Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
Sterownik silnika 48v ,a zasilanie 60v (16slipo) |
Autor |
Wiadomość |
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013 Sterownik silnika 48v ,a zasilanie 60v (16slipo)
|
|
|
Panowie czy da się małymi kosztami przerobić sterownik 48v by wytrzymywał 60v
obecnie latam na 14s lipo,natomiast 16s znacznie ułatwiło by ładowanie (nawet kosztem ostrożniejszego używania manetki)
sterownika nie rozbierałem bo i tak się nie znam na elektronice!
http://allegro.pl/silnik-...3327881310.html |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
Cześć .
1. Wymiana kondensatorów elektrolitycznych na 63v , ale mogą być przepięcia (szpilki) i nawet 63v może być za mało .
2. Mosfety też z zapasem napięcia muszą byc.
3. Przetwornica zasilania elektroniki - powinna dac rade .
4 . Układ zabezpieczeń - odcięcie przy niskim napięciu , ale mozna nie ruszać jak ma sie BMS - monitor celek .
Jeżeli Mosfety już są z zapasem to łatwo podrasować , elektrolity też powinny być na 63v jak nie oszczędzali na wszystkim . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
Ostatnio przerabiałem sterownik 48V -> 16s LiPo i kilka wskazówek:
- 16s LiPo ma 68V, a 14s 59V max i kondensator nie może być na 'styk'. Musi być ze 20% zapasu.
- Działa to tylko ze sterownikami bez zabezpieczenia 'over voltage'
- Trzeba wymienić kondensatory na 80V minimum (najlepiej 100V) bo inaczej boom
- Trzeba sprawdzić tranzystory czy wytrzymają 70V (jeśli nie to trzeba wymienić na mocniejsze 80V minimum i o prądzie większym bo się zwiększy o 50%)
- Poprawić chłodzenie (zwiększysz moc sterownika jakieś 2x)
- Monitorować rezystor mocy na układzie przetwornicy zasilania procesora, bo w przerabianym przeze mnie egzemplarzu po zmianie napięcia okropnie się grzał.
Jak nie wynikną jakieś dodatkowe komplikacje to to powinno wystarczyć. Ale robisz to na własną odpowiedzialność Lepiej wybrać 'mocniejsze' elementy, żeby ci się to nie popaliło po tygodniu jazdy.
I chyba tyle.
Najlepiej jednak się nie bawić w to.
Jak cię stać na 16s lipo, a cię stać, to też powinno cię stać na zakup sterownika 60V 800W na przykład. To nie jest duży wydatek. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
...14s przetestowane,puki co sterownik wytrzymuje bynajmniej na razie!
Tas ile amper ma taka puszka 60v 800w ? (chińczyki nie piszą na Ebayu)
Teraz to mam kłopota !!!
a gwint miał się nie urywać !!!
pokrywka silnika pękła na dwie części !!!
http://allegro.pl/silnik-...3329394571.html
ma ktoś pomysła gdzie dorwać dekiel do takiego silnika?
sprzedawca może będzie miał za dwa miesiące ( żenada ) |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
30A |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Cze, 2013
|
|
|
Daj fotkę co się urwało? |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
30 amper
trochę dużo jak na tak mały silniczek
25062013915.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 474 raz(y) 1,26 MB |
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
fotka w załączniku wyżej |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
Na forum już był przypadek taki opisany - łącznie z opisem naprawy dekla.
Poszukaj, a znajdziesz. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
To się da pospawać. Znajdź kogoś kto spawa aluminium. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 25 Cze, 2013
|
|
|
Po pierwsze - nic nie spawać tylko wytoczyć element ze stali i przymocować do pozostałej części dekla
Po drugie- Toft miał taki problem (dwukrotnie) i właśnie w ww. opisany sposób sobie poradził (wrzucał nawet fotki na forum). |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Rezystor obniżający napięcie do zasilania elektroniki daj większy-mocowo jak więcej omów,ewentualnie stabilizator też wymień na TO220 by lepiej odprowadzał ciepło. |
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
|