ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
O akumulatorach
Autor Wiadomość
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Czw 18 Kwi, 2013   

Mam takie baterie używaną,po przejściu na litowe.
Tyle że na 36V więc jest więcej ogniw.
Dwadzieścia kilka.
Dwie sztuki.
Zbieram się już X czasu do testu pojemności.
Tak byłyby na sprzedaż.
15km przejeżdzałem na niej,ale może nie była rozruszana,bo to NiCD i stała całą zimę.
Zrobiłem kilka jazd,a chciałem szybszy rower i zwiększyłem napięcie o 50%.
.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Janek75
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Redaktor1966 napisał/a:
Przedmiotem aukcji jest wskaźnik napięcia akumulatora. Cena 8 zł

A koszt wysyłki 7 PLN i w sumie za 15PLN mamy "pająka" z kabelkiem, który i tak trzeba gdzieś zabudować, tyle że on jest niepotrzebny jak na wyświetlaczu w samochodzie wyświetla się komunikat "eco mode" - wiadomo że wtedy jest niski stan baterii.
A do EV takie cudo w kolorach tęczy można sobie zrobić taniej i progi ustawić gęściej od 10.5V i to w kolorach tęczy :)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 08 Wrz, 2013   

http://www.gizmaniak.pl/4...zialaly-dluzej/ | Poniedziałek, 8 lipca 2013, Marcin Błocian
Nadchodzi nowa generacja baterii. Urządzenia mobilne będą pracowały dłużej!

Za projekt odpowiedzialni są naukowcy z RIKEN Byon Initiative Research Unit. Prowadzą oni intensywne prace nad baterią litowo-jodową, która zaoferować ma użytkownikom znacznie zwiększoną pojemność w odniesieniu do dziś stosowanych powszechnie ogniw litowo-jonowych. Oczywiście jeszcze dużo czasu minie, zanim akumulatorki tego typu trafią na pokład przeróżnych urządzeń. Twórcy muszą bowiem dopracować swój wynalazek tak, by nie sprawiał potencjalnym użytkownikom żadnych przykrych niespodzianek.

Cała filozofia zastosowana przez RIKEN Byon Initiative Research Unit w trakcie konstrukcji nowych baterii to zastąpienie organicznego elektrolitu wodą. Warto wspomnieć, że dzięki temu nowe akumulatorki będą o wiele bardziej przyjazne środowisku. Co z żywotnością? Bo to na pewno najważniejsze pytanie, jakie się nasuwa w kontekście ogniw montowanych na pokładzie urządzeń mobilnych. Testy przeprowadzane przez naukowców pokazały, że do czynienia mamy tu z wysoką gęstością magazynowanej energii (dwukrotnie wyższą niż w przypadku technologii litowo-jonowej). Oznacza to dosłownie tyle, że jeśli akumulatorki litowo-jodowe trafią na wyposażenie smartfonów, to powinny one pracować dwukrotnie wydajniej, niż obecnie stosowane. Znacznemu wydłużeniu ma ulec także żywotność baterii. Dzieło naukowców z RIKEN Byon Initiative Research Unit mimo wielokrotnego ładowania, nie wykazało oznak spadku wydajności pracy. Jak więc łatwo można wywnioskować – rzadziej będzie trzeba wymieniać akumulatorki na nowe.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Sty, 2014   

Superkondensatory nowej generacji są coraz bliżej!

http://www.euractiv.pl/in...kupienia-005332 | 19.12.2013
Poinformował, że do Centrum Grafenowego została już zamówiona maszyna, która w pierwszym kwartale przyszłego roku rozpocznie produkcję grafenu wysokiej jakości na miedzi. "Ta maszyna i nasza wiedza pozwoli na wytworzenie grafenu o rozmiarach 30x30 cm. Jeszcze niedawno marzyliśmy o grafenie wielkości paznokci" – podkreślił Dąbrowski.

Dodał, że w 2015 roku ma tam być wytwarzany zredukowany tlenek grafenu. "Celujemy w czysty grafen płatkowy do zastosowań biomedycznych" - zapowiedział. Szef ARP powiedział także, że na rok 2016 planowane jest uruchomienie wielkoformatowej produkcji grafenu na węgliku krzemu.

W ocenie wiceministra skarbu Rafała Baniaka, mamy do czynienia z rewolucją. Podkreślił, że do sprzedaży wchodzi produkt "superuniwersalny", który "nie leży ani w szafie naukowców, ani w szafie agendy rządowej, tylko jest pokazany polskiemu biznesowi".

