest całkowity przewrót w alternatorze i nie trzeba energii na cewkę wzbudzenia, przy np. wiatrakach to może być ważna sprawa. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
eneuro [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2012
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Przecież tam jest całkowity przewrót w alternatorze i nie trzeba energii na cewkę wzbudzenia, przy np. wiatrakach to może być ważna sprawa. |
Przy wiatrakach ważniejsze jest magazynowanie energii wtedy kiedy mocno wieje i oddawanie jej kiedy nie ma wiatru... magazynowanie prądu to wąsakie gardła tych wszystkich rozwiązań EV i zwykły altek wystarcza żeby produkować zadowalającą ilość prądu. Najważniejsze że ma się czym ładować acu, bo używanie wolnobiegu jest bez sensu w tych konstrukcjach EV i tylko usankcjnowane próbami włożenia do roweru silnika BLDC i baterii po jak najniższych kosztach i jeszcze upakowania tego tak żeby jeszcze zmieścił się "jeździec"...
To błędna ścieżka powielana przez firmy które lansują modę na takie rozwiązania, bo po "najmniejszej lini oporu" mogą zdobyć potencjalnych klientów na takie wynalazki atym samym maksymalizować swoje zyski.
Więc trzeba zrobić samemu coś lepszego i jak trzeba to się zrobi
najważniejsze że już wiadomo jakie energie i moce są potrzebne do pokonania "sił natury" w zależności od współczynnika oporu powietrza-resztę się już dopasuje do swoich potrzeb i designu "bolidu" |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Znalazłem fajnego newsa z testami nowych ogniw od LG, gdyby tylko takie były dostępne w normalnych cenach...
http://powercartel.com/20...li-ion-battery/
blisko 12Wh z jednego ogniwa 18650
gęstość wychodzi około 250Wh na kilogram
żele nie mają szans |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
Zobacz jaka jest pojemność kiedy rozładowujesz do 3.0V lub bezpieczniej 3.3V poza tym jest tam sztuczka ponieważ rozładowują obciążeniem rezystancyjnym, a powinno być stałym prądem lub stałą mocą. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|