ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
E_ROWER
Autor Wiadomość
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Mar, 2006   

nie, nei czaje o co wam tam chodzi alej ak przez te diode ma isc 80A to napewno musi byc na 140 minumum no chyba ze to boczna dioda....

Naciagnij lancuchy zauwazysz realny wzrost mocy na kole, no i nie bardzo czaje jak ten silnik ma wytrzymac prad 80 A ?
 
 
Gość

Wysłany: Sob 11 Mar, 2006   

niedawno założyłem drugi silnik dołożyłem do sterownika 4x irfz44n
chce podać max 40 amper na silnik myśle ze wiecej niema sensu
ale dwa silniki to nie jeden naprawde robi wrazenie coprawda jescze nie wyruszyłem w droge ale na betonie szybko czuć zapach palonej gumy
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Mar, 2006   

no kosztem zasiegu i zycia akumulatorów :) to wszystko i łancychy ponaciągaj
 
 
Gość

Wysłany: Sob 11 Mar, 2006   

z tymi łańcuchami to niejestem pewien ale sprawdze podczas jazdy jak juz bede miał aku
bo hamowni w domu niemam
ale jak nie są mocną naciągniete to niechałasują i mniej prądu pobierają na biegu jałowym o ponad 2A.
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

jak sa luzne to sprawnosc ukladu jest sporo nizsza, przejedz sien a luznym lancuchu a na naciagnietym kolosalna rownica, to chyba logiczne ?
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

gdy łańcuchy sa luźne straty sie zwiekszają przez co na kole z 200w bedzie czasem 170w i nawet wiecej
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

Tą dide montuje równolegle a nie szeregowo przed silnikiem
Na jaki prąd ona musi być??
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

Zdaje się ze ta dioda nie musi być przygotowana na taki prąd jak mosfety, ale jak to mówi powiedzenie początkujących elektroników: jak nie spalisz to się nie przekonasz :lol: .
No i powtórze jeszcze raz pytanie Dawida, po co ci te 80A? Przecież sterownik, który masz zamiar przerobić ma ograniczenie nadprądowe, a ciągłego poboru takiego prądu nie przetrzymają prawdopodobnie i silniki, i aku.
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

no i H.. spaliłem właśnie nastepny sterownik
to juz drugi w mojej kadencji
ten który teraz miałem nie miał ograniczenia prądowego
i podpiłem do niego równolegle 3x irfz44n piekna moc nieszło
zatrzymać roweru
jutro zamówie 2 sterowniki podłącze po jednym na silnik
tylko nasówa sie pytanie czy teraz manetka mi sie niezjara jaK
podepne pod nią dwa sterowniki
80A potrzebne mi było do dobrego startu jazdy po piaszczystym terenie
czy podjazdów pod góre zawsze sie moze przydać zapas mocy
bo przy jezdzie po asfalcie z predkością 25km/h silniki bedą pobierać
ok 12A czyli po 6A na silnik
JAK MYŚLICIE ZJARA SIE TA MANETKA??
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

Ale sprawdzałeś co konkretnie się sypnęło, może szkoda tak wymieniać te sterowniki. Być może jakiś jeden element stanowi 'najsłabsze ogniwo" i jego wymiana na taki o lepszych parametrach rozwiązałaby problem?
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

ludzie po co on tam komplikuje ? :roll:
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Mar, 2006   

A O CO CI BIEGA BO NIEKUMAM??
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Mar, 2006   

no bo nie czaje czemu tak komplikujesz ten kontroler i czemu uparles sien a 40A na silnik akumulatorb edzie wazyl 30 kg minimum, jak dasz mniejszy to po 40 takich przejazdzkach aku dowymiany i kolejne 200 zl na aku wydasz, przy 40 A silnik sie zagotuje, problem z kontrolerem nie mozesz na necie znalesc schematu konkretnego albo dac inne tranzystory np mosfety w ubudowach tych duzych jak maja IGBT nei pamietam typu obudowy drogie sa ale sie nie pala i nei trzeba 10 rownolegle laczyc, do tego jak laczymy rownolegle to trzeba miec tranzystory z tejsamej partii.
 
 
RAMZES
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Mar, 2006   

tera podłącze dwa silniki pod dwa sterowniki bez zadnych kombinacji
tylko sie zastanawiam czy manetka wytrzyma??
aku juz mam 3 szt. panasonic 12v 17ah dałem 110zł
co myślicie o tej manetce wytzryma??
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 13 Mar, 2006   

Manetka powinna wytrzymać. Tam idą tylko prądy sterujące a nie zasilanie (ale jak się spali, to ja kosztów nie zwracam :P )
Zastanawiam się tylko, jak ten Twój rower wygląda z dwoma silnikami i trzema akumulatorami 17AH :shock:
Możesz rzucić jakieś zdjęcie?
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group