ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Potrzebuje opini na temat zestawu z silnikiem BLDC.
Autor Wiadomość
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Widzę że nieźle się rozwiną temat. Eneuro straszy, inni kłócą się na temat rozmieszczenia silnika. Ja w swoim EV mam silnik pod siodełkiem.:).

Zbyszku Kopeć, jak jest z przyśpieszeniami z tymi silnikami w kole. Mój DC generuje podczas przyśpieszania 2x większą moc niż ma nominalna(1KW) i czuć jak wciska w siodełko. Czy jeżeli BLDC przy nominalnej mocy 1,5KW może wygenerować więcej podczas np ruszania aby to przebiegało dynamiczniej?.

Prosił bym o opisanie charakterystyk zachowania się tych silników, ich elastyczności, możliwości przewoltowania i awaryjności.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Co innego moc nominalna, a inna sprawa moc szczytowa (jeszcze kwestia ilości sekund), A I TAK NAJWAŻNIEJSZY JEST MOMENT NOMINALNY I MOMENT SZYTOWY.
Jednak moc roweru EV może być max. 250W i o większych już nie mogę się wypowiadać, a to FORUM nie jest o wyścigach na torach wyścigowych np. FORMUŁA1.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Do tego już za młodych lat zauważyłem, że szybka jazda naprawdę nie daje radości, radość daje tylko powolna jazda, żeby dokładnie obejrzeć świat i żeby inni zobaczyli przystojniaka za kierownicą.
U nas misjonarz niedawno na kazaniu powiedział, że kierowcy TIR-ów już tak się spieszą, że nie zauważają tirówek przy drodze, czyli popadają z jednego grzechu w drugi, kwestia ............. .
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Masz Zbyszku rację, lecz czasami wiesz, że użycie większej prędkości jest i bardzo przydatne i konieczne. A ja używam roweru elektrycznego do przemieszczania się a jeżeli chcę popatrzeć na otoczenie to idę, a nie jadę do lasu. Wywoływanie pożądliwości u innych osób to łamanie 7 przykazania(Nie pożądaj).


Chodzi mi o mox chwilową, maxymalną jaką generują te silniki.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

No to dodam.
Kiedyś było wolno więcej i robiłem klientom mocniejsze rowery EV. Dwóch (o nich wiem) się mocno rozbiło, gdyż 55 km/h pod górę bez pedałowania to jednak zbyt duża prędkość dla roweru z napędem oprócz pedałów, hamulce nie wyhamują, a inni kierowcy sądzą, że rower pod górę bez pedałowania się zatrzyma i efekt ....................
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012   

Przy silniku w piaście i silniku golden motor przy napięciu okolo 70V i prądzie tu nie wiem ale puszcza pewnie z 30-50A z mocnym pedałowaniem mam do 50kmh okolo 5-7s zależy jak sobie to liczę... przyznaję niedokładną metodą typu za jedna sekundę powiedzenie w pamięci średnio szybko 123 potem 124 itd...:)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Tym akurat Zbyszku się nie martwię bo mój wygląda jak wechikuł czasu i żuca się w oczy z daleka ale masz rację, trzeba myśleć szybko o chamowaniu i w mieście lepiej się nie rozpędzać bo wystarczy jeden moment i katastrofa ale poza miastem można jechać szybciej. Czyli moc BLDC jest podobną chwilowo i mogą dobrze przyspieszać.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

A ja i tak wolę w rowerze w kole silnik DC, jest lżejszy i ma w sumie większą sprawność.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ja już od dawna cały czas konstruuję samochody EV z coraz nowszymi rozwiązaniami i dokładnie od dawna badam wszelkie parametry.

To pochwal się jaki ostatnio zbudowałeś od 0 pojazd EV (oczywiście nie ebike bo rower to nie pojazd) i zarejestrowałeś i jakie ma osiągi ;) Reklamujesz przeróbki spalinowców na kiepskiej stronie-więc naprawdę tam nikt nie zagląda bo ona jest nieczytelna zupełnie...
To nie takie trudne poczytać trochu o HTMLu i zrobić coś co jakoś sensownie wygląda...
Jeśli tak wygląda Twoja strona, to potencjalni klienci ją kojarzą to z tym co robisz, więc słabo to wygląda...

Póki co to co potrzebowałem wiedzieć o EV i aerodynamice się dowiedziałem z wielu źródeł i mi wystarczy żeby jeździć za free praktycznie niedługo w komfortowych warunkach.
Jak się czegoś nie wie to się pyta i analizuje czy ma to sens-proste...

Jak potrzebowałem ekonomiczny samochód to pojechałem do salonu i wyjechałem takim "Econoboksem" 1.4 HDI jaki mi się podobał i przejechałem nim już bez awarii ponad 200 000 km ;)
Teraz nie potrzebuję robić zbyt czesto kilkuset kilumetrowych wycieczek, więc sobie niedługo zarejestruję elektrycznny pojazd i za darmochę do klientów dojadę, a dłuższe trasy niedługo 607 HDI będzie robić, bo przecież nie będę szukał na bezludziu gniazdka EV, albo woził przyczepki z "lipnymi" acu ;)

BTW: A te 4kW nie są wziete z powietrza, tylko z załaczników do ustaw o ruchu drogowym, więc nie przypadkiem tam się wzięły i "bzyki", czyli obrzydliwie głośne i wolne skutery tyle mocy na pewno potrzebują, zeby się rozbujać do 50 km/h z odgłosami przypominającymi przekraczanie bariery prędkości dźwięku ;)
 
 
tomeczekokok 
prezes



Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 794
Skąd: Rybnik (śląsk)
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Popieram R2D2.


Masz rację Zbyszku, silniki w kole mają mniejsze straty. Po prostu jeszcze nawet nie siedziałem na takim rowerze z silnikiem w kole i nie wiem jak podejść do tego rozwiązania. Nie testowałem ich a najgorzej mnie martwi ten sterownik, nawet za bardzo nie rozumiem zasady działania tego silnika, dzięki czemu zwiększa się jego moc, jakie są charakterystyki, jak pulsacja wpływa na ich pracę itp itd.
_________________
"Modliszka"- StreetFighter E-bike
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

eneuro napisał/a:
rower to nie pojazd

A niby co?
Zaczynasz przechodzić sam siebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group