|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Czy da sie zaplesc BLDC na 20" |
Autor |
Wiadomość |
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013 Czy da sie zaplesc BLDC na 20"
|
|
|
Witam,
Panowie zakupilem BLDC 500W od forumowego kolegi
http://forum.arbiter.pl/v...?t=1824&start=0
Ale czy da sie go zaplesc na kolo 20"?
Czy dostane gdzies takie szprychy?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013
|
|
|
Oczywiście że się da. Fota w załączniku.
Szprychy dostaniesz tutaj: http://www.bartnik.bigduo.pl/ - 2,5mm motorowerowe.
Przy zaplocie na słoneczko trzeba jedynie rozwiercić otwory w obręczy żeby nyple weszły.
Przy zaplocie na 1 krzyż ( jak na foto ) trzeba rozwiercać otwory pod kontem.
Co do długości szprych to zapytaj Pana Szczygiel ( http://forum.arbiter.pl/p...iewprofile&u=14 ) jaką długość zastosował. Tyle że z tą długością to jeszcze trzeba ją dostosować do profilu obręczy więc najlepiej użyć kalkulatora:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
Mogę dodać jedynie że zaplot na jeden krzyż będzie trudny - ciężko włożyć szprychy w otwory, a potem nakręcić nypla, więc polecał bym zaniesienie silnika do jakiegoś serwisu. Samo centrowanie to już pikuś
Sam ostatnio zaplatałem MagicPie3 na obręcz 20" i nad samym włożeniem szprych i nypli zeszło mi 3h, a samo centrowanie trwało 0,5h.
mp3-20-szprychy.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 1,25 MB |
Koło przednie - silnik no name.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 468 raz(y) 396,04 KB |
|
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013
|
|
|
Już odpowiadam publicznie, może skorzysta ktoś jeszcze.
Zamówiłem w Bartniku:
zam.przyjęte na szprychę z gwintem M3 ( na drucie 2,63mm , gwint 2,9mm) wg. załączonego rysunku:
zapłaciełem:
kwota do zapłaty : 38 x 2,00 zł =76,00 + przesyłka 11,00 = 87,00 zł
szprychy są ze zwykłej stali (nie nierdzewne).
Koło widać w poście kolegi Bartka.
W obręczy trzeba solidnie rozwiercić pod odpowiednim kątem otwory pod szprychy, a i tak niektóre z nich są powyginane, ale wszystko jest ok. Zdecydowałem się na taki trudny zaplot bo widziałem kilka katastrof kół zaplatanych na słoneczko. Przy ostrzym hamowaniu wycinają się seriami, nawet po sześć i więcej (osobiście to oglądałem w kilku kołach 12"). Hamuję silnikiem nieustannie więc jest ono poddawane ostrym naprężeniom.
Silnik przygotowałem do nowej maszyny, którą krótko testowałem na pakiecie 48V ze sterownikiem od kol. Bartka. Wszystko działało ok. Dłuższe testy całości na wiosnę.
szprycha 90mm.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 40,53 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/ |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013
|
|
|
Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy
2mm
2.3mm
3.2mm
Przy szprychach 3.2mm ma nawet tak krótkie jak 60mm ale to trzeba zweryfikować |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013
|
|
|
tomson napisał/a: | Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy
|
Zapewne wytrzymałość stali w tych 3,2 jest taka jak w dobrych 2 mm - sam powiedziałeś - chińczyk.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Saku
dyrektor
Wiek: 35 Dołączył: 29 Paź 2013 Posty: 400 Skąd: SWDN
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Witam,
Panowie macie jakis inny sklep niz "bartnik"?
Bo nie moge sie tam dodzwonic od konca grudnia |
|
|
|
|
Szczygiel
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2006 Posty: 226 Skąd: Siedlce
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014
|
|
|
toft napisał/a: | Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro. |
Chińczycy robią wszystko z różnorakiej stali - jeśli coś ma być u chińczyka tanie to nie może być dobre. Napisałem tak z tego względu iż widziałem już w sklepach np. chińskie śruby o twardości 4,8 gdzie to jest deko twardsze od plasteliny niemalże. Sam z ciekawości kiedyś mierzyłem jakim momentem ukręcę śrubę 6 mm. Dla twardości 8,8 śruba była zdecydowanie mocniej się dokręciła zanim pękła - przy 4,8 chińską śrubę urwałem dokręcając ją płaskim kluczem specjalnie się nie siłując. Owszem chińczycy mogą zrobić również coś ekstra ale to ich ekstra również kosztuje więcej. Przekonałem się o tym na zasadzie prostwników - dobre chińskie wytrzymywały przeciążenie o 50%, słabej jakości przy parametrach znamionowych padały bardzo szybko. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|