ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy da sie zaplesc BLDC na 20"
Autor Wiadomość
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
  Wysłany: Czw 19 Gru, 2013   Czy da sie zaplesc BLDC na 20"

Witam,
Panowie zakupilem BLDC 500W od forumowego kolegi
http://forum.arbiter.pl/v...?t=1824&start=0
Ale czy da sie go zaplesc na kolo 20"? :roll:
Czy dostane gdzies takie szprychy?
Pozdrawiam.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 19 Gru, 2013   

Oczywiście że się da. Fota w załączniku.
Szprychy dostaniesz tutaj: http://www.bartnik.bigduo.pl/ - 2,5mm motorowerowe.
Przy zaplocie na słoneczko trzeba jedynie rozwiercić otwory w obręczy żeby nyple weszły.
Przy zaplocie na 1 krzyż ( jak na foto ) trzeba rozwiercać otwory pod kontem.

Co do długości szprych to zapytaj Pana Szczygiel ( http://forum.arbiter.pl/p...iewprofile&u=14 ) jaką długość zastosował. Tyle że z tą długością to jeszcze trzeba ją dostosować do profilu obręczy więc najlepiej użyć kalkulatora:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php

Mogę dodać jedynie że zaplot na jeden krzyż będzie trudny - ciężko włożyć szprychy w otwory, a potem nakręcić nypla, więc polecał bym zaniesienie silnika do jakiegoś serwisu. Samo centrowanie to już pikuś

Sam ostatnio zaplatałem MagicPie3 na obręcz 20" i nad samym włożeniem szprych i nypli zeszło mi 3h, a samo centrowanie trwało 0,5h.

mp3-20-szprychy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 446 raz(y) 1,25 MB

Koło przednie - silnik no name.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 468 raz(y) 396,04 KB

_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013   

Już odpowiadam publicznie, może skorzysta ktoś jeszcze.

Zamówiłem w Bartniku:
zam.przyjęte na szprychę z gwintem M3 ( na drucie 2,63mm , gwint 2,9mm) wg. załączonego rysunku:

zapłaciełem:
kwota do zapłaty : 38 x 2,00 zł =76,00 + przesyłka 11,00 = 87,00 zł
szprychy są ze zwykłej stali (nie nierdzewne).

Koło widać w poście kolegi Bartka.
W obręczy trzeba solidnie rozwiercić pod odpowiednim kątem otwory pod szprychy, a i tak niektóre z nich są powyginane, ale wszystko jest ok. Zdecydowałem się na taki trudny zaplot bo widziałem kilka katastrof kół zaplatanych na słoneczko. Przy ostrzym hamowaniu wycinają się seriami, nawet po sześć i więcej (osobiście to oglądałem w kilku kołach 12"). Hamuję silnikiem nieustannie więc jest ono poddawane ostrym naprężeniom.

Silnik przygotowałem do nowej maszyny, którą krótko testowałem na pakiecie 48V ze sterownikiem od kol. Bartka. Wszystko działało ok. Dłuższe testy całości na wiosnę.

szprycha 90mm.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 425 raz(y) 40,53 KB

_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy

2mm

2.3mm

3.2mm

Przy szprychach 3.2mm ma nawet tak krótkie jak 60mm ale to trzeba zweryfikować :)
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 21 Gru, 2013   

tomson napisał/a:
Ostatnio przypadkiem znalazłem chińczyka na ebayu co ma szprych różnych długości o średnicy


Zapewne wytrzymałość stali w tych 3,2 jest taka jak w dobrych 2 mm - sam powiedziałeś - chińczyk....
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Witam,
Panowie macie jakis inny sklep niz "bartnik"?
Bo nie moge sie tam dodzwonic od konca grudnia :???:
 
 
Szczygiel 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2006
Posty: 226
Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Również kolega 7h7 oferuje tu: http://allegro.pl/szprych...3827956709.html
_________________
Pozdrawiam, https://sites.google.com/site/ergodrive/
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014   

Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 08 Sty, 2014   

toft napisał/a:
Hmm... Komentując wpis kolegi Nostuska, który teraz dopiero doczytałem. RObiłem badania na zrywanie szprych markowych typu dt 2.0 dt alpine III 2.3 sapim 2.0. Chyb z Ciekawości jak czas będzie powtórzę takie próby. BO wydaje mi się, że tak nie jest i te grubsze szprychy lepiej pełnią swoją rolę. ALe fakt trzeba by to zweryfikować.
Pozdro.


Chińczycy robią wszystko z różnorakiej stali - jeśli coś ma być u chińczyka tanie to nie może być dobre. Napisałem tak z tego względu iż widziałem już w sklepach np. chińskie śruby o twardości 4,8 gdzie to jest deko twardsze od plasteliny niemalże. Sam z ciekawości kiedyś mierzyłem jakim momentem ukręcę śrubę 6 mm. Dla twardości 8,8 śruba była zdecydowanie mocniej się dokręciła zanim pękła - przy 4,8 chińską śrubę urwałem dokręcając ją płaskim kluczem specjalnie się nie siłując. Owszem chińczycy mogą zrobić również coś ekstra ale to ich ekstra również kosztuje więcej. Przekonałem się o tym na zasadzie prostwników - dobre chińskie wytrzymywały przeciążenie o 50%, słabej jakości przy parametrach znamionowych padały bardzo szybko.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group