|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
rozrusznik zamiast silnika do roweru.. A jednak sie da |
Autor |
Wiadomość |
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Sty, 2013 rozrusznik zamiast silnika do roweru.. A jednak sie da
|
|
|
Przez przypadek znalazłem w necie.
Rower napędzany rozrusznikiem
...rzekomo 50km/h ciekawe ile to pojezdzi.. Rozrusznik jest przystosowany tylko do pracy chwilowej... nie wróże mu długiego zycia w takich okolicznosciach
www.youtube.com/watch?v=jrqnMQ9rPGo |
Ostatnio zmieniony przez Nie 27 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Fajne.
Szkoda, że to działa na pych, pewnie poprawi.
Jakby dokleił magnesy nodymy w tym rozruszniku, dał chociaż regulowaną opornicę (nawet skokowo wyłącznikami), to by była już całkowicie fajna maszyna.
Potem taki rozrusznik sprawdzony do napędu samochodu i już pełna radość. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Zbyszku tylko jednak rozrusznik sie bardzo będzie grzał w dodatku z takim obciążeniem.. Moze kiedys ktos udoskonali pomysł i rozruszniki będą w stałym uzytku.. pod warunkiem ze będą na łozyskach a nie tulejkach ślizgowych |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Jak dasz 600A, to musi się grzać i jeszcze jak będzie brak chociaż małych łopatek wentylatorka, to musi tak być. Tuleje ślizgowe mają zalety, ale to kwestia smarowideł i bocznych nacisków na wałek wyjściowy. Są też rozruszniki z łożyskami kulkowymi.
Producenci i uczelniane badanie rozruszników twierdzą, że taki rozrusznik ma sprawność 95% (oczywiście w odpowiednim szerokim przedziale punktów pracy - około połowa charakterystyki), a jednie sprawność tej zębatki napędzającej zębaty wieniec koła zmachowego jest tylko 85%, czyli do dłuższych obciążeń trzeba użyć innego przełożenia.
A jak się da jeszcze prawidłowo magnesy neodymowe w miejsce biegunów (zamiast elektromagnesów wzbudzenia), to pewnie się uzyska Free Energy (może). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
kori [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Kurczę Zbyszku ten ostatni filmik wymiata .. odejscie niczym F1 .. Tylko widzisz.. sam regenerowałem kilka rozruszników Mgneti marelli i z doswiadczenia wiem ze po regeneracji jak spinałem go na krotko z aku zeby zobaczyc jak kreci to kiedys mnie pokusiło go przetrzymac ok minuty na obrotach i juz odawał ciepło. Dlatego nie jestem zwolennikiem męczenia rozruszników. Sa także bardzo głośne podczas eksploatacji czego nie lubię |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013
|
|
|
Opornica (regulacja prędkości chociaż skokowa z wyłącznikami i opornikami), magnesy, prawidłowa przekładnia.
Gdzieś w necie anglojęzycznym znalazłem kogoś, kto wyciągnął taki z roweru EV albo motocykla EV po 3000 km i chciał go odsprzedać. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|