ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrusznik zamiast silnika do roweru.. A jednak sie da
Autor Wiadomość
kori
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Sty, 2013   rozrusznik zamiast silnika do roweru.. A jednak sie da

Przez przypadek znalazłem w necie.
Rower napędzany rozrusznikiem
...rzekomo 50km/h ciekawe ile to pojezdzi.. Rozrusznik jest przystosowany tylko do pracy chwilowej... nie wróże mu długiego zycia w takich okolicznosciach

www.youtube.com/watch?v=jrqnMQ9rPGo
Ostatnio zmieniony przez Nie 27 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Fajne.
Szkoda, że to działa na pych, pewnie poprawi.
Jakby dokleił magnesy nodymy w tym rozruszniku, dał chociaż regulowaną opornicę (nawet skokowo wyłącznikami), to by była już całkowicie fajna maszyna.
Potem taki rozrusznik sprawdzony do napędu samochodu i już pełna radość.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Zbyszku tylko jednak rozrusznik sie bardzo będzie grzał w dodatku z takim obciążeniem.. Moze kiedys ktos udoskonali pomysł i rozruszniki będą w stałym uzytku.. pod warunkiem ze będą na łozyskach a nie tulejkach ślizgowych
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Jak dasz 600A, to musi się grzać i jeszcze jak będzie brak chociaż małych łopatek wentylatorka, to musi tak być. Tuleje ślizgowe mają zalety, ale to kwestia smarowideł i bocznych nacisków na wałek wyjściowy. Są też rozruszniki z łożyskami kulkowymi.
Producenci i uczelniane badanie rozruszników twierdzą, że taki rozrusznik ma sprawność 95% (oczywiście w odpowiednim szerokim przedziale punktów pracy - około połowa charakterystyki), a jednie sprawność tej zębatki napędzającej zębaty wieniec koła zmachowego jest tylko 85%, czyli do dłuższych obciążeń trzeba użyć innego przełożenia.
A jak się da jeszcze prawidłowo magnesy neodymowe w miejsce biegunów (zamiast elektromagnesów wzbudzenia), to pewnie się uzyska Free Energy (może).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Dodam.
Rozrusznik jest zwykłym elektrycznym silnikiem DC i to wysoko sprawnym.
Inny przykład napędu z wykorzystaniem rozrusznika:
http://www.youtube.com/watch?v=1qonMG_zhsY
i te z rozrusznikiem też mają odejście:
http://www.youtube.com/watch?v=x8cJ1GNiHOI
Te silniki-rozruszniki służą bez grzania się, czyli widać ich bezawaryjność.
Tylko wkleić prawidłowo magnesy neodymowe i (przypominam), to może wyda Free Energy.

Jeszcze ten przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=C5lp3fP1WKo
pokazuje prawdę o zastosowaniu rozrusznika.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
kori
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Kurczę Zbyszku ten ostatni filmik wymiata .. odejscie niczym F1 .. ;) Tylko widzisz.. sam regenerowałem kilka rozruszników Mgneti marelli i z doswiadczenia wiem ze po regeneracji jak spinałem go na krotko z aku zeby zobaczyc jak kreci to kiedys mnie pokusiło go przetrzymac ok minuty na obrotach i juz odawał ciepło. Dlatego nie jestem zwolennikiem męczenia rozruszników. Sa także bardzo głośne podczas eksploatacji czego nie lubię
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 27 Sty, 2013   

Opornica (regulacja prędkości chociaż skokowa z wyłącznikami i opornikami), magnesy, prawidłowa przekładnia.
Gdzieś w necie anglojęzycznym znalazłem kogoś, kto wyciągnął taki z roweru EV albo motocykla EV po 3000 km i chciał go odsprzedać.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group