Grafen jest materiałem, który – jak wylicza Centrum Informacyjne Rządu - w przyszłości znajdzie szerokie zastosowanie w produkcji m.in.: nowych półprzewodników – z szansami na szybkie układy scalone i pamięci o „wiecznej” trwałości; ekranów dotykowych o wysokiej trwałości; ogniw słoneczne nowej generacji; superkondensatorów będących alternatywą dla akumulatorów m.in. w samochodach elektrycznych; materiałów kompozytowych (tworzyw sztucznych przewodzących ciepło i prąd elektryczny, możliwe do wykorzystania m.in. w przemyśle lotniczym czy kosmicznym). (bba)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 03 Lut, 2014   

http://losyziemi.pl/coraz...row-grafenowych | 14.09.2013
Coraz bliżej do zrobienia baterii i superkondensatorów grafenowych
Naukowcy z Uniwersytetu Rice, którzy specjalizują się w badaniach nad „materiałem przyszłości”, odkryli, że po dodaniu do struktur grafenu atomów boru powstanie ultracienka, efektywna i elastyczna anoda dla baterii litowo-jonowych. Dodanie boru powoduje, że grafenowa anoda lepiej przyciąga jony litu, co do tej pory stanowiło problem w projektach grafenowych akumulatorów.

Zastosowanie anody z grafenu w litowo-jonowych bateriach skutkuje przede wszystkim o wiele (nawet 10-krotnie) szybszym ładowaniem się akumulatora i dłuższym przechowywaniem energii w porównaniu z anodą grafitową.

Do grafenowej katody natomiast, ci sami naukowcy z Uniwersytetu Rice, dodali tlenek wanadu, uzyskując doskonałą efektywność i wydajność. Baterie korzystające z takiej katody mogą ładować się w 20 sekund i zachować ponad 90 procent swojej pojemności po tysiącu rozładowań. Co ważne, katodę taką można uzyskać w nieskomplikowanym procesie przemysłowym i masowo wyprodukować.

Ale grafen nie jest wykorzystywany jedynie jako budulec elektrod. Jest używany także jako materiał aktywny, tworzący tzw. superkondensatory. Mogą one ładować się w zaledwie kilka sekund, a przechowywać mogą potężne pokłady energii. Swoje zastosowanie „materiał przyszłości” znajduje także w bateriach słonecznych.
Źródło: chip.pl


http://biznes.onet.pl/sup...2320,news-detal | 05.10.2013 r.
Superkondensator z grafenowego żelu
Wytężone wysiłki australijskich naukowców zaowocowały w sierpniu br. skonstruowaniem bazującego na grafenie prototypowego superkondensatora o pojemności 60 watogodzin. Osiągnięcie dwunastokrotnie większej pojemności od wszystkich dostępnych na rynku ultrakondensatorów, dorównujące możliwościom tradycyjnego akumulatora kwasowo-ołowiowego, stało się możliwe dzięki wykorzystaniu grafenowego żelu, specjalnie opracowanego wcześniej na potrzeby projektu.
Zastosowana do stworzenia materiału metoda zbliżona jest do używanej w tradycyjnej produkcji papieru, co oznacza, że proces ten może być łatwo i efektywnie przeskalowany do masowego użytku przemysłowego.

Wydaje się zatem, że dni niestabilnych, ciężkich i drogich w produkcji litowo-jonowych i litowo-polimerowych baterii są już policzone.


http://kopalniawiedzy.pl/...-elektron,15333 | 05.03.2012 r.
Grafyn - kuzyn grafenu
Niemieccy uczeni, wśród nich chemik Andreas Görling z Uniwersytetu Erlangen-Nuremberg, prowadzili komputerowe symulacje trzech różnych wzorców, w jakie mogą układać się atomy węgla w grafynie i odkryli, że we wszystkich mamy do czynienia ze stożkiem Diraca. Jednak, co ważniejsze, okazało się, że jeden z badanych wzorów 6,6,12 grafyn, w którym atomy węgla charakteryzuje prostokątna symetria, przewodzi elektrony tylko w jednym kierunku. Taki materiał nie potrzebowałby domieszkowania innymi pierwiastkami, by wykazywać właściwości pożądane w elektronice.

W przeszłości uzyskiwano już niewielkie skrawki grafynu. Teraz niemieckie badania dowiodły, że warto pracować nad tym materiałem i różnymi jego odmianami.
Autor: Mariusz Błoński
Źródło: http://phys.org/


http://biznes.onet.pl/rew...41,1,news-detal | 01.10.2013 r.
Rewolucja w motoryzacji?
Jednym z alternatywnych źródeł napędu pojazdów jest wodór. Problemem jest zbiornik, w którym ma on być gromadzony.

Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, na Politechnice Łódzkiej trwają badania nad wykorzystaniem grafenu do budowy takich zbiorników. Wyposażony w nie samochód mógłby na jednym baku przejechać 800 km.

Jak powiedział gazecie prof. Piotr Kula, dyrektor Instytutu Inżynierii Materiałowej Politechniki Łódzkiej i prorektor ds. innowacji, wizja twórców tego projektu to auto napędzane wodorem, nie droższe od klasycznego w zakupie i eksploatacji.

Więcej w „Gazecie Wyborczej”.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Cze, 2014   

http://elektronikab2b.pl/...ch#.U8FkJUC0eas | 02.12.2013
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Superkondensator to kondensator o specyficznej konstrukcji, umożliwiającej osiągnięcie krótkiego czasu ładowania i rozładowywania w porównaniu do baterii i akumulatorów. Jednak obecnie stosowane w samochodach superkondensatory w wyniku kolejnych ładowań szybko się zużywają. Zespół Santhakumara Kannappana z Instytutu Nauki i Technologii w Gwangju w Korei Południowej opracował rozwiązanie likwidujące dotychczasowe problemy - to trwały superkondensator, który gromadzi niemal tyle energii co baterie litowo-jonowe stosowane w pojazdach elektrycznych.

Baterie wykorzystywane w elektrycznych samochodach długo się ładują i nie są w stanie efektywnie gromadzić energii wytwarzanej podczas hamowania. Pojawiły się już modele samochodów elektrycznych wyposażonych w superkondensatory magazynujące tę energię i oddające ją w trakcie przyspieszania. Żaden nie potrafi jednak zgromadzić energii elektrycznej porównywalnej z superkondensatorami grafenowymi.

Grupa naukowców wykorzystała właściwości grafenu do budowy superkondensatora, który ładuje się i rozładowuje w bardzo krótkim czasie (16 sekund) i może przetrwać dziesiątki tysięcy cykli ładowania i rozładowywania. Twórcy urządzenia wykorzystali niezwykłą porowatość grafenu, która powoduje, że niewielka bryła ma ogromną powierzchnię.

Tworzenie superkondensatora z grafenu polega na wprowadzaniu pyłu grafenowego do przypominającej monetę komórki, który jest następnie przez pięć godzin suszony w temperaturze 140°C pod ciśnieniem 300 kg/cm². Gram takiej substancji ma powierzchnię większą od boiska do koszykówki, a właśnie od powierzchni zależy pojemność kondensatora. Koreańscy naukowcy uzyskali urządzenie mogące zgromadzić energię elektryczną porównywalną z magazynowaną przez klasyczną baterię samochodową, i które w dodatku można ładować ponad 10 tys. razy bez widocznej utraty pojemności.

źródło: MIT Technology Review


http://kopalniawiedzy.pl/...nanorurka,20168 | 24.04.2014
Czas na tanie ultrakondensatory?

Amerykański Instytut Fizyki (American Institute of Physics) poinformował właśnie o pracach profesora Michaela Keidara i doktoranta Jiana Li z George Washington University. Stworzyli hybrydowy superkondensator wykorzystujący kawałki grafenu oraz węglowe nanorurki.

Wielką zaletą takiej struktury jest fakt, że dzięki grafenowi uzyskujemy dobre przewodnictwo i duża powierzchnię. Natomiast rolą nanorurek o pojedynczej ścianie jest połączenie całej struktury w jedną sieć i zwiększenie wydajności superkondensatora - stwierdzili naukowcy.

Już wcześniej prowadzono badania, podczas których wykorzystywano grafen i nanorurki, jednak nikt nie łączył obu materiałów. Keidara i Li są prawdopodobnie pierwszymi, którzy stworzyli taki niedrogi w produkcji superkondensator.

Do stworzenia hybrydowego materiału doszło przypadkiem, gdy uczeni odkryli, że powstaje on gdy grafit uzupełniony metalicznym proszkiem pełniącym rolę katalizatora zostanie poddany działaniu łuku elektrycznego. Później wystarczyło równomiernie wymieszać taki materiał, uzyskując rodzaj atramentu, i nałożyć go na papier – materiał często używany w kondensatorach – a następnie zwinąć.

Pomiary pojemności nowego kondensatora wykazały, że jest on trzykrotnie bardziej pojemny od kondensatora z samych nanorurek. Co prawda pojemność 100 F/g uzyskiwano już wcześniej, jednak Keidara i Li mówią, że ich materiał jest znacznie łatwiejszy w produkcji od konkurencyjnych rozwiązań, co pozwoli na wytwarzanie tanich superkondensatorów.
Autor: Mariusz Błoński
Źródło: http://www.eetimes.com/


http://laboratoria.net/technologie/19953.html | 15.06.2014 r.
Superkondensatory grafenowe mogą odmienić oblicze energii odnawialnej
Opracowana została nowa technologia magazynowania energii wykorzystująca superkondensatory grafenowe, która może być wykorzystywana do magazynowania energii odnawialnej.

