 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Kolory kabli przy silniku i sterownikach - zestandaryzowane? |
Autor |
Wiadomość |
rymi
początkujący

Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013 Kolory kabli przy silniku i sterownikach - zestandaryzowane?
|
|
|
Hej
Czy kolory kabli przy silnikach i sterownikach są zestandaryzowane?
Choć oba posiadane przeze mnie zestawy do konwersji mają te same kolory kabelków przy 5 cienkich kabelkach [złącze hallotronów i ich zasilania] i 3 grubych kabelkach [uzwojenie silnika] to po zamontowaniu silnika od drugiego zestawu do roweru od pierwszego zestawu i odpowiednim połączeniu kabli [kolor w kolor] koło kręci mi sie do tyłu
Nie wiem jak mam kombinować - czy przekręcić koło o 180 stopnii i wtedy będę jechał do przodu czy też mam np. zamieniać kable od uzwojeń.
Da się zepsuć sam silnik bawiąc się zmianą kolejności kabli od uzwojeń? |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
Zamień dwa kable w silniku i dwa w hallotronach. Nie popsujesz silnika. Najwyżej będzie się dziwnie kręcił, albo wcale nie ruszy. Kolory kabli w części są stałe, takie jak czarny i czerwony zasilania, i zielony, żółty i niebieski w silniku i hallotronach. Ale kolejność faz, też jest losowa. Reszta, to mieszanka wedlowska. |
|
|
|
 |
Adam Wysokiński
szef

Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
Niedawno kupiłem sterownik do silnika dc wyglądający tak samo jak ten popsuty. Wtyczki pasowały, nad kolorami się nie zastanawiałem do chwili podpięcia ładowarki. Ładowarkę udało się się naprawić po tym podłączeniu. Do głowy mi nie przyszło, że jak jest np. żółty i czarny to żółty jest masą. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Czarny i czerwony, to najczęściej zasilanie. Przy innych kolorach lepiej sprawdzić woltomierzem, jakie napięcia są na kabelkach Przy próbach podłączeń dobrze jest to robić przez jakiś opornik rzędu kilkudziesięciu omów dla 5V. Pełne napięcie zasilania może występować na zasilaniu wskaźników i świateł. No i ładowania |
|
|
|
 |
rymi
początkujący

Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Podłączyłem na krótko cały drugi zestaw jako komplet i koło kręci się do przodu Poza tym przy naciśnięciu ON [włączeniu elektroniki - to jest Bestmotor http://www.maxev.pl/p174,...-bestmotor.html ] w silniku słychać jakby pyknięcie. Koło oczywiście nawet wtedy nie drgnie [zaczyna się kręcić oczywiście po naciśnięciu manetki kciukowej]. I to pyknięcie się dzieje za każdym razem po włączeniu ON. Dziwne, bo w silniku niby są tylko 3 uzwojenia i hallotrony.
Zastanawiam się co mam zrobić, bo sterownik Bestmotor z panelem prędkości chciałem wykorzystać z silnikiem Trotter, bo ów Bestmotor ma funkcjonalność, którą chciałem wcisnąć do roweru żony, przeciwniczce jakiejkolwiek elektroniki Chodzi o 3 tryby prędkości wspomagania silnikiem elektrycznym: - LOW: ok. 35% prędkości obrotowej, - MED: ok. 70% prędkości obrotowej, - HIGH: 100% prędkości obrotowej. Chciałem jej to zapodać i pokazać, że silnik elektryczny nie jest wcale złem, a wręcz dobrym dodatkiem przy źle funkcjonujących naszych kolanach ;-D Ja oczywiście chciałem zostać przy manetce lub ostatecznie przy PAS
Poza tym Trotter tył uległ uszkodzeniu i kombinuje zrobić z niego przód [widelec i tak musiałbym rozgiąć o jakieś pół centymetra, ale ten drugi rower jest stalowy i wydaje mi się, że to rozgięcie nie zaszkodzi widelcowi (jest bez amortyzatorów)]. |
|
|
|
 |
rymi
początkujący

Dołączył: 20 Maj 2012 Posty: 43
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Zamień dwa kable w silniku i dwa w hallotronach. |
Muszę koniecznie też w hallotronach? Bo zamieniłem od uzwojeń i uzyskałem, że jedzie do przodu, ale wydaje mi się, że jakoś głośniej chodzi niż na oryginalnym sterowniku. No i musiałem pozamieniać wszystkie trzy kable od uzwojeń, bo zmieniając tylko dwa nic się nie działo. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Trzeba kombinować ze wszystkimi kablami. Nie jest tych kombinacji za wiele |
|
|
|
 |
Adam Wysokiński
szef

Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Jak zamieniasz kable To może się zdarzyć, że kręci się we właściwą stronę ale hałasuje i bierze dużo większy prąd. Przydałby się amperomierz włączony między aku i regulator. |
|
|
|
 |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
Zgadza się, ale to łatwo "wysłuchać" |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|