ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Zaleta silników komutowanych elektronicznie
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

Te wiertarki z poza marketu też mają takie silniki komutatorowe, czyli szczotkowe, więc wszystkie takie są, bo to jest dla nich korzystne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

Bo komutator to nic innego jak prostownik mechaniczny. Ale przy silnikach bezszczotkowych komutacja odbywa się tylko za pomocą elektroniki. Zgodnie z regułą - nie zasterujesz - nie pojedziesz... Nawet najprostszy silnik klatkowy mimo że się go bez jakiejkolwiek elektroniki załączy do sieci to jest już sterowany za pomocą prądu przemiennego generowanego w elektrowni i dostarczanego nam do domu. I to właśnie sterowanie prosto z elektrowni jest nam narzucone odgórnie - elektrownia dostarcza prąd trójfazowy przemienny o stałej częstotliwości oraz napięciu. Można by zatem elektrownię porównać do takiego quasi-falownika który zasila wszystko w mieście. Gdyby elektrownia nam nagle podała zamiast prądu przemiennego prąd stały to wszelkiej maści urządzenia w większości by stanęły - tj pompy tłoczące wodę i ścieki.

Podsumowując:

Zaletą silników komutowanych elektronicznie jest to że mają zdecydowanie prostszą konstrukcję bo nie mają zazwyczaj uzwojeń wirników, nie mają iskrzących szczotek, są mniejsze i lżejsze niż ich odpowiedniki o tej samej mocy. Mechanicznie nie ma się w sumie co w nich zepsuć podczas normalnej eksploatacji poza łożyskami.Do niewątpliwych zalet należy również to że silników z elektronicznym sterowaniem nie przeciąży się poza ich dane katalogowe ponieważ aparatura sterująca na to nie pozwoli. Pewnie nie raz spotkaliście się że np. pompa pracowała bez jednej fazy albo krajzega stanęła gdy ją zdusiliście belką drewna - sterowanie elektroniczne na to nie pozwoli.

Wady tych silników również są:

konieczność stosowania elektronicznego sterowania które oparte na modelu matematycznym silnika musi w porę podawać napięcia i prady na poszczególne fazy i robić to szybko i sprawnie.
Podwyższony koszt zakupu z racji konieczności zastosowania inwertera ( falownika itp...) aby silnik mógł działać
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
filip
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

Nostusek napisał/a:
Bo komutator to nic innego jak prostownik mechaniczny.


Chyba nie ogarniam tematu, bo w żaden sposób nie mogę zrozumieć, w jaki sposób komutator prostuje prąd.

Byłoby to możliwe, gdyby miał dwie sekcje i jeden obrót przypadałby na jeden okres prądu przemiennego, ale przecież tak nie jest.

Czy ktoś umie łopatologicznie wyjaśnić, w jaki sposób następuje prostowanie prądu w komutatorze silnika np. z wiertarki?
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

http://silnikielektryczne.../silnik_dc.html
zerknij po co komutator w silnikach DC. A w praktyce działa to tak że szczotki są ustawione tak wzgledem stojana żeby wygenerowane przez stojan pole elektromagnetyczne w danym czasie na danym uzwojeniu (lub magnetyczne jeżeli mamy magnesy w stojanie) mogło się znieść w kierunku przeciwnym do pola wygnerowanego w wirniku. Jeżeli używasz pojedyńczej ramki uzwojenia w wirniku to wykonasz jedynie fragment obrotu pełną mocą a dalszy ruch to będzie bezwładność wirnika. Dlaego stosuje się kilkadziesiąt uzwojeń aby cyklicznie móc przełączać i zwielokrotniać moment obrotowy...

Wyjaśnienie Tobie co to znaczy że komutator jest prostownikiem mechanicnym jest tematem złożonym - podbij na gg to Ci indywidualnie wyjaśnię..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Lis, 2012   

Prąd porusza się z prędkością światła. Spróbuj skręcić przy tej szybkości. Dlatego jest prosty ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group