ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jak to jest z tymi ładowarkami
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Śro 24 Lip, 2013   Jak to jest z tymi ładowarkami

Witam to mój pierwszy post wiec może się przedstawię mam na imię jak w nicu Postanowiłem zbudować swój pierwszy pojazd elektryczny do tej pory konstruowałem rowery poziome Więc wydaje mi się że od strony technicznej sobie poradzę, gorzej z elektryką

W tym celu zakupiłem silnik szczotkowy 24v 350W i planuje do niego dwa akumulatory 12v 7ah
HPG
Wiem że pojemność śmieszna ale na razie planuje nim dojeżdżać do pracy 5km w obie strony i trochę po mieście na początek

Mam pytanie nie chciał bym za wiele inwestować posiadam zasilacz wydaje mi się że laboratoryjny to znaczy taki szkolny są na nim przełączniki napięcia i suwak do regulacji natężenia jak też amperomierz, czy takim zasilaczem mogę naładować akumulator żelowy czy go nie uszkodzę?

Jakim napięciem go ładować czy może ktoś ładuje w taki sposób. Czytałem sporo na ten temat ale. chciał bym żebyście mi wytłumaczyli krok po kroku jak naładować taki nowy aku, takim zasilaczem wydajność prądową ma to sporą bo bez problemu ładowałem nim akumulatory do Vento TD
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Możesz tym ładować ... tylko musisz sam pinować prądu maksymalnego , a później napięcia maksymalnego.. Prąd z jakim możesz ładować swoje akumulatory powinieneś znaleść na obudowie. Musisz w początkowej fazie tak jechać z napięciem do góry, żeby tego prądu nie przekroczyć ... wmiarę tego jak aku będzie przyjmował energię prad ten będzie Ci spadał i będziesz musiał napięcie podnosić . Jak dojedziesz już z napięciem do wartosci granicznej (14,5-14,7V) na jeden taki akumulator to już dalej nie podnosisz... czekasz aż prąd spadnie do sesnownie niskiej wartosći ( np 0.1C [gdzie C pojemność aku]) i na tym kończysz ładowanie.

Zależnie od tego czy akumulatory ładujesz podłączone szeregowo czy równolegle, tak albo zezwalasz na 2x wiekszę napięcie graniczne albo na 2x prąd.

To tak w dużym uproszeniu.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Rozumiem to tak.
Ładuje dwa aku o pojemności 7 Ah jeden, połączone równolegle.

Podłączam miernik do zacisków ładowanych akumulatorów i pilnuje żeby nie przekroczyć napięcia podczas ładowania 14,5v przy włączonym zasilaczu?

A jednocześnie manipuluje regulatorem natężenia tak żeby nie przekroczyć 1,4 Ampera podczas ładowania spoglądam na amperomierz wbudowany w zasilacz ? Tak sobie to wyobrażam czy Prawidłowo ?
 
 
Dobraku 
stażysta
elektronik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

To jak masz ograniczenie pradowe na tym zasilaczu to jesteś praktycznie w domu . Możesz ustawić sobie ograniczenie na prąd np. dwa razy wiekszy od maksymalnego prądu ładowania. Dwa razy, dlatego, że ładujesz je równolegle. Na odłączonych akumulatorach ustaw napięcie na 14,5V i podłącz akumulatory. Potem to już tylko spoglądać na amperomierz, jak prąd spadnie to akumulatory naładowane
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Dzięki teraz wszystko rozumiem :)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

BTW - takim zasilaczem się najlepiej ładuje - wszelkie ładowarki automatyczne nie dają elektrolitowi złapać gęstości bo jak akumulator osiągnie zadane napięcie to się ładowarka wyłącza a elektrolit nie łapie pożądanej gęstości... Do pracy cyklicznej możesz na zasilaczu ustawić sobie nawet do 15V/akumulator i podciągniesz go ile się da....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013   

Top i ja się zapytam. Ktoś wie czemu np mi ładowarką ładuję pakiet do 59.9V ?
Ogniwa lifepo4, 16szt. W szeregu.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Joki 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

Nostusek napisał/a:
...wszelkie ładowarki automatyczne nie dają elektrolitowi złapać gęstości bo jak akumulator osiągnie zadane napięcie to się ładowarka wyłącza a elektrolit nie łapie pożądanej gęstości...

Może poza kilkoma, takimi jak Pulsar itp?
Pozdrawiam.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
http://daihatsu.com.pl
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

Coś to nie pasuje względem tego co można zauważyć z każdą ładowarką modelarską...

Dla mojej accucell8 to wygląda tak:
Ustawiam 12v Pb i zaczyna się faza CC, która przechodzi na CV ładując do 14.6V chyba. Prąd spada na ~300mA... i tak zostaje dłuższy czas. Jest tak mały prąd ładowania i trwa to na tyle długo, że w/g mnie w trakcie "łapania gęstości elektrolitu" ładowarka nadal ładuje. Kiedy elektrolit "złapie pojemność", a prąd spadnie do niskiej wartości to dopiero się wyłącza ładowarka.
Możliwe, że tak to wygląda.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013   

tas napisał/a:
Coś to nie pasuje względem tego co można zauważyć z każdą ładowarką modelarską...

Dla mojej accucell8 to wygląda tak:
Ustawiam 12v Pb i zaczyna się faza CC, która przechodzi na CV ładując do 14.6V chyba. Prąd spada na ~300mA... i tak zostaje dłuższy czas. Jest tak mały prąd ładowania i trwa to na tyle długo, że w/g mnie w trakcie "łapania gęstości elektrolitu" ładowarka nadal ładuje. Kiedy elektrolit "złapie pojemność", a prąd spadnie do niskiej wartości to dopiero się wyłącza ładowarka.
Możliwe, że tak to wygląda.


Właśnie tak to się powinno odbywać - pod koniec ładowania ograniczony do minimum prąd jednakże płynie przez ogniwo i elektrolit łapie gęstość. Dziać się to powinno właśnie na napięciu ok 15 V... Dużo różnych ładowarek mi się przewinęło przez łapki i jest sporo takich które nie trzymają akumulatora na wysokim napięciu z małym prądem żeby elektrolit złapał gęstość. Np szwedzkie ładowarki Ctek tak potrafią....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group