ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
250W 24V czy 350W 24V
Autor Wiadomość
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   250W 24V czy 350W 24V

Mam pytanie do osób które posiadały lub posiadają silniki z magmy DC 250W 24V i 350W 24V. Chcę dzisiaj zamówić zestaw z kontrolerem i manetką, ale mam konkretny dylemat który zestaw. Obecnie posiadam 250W 24V ale nie mam kontrolera i manetki i chciałbym zakupić najlepiej cały nowy zestaw. Cholera nie mogę się zdecydować :razz: nie wiem czy warto pchać się 350? czy duża odczuwalna różnica w mocy i sprawności jest między tymi silnikami? Wiadomo że zestaw z 250w jest tańszy i w sumie miałbym jeszcze jeden silnik na zapas. Ale te 350w kusi... :mrgreen: Proszę o poradę bo mnie coś trafi.
P.S. napęd mam na rolkę i nie chcę tego zmieniać :razz:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

Możesz kupić silnik 250W i sterownik 350W, albo nawet większy. Silnik wytrzyma, trzeba tylko kontrolować jego temperaturę.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

Wow... ale się temat rozkręcił pod moją nieobecność :razz: reasumując jednak lepiej zainwestować w 350w czy pozostać wierny 250w? :mrgreen:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

Ogólnie wyszło, że lepiej kup 500W, przynajmniej za 3 miesiące nie będziesz musieć tego zmieniać bo będzie niedosyt mocy, a przez ten czas wkręć sobie śrubkę w manetkę i będzie ograniczenie do 350W :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 10 Gru, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

tas napisał/a:
Ogólnie wyszło, że lepiej kup 500W, przynajmniej za 3 miesiące nie będziesz musieć tego zmieniać bo będzie niedosyt mocy, a przez ten czas wkręć sobie śrubkę w manetkę i będzie ograniczenie do 350W :D


Buahahahahaha :grin: Dobre! :mrgreen: Tas jesteś mistrzem... normalnie, poplułem monitor
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

Założymy się o piwo, że po 2 miesiącach jazdy będziesz chcieć te 500W? Będę mieć kolejny wygrany zakład :)
Oszczędź sobie kłopotu, pieniędzy, czasu, nerwów, rozterek i dylematów. No i zachowasz piwo :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Wto 10 Gru, 2013   

tas napisał/a:
Założymy się o piwo, że po 2 miesiącach jazdy będziesz chcieć te 500W? Będę mieć kolejny wygrany zakład :)


Masz u mnie piwo i bez zakładu... ja doskonale wiem że tak będzie :razz: .
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

fazi napisał/a:
tas napisał/a:
Ogólnie wyszło, że lepiej kup 500W, przynajmniej za 3 miesiące nie będziesz musieć tego zmieniać bo będzie niedosyt mocy, a przez ten czas wkręć sobie śrubkę w manetkę i będzie ograniczenie do 350W :D


Buahahahahaha :grin: Dobre! :mrgreen: Tas jesteś mistrzem... normalnie, poplułem monitor

Tu nie ma nic do śmiacia. Tas dał Tobie bardzo dobrą radę ;)
I nie namawiamy wcale do zdrady :)
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Śro 11 Gru, 2013   

Panowie, klamka zapadła dokonałem zakupu. Kupiłem silnik 350w 24v ze sterownikiem i manetką. Myślę że narazie mi starczy. Tak więc mój 250w 24v + rolki jest na sprzedaż, ale to osobny temat. Dziękuje za pomoc i fachowe porady.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

panowie, a zmieniając odrobinę temat. Co się stanie jak podłącze kontroler z silnika 350w 24v do silnika 250w 24v? Czy uszkodzę silnik lub kontroler? Czym właściwie różni się kontroler 350w od 250w? Mówimy oczywiście o sterownikach z magmy do silników dc. Tutaj też chcę zapytać co jest bardziej szkodliwe, zasilanie bezpośrednio z aku czy przez kontroler 350w silnika 250w. Pytam bo jestem totalnie zielony a trochę potrwa zanim dorobię rolkę do 350 tki
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

fazi napisał/a:
panowie, a zmieniając odrobinę temat. Co się stanie jak podłącze kontroler z silnika 350w 24v do silnika 250w 24v? Czy uszkodzę silnik lub kontroler? Czym właściwie różni się kontroler 350w od 250w? Mówimy oczywiście o sterownikach z magmy do silników dc. Tutaj też chcę zapytać co jest bardziej szkodliwe, zasilanie bezpośrednio z aku czy przez kontroler 350w silnika 250w. Pytam bo jestem totalnie zielony a trochę potrwa zanim dorobię rolkę do 350 tki


