ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
EBike Crank Torque Sensor - co to jest?
Autor Wiadomość
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   EBike Crank Torque Sensor - co to jest?

Jak w temacie. DO czego moze to służyć?
Mierzy siłę nacisku na pedała i kontroluje moc pompowaną w silnik?

http://www.bmsbattery.com...que-sensor.html
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

"Function
1. Torque parameter:
Start torque: Ms=8±2N?m End Torque: Mr=33±3N?m;
2. Output voltage of the sensor: 0 / +5V;
3. Working voltage of the sensor: +12~+15V;
"
Może zamiast PAS można to wpiąć do klasycznego sterownika?
Mi to wygląda że zasilane to jest z 12-15V i na wyjściu dostajesz napięcie 0-5V proporcjonalne do momentu jaki jest na tym wymienionym korbowodzie w zakresie 9-34Nm-pewnie tam wsadzili jakieś czujniki, że wykrywają siłę jaka jest na obciążonym przy pedałowaniu bikeu-dlatego cały korbowód trzeba zmienic na ten ich bo przetworniki nie są w pedałach, tylko w korbowodzie schowane ;)
Być może sterowniki BLDC jakieś mają wejście dostosowane do tych 0-5V i np. jak naciskasz bardziej to większy prąd puszcza ster do silnika BLDC czy innego zmieniając wypełnienie PWMem np. na uP ;)
W sumie to pewnie nawet we własnej "samoróbce" można by to wykorzystać i oprogramować.
Ale 88$ za coś takiego to... drugi silnik bez mała by był 1000W... do przodu ;)
Ta platanina kabli i następne pudełko do zamocowania.
Bez mała instalacja elektryczna "malucha" prostrza się wydaje niż ebike po zamontowaniu wszystkich tych czujników i sterów... Mam nadzieję, że uda mi się wytrawić to na jednej płytce i ukryć w zgrzanych plastikowych rurkach takich jak do centralnego ogrzewania, bo to bez sensu wozić tyle kabli przyklejonych taśmami na rowerze :D
Ostatnio zmieniony przez eneuro Sob 15 Wrz, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Ale pomysł fajny, nie?
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Nie no każdy pomysł ma zarobienie prawie 100$ jest warty zachodu przy masowej produkcji :D
Akurat mam zamiar wyrzucić łańcuch i zmodyfikowany korbowód będzie altek napędał przez 2stopniową przekładnię, więc tam pomiar momentu mogę niejako zrobić przy okazji na podstawie pomiaru prądu jaki płynie do ładowanego acu/silnika BLDC.
Będe też miał pomiar prędkości RPM altka więc znając przełożenie od korbowodu, moc i prędkość kątową na altku, cofając się do tyłu jestem w stanie oszacować ten moment na korbowodzie:
M=P/w
P - to zmierzona moc wydzielana z altka
w=2*PI*f,
f [Hz]= x [RPM] /60 [sec] - będę znał na każdym stopniu przekładni jak jest znana na końcu
Więc całą tą dodatkową plataninę kabli z tego dodatkowego czujnika mozna sobie darować w moim przypadku.

No chyba że ktoś ma klasyczny ebike, to taki "bajer" mógłby być przydatny-jak komuś z silnikiem chce się pedałować w ogóle ;)
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

No fakt, twój pomysł jest lepszy!
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

czy lepszy to się okaże-mam na "hamowni" taki altek i dorabiam ogranicznik prądu za altkiem/regulator ładowania acu/zasilania BLDC, tak aby pedałowac tylko tyle ile mi się chce (czyli ustalać jakimś potencjometrem albo czujnikiem hallotronowym moc z altka), czyli np. łatwiej będzie pedałować jak będe odbierał z altka tylko np. 100W ;)
Zobaczymy, tak czy inaczej dobrze wiedzieć co "ludziska" kombibują żeby łatwiej się jeździło ebike'ami, więc info przydatne i się uwzględni w swoim projekcie...

BTW: Właśnie dlatego majstruję własny sterownik silnik/ów BLDC i mierniki różne własne, żeby różne takie pomysły podglądnięte w necie tam oprogramować tak jak mi się spodobają, a nie dokupywać różne kolejne czujniki i kolejne kable mocować do ramy ;)

Zawziąłem się i nie spocznę dopuki nie wyeliminuję "grzechotki" z wolnobiegiem z tyłu.
Dlatego pomysł z generatorem prądu na "pokładzie" ebike :D
Oczywiście oprócz aku z prądem albo acu... wirujacym kilka tys. RPM czyli FES... ale to już jak będzie coś EV jeździć i zarabiać, czyli oszczędzać na paliwie ;)
Teoretycznie wygląda to nienajgorzej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group