|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
przeróbka baterii - pomoc |
Autor |
Wiadomość |
wiciu_r
stażysta
Wiek: 52 Dołączył: 10 Sty 2013 Posty: 160 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
Czyli jak rozumiem spokojnie i bezpiecznie dla baterii mogę jechać tak długo, aż sterownik się rozłączy? Każde ładowanie będzie z balanserem. |
_________________ Im lepsza terenówka - tym dalej trzeba iść po traktor... |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 683 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
wiciu_r napisał/a: | O czasowym rozpięciu pakietów 6s myślałem właśnie w kontekście jednoczesnego używania 2 ładowarek. | Faktycznie to może lepiej daj na wszelki wypadek ten odłącznik, bo możliwości jednoczesnego ładowania 2-ma B6-tkam nie wziąłem pod uwagę.
Jeśli masz dwie, a nie przypłynęły z chin w tym samym kontenerze to dobrze by było w nich sprawdzić dokładność wskazań układu pomiaru napięcia i ew. skalibrować żeby miały identyczne. Ustawienia fabryczne mają mniej lub bardziej 'trafione'
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 07 Mar, 2013
|
|
|
składam już 3 rowerek na litowcach z laptopów.. Do ładowania używam ładowarki 10 A z balanserem. Każdą baterię mam poskładaną z parzystej ilości cel i podzieloną na dwie połowy. Z uwagi że ładowarka jest tylko 6s a baterie mam 10s a teraz będzie 12s do ładowania łączę dwie połówki równolegle a do jazdy spinam szeregowo. Przełączanie i podłączanie mam zrobione na złączu DB 25. Do ładowania złącze spina równolegle wszystkie cele razem z przewodami do balansowania, a do jazdy wkładam klucz łączący baterię w szereg, Tu są fotki i schematy
https://plus.google.com/photos/100257574869199620465/albums/5374739693001568161 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
Jariko napisał/a: | ...a do jazdy spinam szeregowo. Przełączanie i podłączanie mam zrobione na złączu DB 25. |
I na tym zlączu nie masz problemu straty prądu , przy ruszaniu 10-15A a nawet przy jezdzie 7-9 A ? Używasz zestawów pakietów umieszczonych po obu stronach bagaznika . Jaką łaczną pojemność ma taki zestaw ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Jariko
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 31 Maj 2006 Posty: 100 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 10 Mar, 2013
|
|
|
Do spinania baterii w czasie jazdy łączę równolegle po 4 piny i to bez problemu wystarcza. Przez dwa sezony i zimę katowałem silniczek 250W mocą dochodzącą do 600W i jedno co padło to koła zębate. Niestety nie do kupienia a dorabianie sobie odpuściłem. W składaku, który teraz buduję wstawiłem inne złącze, drukarkowe centronics. Ma więcej pinów i większe prądy. Wszystkie baterie jakie składałem miały około 15Ah. Po połączeniu równoległym pojemność się podwaja, ładuję prądem około 8A więc pełne naładowanie trochę trwa. Ale głównie to codziennie doładowuję po powrocie z pracy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|