Szczerze ? Przeważnie różni się naklejką. Niekótre wersje mają inny bocznik dzięki któremu limitują prąd dla silnika. Ja mam kontroler z Mohortu na którym była naklejka 350W potrafi dać z siebie 720W (30A) . Jak go stuningowałem to jedynym minusem jest odprowadzanie ciepełka - na pełen gwizdek jadąc na pakiecie Li-Po upaliłem silnik 250W po 10 km ana kontrolerze można było placki smażyć...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

To z tego wynika że nic nie powinno się stać z silnikiem i sterownikiem? na moim sterowniku nie ma na żadnej naklejce napisanego modelu. Jest długopisem na naklejce napisane jedynie 350w 24v 30A. Więcej opisu nie ma...
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

fazi napisał/a:
To z tego wynika że nic nie powinno się stać z silnikiem i sterownikiem? na moim sterowniku nie ma na żadnej naklejce napisanego modelu. Jest długopisem na naklejce napisane jedynie 350w 24v 30A. Więcej opisu nie ma...

Zwykle chiński sterownik daje prąd 2 razy większy niż wynika z obliczeń. 350W:24V=około 15A a Twój daje 30A i to się zgadza. W przypadku połączenia silnika z kontrolerem założenie konstrukcyjne jest takie, że jest przeciążany. Prąd znamionowy nie zapewnia przyzwoitego przyspieszenia. Silnik może być przeciążany ale dzieje się to chwilowo, podczas przyspieszania a później prąd spada. W przypadku silnika 350W podłączonego do adekwatnego kontrolera jest on przeciążany do około 700W czyli 2 razy. Silnik 250W podłączony do tego samego kontrolera będzie przeciążany prawie 3 krotnie a to już nie za dobrze. Znaczenie ma jeszcze pojazd, jego masa, opory i przełożenie. Jak przełożenie będzie spore to prąd z początkowego 30A szybko spadnie i prawdopodobnie silnik pożyje trochę. Marnie może być jak będziesz ciągle hamował i przyspieszał lub będą wzniesienia przeciążające napęd. Kontroler nie ucierpi bo pracuje w swoim zakresie prądów i napięć.
 
 
fazi 
młodzik
Artek


Wiek: 43
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 92
Skąd: Świątniki Górne
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

Dziękuję za fachowe wyjaśnienie sprawy, sporo mi to wyjaśniło. Ale chciałbym się dowiedzieć jeszcze jednej kluczowej sprawy, mianowicie ten silnik 250w był eksploatowany bez sterownika przez kilka lat podłączony na krótko . Czy podłączając kontroler z silnika 350w bardziej go obciążę (dobiję) niż na samych akumulatorach bez sterownika? Przepraszam za może i nie logiczne pytanie ale niestety muszę to mieć łopatologicznie przedstawione :razz: silnik działa po takim traktowaniu puki co bez problemu, dla tego podłączając przez kontroler nie chciałbym upalić silnika lub kontrolera.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 13 Gru, 2013   

W jaki sposób sterownik podłączony (jak mniemam) do tego samego akumulatora (czy tam zestawu akumulatorów) do którego wcześniej był bezpośrednio podłączany silnik miałby spowodować że silnik weźmie z nich więcej prądu? Dość magiczny sposób myślenia ;)

Silnik z reguły projektuje się do włączania bez żadnych fajerwerków typu PWM, dlatego takie bezpośrednie podłączanie (a nawet chwilowe przeciążenie) mu nie szkodzi, najwyżej styki sklei. W tym układzie akumulator szybciej padnie niż silnik ;) Sterowniki oszczędzają akumulatory, a nie silniki.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group