Profesorowi Danowi Li i jego zespołowi z wydziału inżynierii materiałowej udało się stworzyć superkondensator o gęstości energetycznej rzędu 60 watogodzin/litr, czyli 12-krotnie większej niż inne standardowe superkondensatory.

Do produkcji materiału grafenowego wykorzystano metody i technologię używane współcześnie do produkcji papieru, co sprawia, że jego przemysłowa produkcja będzie bardzo opłacalna.

Autor: Bartłomiej Taurogiński
Źródło: http://www.azonano.com/article.aspx?ArticleID=3661
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 31 Gru, 2014   

SUPERKONDENSATORY (100 000-1000 000 cykli pracy, sprawność 95%,, praca w temp. od -40°C do +65°C, trwałość 20 lat)

Dla przypomnienia, poszerzenia wiedzy, inspiracji, w celach konstruktorskich

Trochę wiedzy:
http://www.portalnaukowy....ekty&Itemid=120


http://archiwum.allegro.p...3174191552.html
Superkondensator 3000F BCAP3000P – cena 89 zł (Allegro)
Laboratorium Badawczo - Rozwojowe „PROTON”
www.portalnaukowy.edu.pl


http://www.dacpol.eu/pl/superkondensatory-173

http://www.wekton.pl/kond...erkondensatory/

http://automatykab2b.pl/k...nowym-5-4-64-8v
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Śro 31 Gru, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Gru, 2014   

Szkoda. Trzeba czekać na upały. I to duże ;)
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 31 Gru, 2014   

Bądźmy dobrej myśli - jest ocieplenie klimatu ;)
PS
Już poprawiłem.

Dałem to, bo trzeba się na to przymierzać - jeszcze z rok, dwa, góra trzy, a będą dostępne znacznie pojemniejsze i tańsze.
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 31 Gru, 2014   

Jeszcze dużo wody upłynie zanim takie super kondensatory będziemy montować w e-bajkach, ilość zgromadzonej energii do gabarytów i masy to na chwilę obecną przepaść. Nie będę już wspominał o cenie ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 11 Sty, 2015   

Pojemniejsze i bardziej wytrzymałe superkondensatory 06.2014 r.
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Powracam do dawnego tematu.
Czy są do kupienia przełączniki połączenia akumulatorów równoległe/szeregowe:
2 akumulatory - 12V/24V
4 akumulatory - 12V/24V/48V
celem regulowania mocy silnika?
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Pią 06 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Jak chcesz mieć 24V z trzech akumulatorów i 36 z czterech?
 
 
Redaktor1966 
kierownik


Wiek: 57
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Racja! To są skutki stresów i robienia kilku rzeczy na raz, oraz wpisywania pytania z biegu (właśnie zamówiłem silnik 24V-250W*)... Już poprawiam.
Oczywiście dla mnie jest tylko opcja: 12V/24V.

Chcę uniknąć wszelkich strat prądu, a więc podłączę tylko to, co niezbędne.
Przy okazji.
Magma.sklep.pl/
ZABEZPIECZENIE AKUMULATORÓW PRZED ROZŁADOWANIEM AKUMULATORA 12V 30A
Niektóre konkurencyjne zabezpieczenia powodują spadek nawet 0,5-1V. Spadek o 1V oznacza że gdy mamy w pełni naładowany akumulator o napięciu np. 12,6V to na wyjściu zabezpieczania mamy zawsze napięcie o 1V mniejsze ( czyli gdy na akumulatorze 12,6V to do dyspozycji mamy 11,6V itd..) Nasze zabezpieczenie nie posiada tej wady gdyż spadek napięcia jest minimalny (ułamek volta).

*
Napęd rolkowy na tylną część tylnego koła ("na godzinie 13-tej" koła).
Silnik będzie zamocowany na jednym boku zawiasu, a drugi bok będzie stanowić płaski ceownik zamocowany wzdłużnie na bagażniku. Ruchoma część zawiasu z silnikiem będzie dociskana sprężyną, a w razie potrzeby odsuwana wraz z sinikiem za pomocą linki przytwierdzonej do dźwigni.
Ostatnio zmieniony przez Redaktor1966 Pią 06 Mar, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 06 Mar, 2015   

Moim zdaniem elektronika jest dzisiaj tak tania, że lepiej chyba regulować PWM-em. Zabezpieczenie aku można zrobić na styczniku (przekaźniku itd).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group