ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jaki sterownik do DC 36v 250w , zasilanie LiPo
Autor Wiadomość
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   Jaki sterownik do DC 36v 250w , zasilanie LiPo

Silnik DC 36v 250w http://allegro.pl/silnik-...3673425076.html

bateria (będzie) LiPO 10ah na start potem 30ah , na 36v z ogniw typu 18650

Jaki jest dobry regulator szybkości do tego zestawu ? proszę o linka do konkretnego modelu.

Regulatory mają ochronę przed zwarciem itp zabezpieczenia ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Chińszczyzna (ta typowa) nie ma zabezpieczeń. Ogranicza tylko prąd i odcina zasilanie przy określonym progu napięcia akumulatorów.
Trzeba uważać przy połączeniach, by nie zrobić zwarcia i tyle.
Do twijego silnika wystarczy taki: http://allegro.pl/sterown...3666030916.html
tyle, że jest on ustawiony na odcięcie dla akumulatorów żelowych, dla litów są inne napięcia, ale może zastosować sobie jakieś pikacze, które ostrzegą cię przed spadkiem napięcia na ogniwach.
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

"ale może zastosować sobie jakieś pikacze" - a możesz podać dokładnie rozwiązanie ? bo naprawdę niewiem jaki układ by użyć i jak go podłączyć z tym sterownikiem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Jest na ten temat wiele opisów na forum. Użyj opcji "Szukaj".
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Nie pikacz a monitor stanu baterii LiPo - pod tamtym hasłem było, ale dzięki za pomoc, regulator już jest. Potem połączę jakiś dobry montor lipo by prąd odcinał i będzie ok.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 26 Lis, 2013   

Sam monitor pewnie nie odetnie a jedynie zasygnalizuje spadek napięcia. Trzeba pod buzer/diodkę monitora wpiąć układ typu "zatrzask" żeby przy pierwszym impulsie podał sygnał na układ odłączający zasilanie...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
norman02
młodzik


Dołączył: 20 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: pomorskie
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

Znajomy powiedział że regulator jest o 100w za mocny (silnik ma 250w regulator mam do 350w) i może uszkodzić silnik. :?:
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

poprostu wiecej amper bedzie ci sterownik pchac w silnik. Silnik 24v 250 W wytrzymuje do 30A przy zasilaniu li po do 42V i 30A . sam tatowałem duzszy czas i smigał. aterownik mialem wlasnie 350W

Powiem ci lepiej ; chinskie sterowniki 250/350w to to samo kupilem dwa rozne w dodatku na inne napiecia jeden 24 a drugi 36V z allegro.. otwieram, robie pomiary .. to samo z innym napisem..
sterownik 250W otrzymał nowe rezystory i kondensatory odemnie i podpinam go do zsilania 50V i 30A pcha w silnik.. wszytsko działa. cena sterownik 250W/24V - 39zł cena sterownika 36V/350w - 59zł .. płacisz za niewiedzę a wewnatrz kondensatory na 50V i bocznik na 30A... żal :shock:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

szalony napisał/a:
płacisz za niewiedzę a wewnatrz kondensatory na 50V i bocznik na 30A... żal :shock:


A jesteś świadomy faktu iż tam siedzi układ scalony który generuje impulsy na tranzystory i główną różnicą mogą być rezystory dopasowujące napięcie zasilania tegoż układu do napięcia zasilania sterownika? Owszem - może to działać ale co bardziej wrażliwsze "scalaczki" mogą pracować z napięciem wejściowym wyższym niż napięcie zasilania i się upalić. Jakoś specjalnie stabilizatorów napięcia tam nie widuje się zbyt często..
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

Nostusek napisał/a:
Jakoś specjalnie stabilizatorów napięcia tam nie widuje się zbyt często..

Tam jest montowany prosty stabilizator z szeregowym rezystorem i równoległą diodą zenera. To akurat może pracować w bardzo szerokim zakresie napięć. A Chińczycy podawane parametry traktują chyba jako sugestie. :grin:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 27 Lis, 2013   

Adam Wysokiński napisał/a:
To akurat może pracować w bardzo szerokim zakresie napięć.


Zależy jak dobrze policzyli owy rezystor. Widziałem już taki motyw w jednym sterowniku że na wejściu zasilania układu scalonego wstawiony był najzwyklejszy rezystor w szereg który limitował napięcie na scalaczka. Podbicie napięcia na zasilaniu powodowało proporcjonalnie podniesienie napięcia na owym scalaczku...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
szalony
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Lis, 2013   

Nostusek, pamietasz jak zasilałem standardowy sterownik 24v 350W w mojej pierwszej konstrukcji ? na poczatek jezdził na 42v a potem katowałem go na 50V cały czas wszytsko działało i ten rezystor o którym mowa padł dopiero przy 63V bo nie wytrzymał. Chinczyki wkaldają do tych sterowników niekiedy takie częsci ze az sie dziwie... Treaz drugi sterownik ktory kupiłem po modyfikacji na samym poczatku normalnie jezdzi przy 58,8V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group