|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
E_ROWER |
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Mar, 2006
|
|
|
nie, nei czaje o co wam tam chodzi alej ak przez te diode ma isc 80A to napewno musi byc na 140 minumum no chyba ze to boczna dioda....
Naciagnij lancuchy zauwazysz realny wzrost mocy na kole, no i nie bardzo czaje jak ten silnik ma wytrzymac prad 80 A ? |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 11 Mar, 2006
|
|
|
niedawno założyłem drugi silnik dołożyłem do sterownika 4x irfz44n
chce podać max 40 amper na silnik myśle ze wiecej niema sensu
ale dwa silniki to nie jeden naprawde robi wrazenie coprawda jescze nie wyruszyłem w droge ale na betonie szybko czuć zapach palonej gumy |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Mar, 2006
|
|
|
no kosztem zasiegu i zycia akumulatorów to wszystko i łancychy ponaciągaj |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 11 Mar, 2006
|
|
|
z tymi łańcuchami to niejestem pewien ale sprawdze podczas jazdy jak juz bede miał aku
bo hamowni w domu niemam
ale jak nie są mocną naciągniete to niechałasują i mniej prądu pobierają na biegu jałowym o ponad 2A. |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
jak sa luzne to sprawnosc ukladu jest sporo nizsza, przejedz sien a luznym lancuchu a na naciagnietym kolosalna rownica, to chyba logiczne ? |
|
|
|
|
Dawid M [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
gdy łańcuchy sa luźne straty sie zwiekszają przez co na kole z 200w bedzie czasem 170w i nawet wiecej |
|
|
|
|
RAMZES [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
Tą dide montuje równolegle a nie szeregowo przed silnikiem
Na jaki prąd ona musi być?? |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
Zdaje się ze ta dioda nie musi być przygotowana na taki prąd jak mosfety, ale jak to mówi powiedzenie początkujących elektroników: jak nie spalisz to się nie przekonasz .
No i powtórze jeszcze raz pytanie Dawida, po co ci te 80A? Przecież sterownik, który masz zamiar przerobić ma ograniczenie nadprądowe, a ciągłego poboru takiego prądu nie przetrzymają prawdopodobnie i silniki, i aku. |
|
|
|
|
RAMZES [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
no i H.. spaliłem właśnie nastepny sterownik
to juz drugi w mojej kadencji
ten który teraz miałem nie miał ograniczenia prądowego
i podpiłem do niego równolegle 3x irfz44n piekna moc nieszło
zatrzymać roweru
jutro zamówie 2 sterowniki podłącze po jednym na silnik
tylko nasówa sie pytanie czy teraz manetka mi sie niezjara jaK
podepne pod nią dwa sterowniki
80A potrzebne mi było do dobrego startu jazdy po piaszczystym terenie
czy podjazdów pod góre zawsze sie moze przydać zapas mocy
bo przy jezdzie po asfalcie z predkością 25km/h silniki bedą pobierać
ok 12A czyli po 6A na silnik
JAK MYŚLICIE ZJARA SIE TA MANETKA?? |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
Ale sprawdzałeś co konkretnie się sypnęło, może szkoda tak wymieniać te sterowniki. Być może jakiś jeden element stanowi 'najsłabsze ogniwo" i jego wymiana na taki o lepszych parametrach rozwiązałaby problem? |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
ludzie po co on tam komplikuje ? |
|
|
|
|
RAMZES [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Mar, 2006
|
|
|
A O CO CI BIEGA BO NIEKUMAM?? |
|
|
|
|
Użytkownik [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2006
|
|
|
no bo nie czaje czemu tak komplikujesz ten kontroler i czemu uparles sien a 40A na silnik akumulatorb edzie wazyl 30 kg minimum, jak dasz mniejszy to po 40 takich przejazdzkach aku dowymiany i kolejne 200 zl na aku wydasz, przy 40 A silnik sie zagotuje, problem z kontrolerem nie mozesz na necie znalesc schematu konkretnego albo dac inne tranzystory np mosfety w ubudowach tych duzych jak maja IGBT nei pamietam typu obudowy drogie sa ale sie nie pala i nei trzeba 10 rownolegle laczyc, do tego jak laczymy rownolegle to trzeba miec tranzystory z tejsamej partii. |
|
|
|
|
RAMZES [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2006
|
|
|
tera podłącze dwa silniki pod dwa sterowniki bez zadnych kombinacji
tylko sie zastanawiam czy manetka wytrzyma??
aku juz mam 3 szt. panasonic 12v 17ah dałem 110zł
co myślicie o tej manetce wytzryma?? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13 Mar, 2006
|
|
|
Manetka powinna wytrzymać. Tam idą tylko prądy sterujące a nie zasilanie (ale jak się spali, to ja kosztów nie zwracam )
Zastanawiam się tylko, jak ten Twój rower wygląda z dwoma silnikami i trzema akumulatorami 17AH
Możesz rzucić jakieś zdjęcie? |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|