ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa pojazdu z ładowaniem słonecznym SOLAR POWER
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sty, 2014   

Myślałem o dachu z paneli, ale to rozwiązanie nie pasuje mi do trójkołowca. Gdyby to były 4 koła, to pomysł niegłupi, bo skraca długość pojazdu i chroni przed słońcem, lub opadami, ale w trójkołowcu 40 kg nad głową, to nieciekawy pomysł ze względu na stabilność pojazdu na zakrętach i wykonanie solidnego stelażu z przodu ;)
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014   

Znalazłem tego 'potworka' :cool:
Może to i kwestia gustu, ale jakieś takie dziwne to 'cuś'..., jakby to było koło naukowe 'Gorzała' to może jeszcze zrozumiałbym, a tak, ehh... :lol:



Pozdro
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sty, 2014   

Ale to mi nie wygląda na trójkołowca. Tam siedzi obok gość na wózku inwalidzkim, a sam rower jest chyba dwukołowy?
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014   

No siedzi i zasłania całą tylną oś pojazdu (ta oś ma 2 koła - widziałem kiedyś więcej zdjeć tego 'cudu tehniki', teraz jakoś nie mogę ich namierzyć :( ).
Na dwóch kółkach to ta konstrukcja nie ma prawa jeździć ('ekstrapolując' - to trochę jakby rowerzyście zawiesić worek ziemniaków na wysięgniku nad głową), obawiam się że za dużą grawitację tutaj mamy na takie śmiałe pomysły ;)
W naszych warunkach baldachim musiałby wytwarzać siłe nośną która (conajmniej) 'zneutralizowała' by masę jego oraz wysięgnika.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Nie 26 Sty, 2014   

http://www.globenergia.pl...zi#.UuVoBPvdiT8

http://www.motofakty.pl/a..._studentow.html

http://www.oze-day.agh.ed...7-17-10-44.html
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sty, 2014   

Dziś przytaszczyłem fajny fotel samochodowy. Nie będzie siodełka, tylko wygodna kanapa ;) Niestety będę wszystko robił z kątowników stalowych, więc waga pojazdu będzie spora, ale przynajmniej łatwiej będzie wszystko dopracować, dopóki nie usunie się wszystkich błędów. Później będzie można skopiować to w aluminium. Panele będą z tyłu za kanapą, tylne koła z obręczy wzmacnianych. W sumie mogę powoli to wszystko składać do kupy ;)
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014   

zeeltom napisał/a:
Dziś przytaszczyłem fajny fotel samochodowy. Nie będzie siodełka, tylko wygodna kanapa ;) Niestety będę wszystko robił z kątowników stalowych, więc waga pojazdu będzie spora, ale przynajmniej łatwiej będzie wszystko dopracować, dopóki nie usunie się wszystkich błędów. Później będzie można skopiować to w aluminium. Panele będą z tyłu za kanapą, tylne koła z obręczy wzmacnianych. W sumie mogę powoli to wszystko składać do kupy ;)
zrób trójkołowca z przednim napędem tak jak mój pojazd na dwóch kołach tak jak ja to trzeba dużo ćwiczyć żeby jeździć ale na trzech to bez problemu pojedziesz zalety to prostota wykonania krótki łańcuch dostępne części. Z fotelem nie kombinuj tylko kup lekki do poziomki 150 pln

Tutaj fajna konstrukcja do inspiracji

ukraina velomobil cargo
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sty, 2014   

Nie przewiduję napędu nożnego :D Ma jeździć sam ;) A skoro ma jeździć sam, to ma się wygodnie jechać. Fotel, który zanabyłem za 80 zł ma regulację wysokości siedziska i regulowane pochylenie oparcia, zagłówek, na upartego będzie się można położyć i przespać po trudach podróży :D Tego nie osiągnę w foteliku do poziomki, no i jeszcze jest miękki fabrycznie i tzw. kubełkowy, czyli z bokami do podtrzymywania ciała ;)
Ciężkie to będzie, ale wygodne. Silnik, a raczej kontroler 500W powinien to pociągnąć do 25 km/h. Silnik ma więcej wat, niż 500, ile, to dokładnie nie wiem. Wyjdzie w praniu ;)
Nie jest to docelowy pojazd, a ma stanowić platformę do różnych przeróbek i kombinowania, jak koń pod górę ;)
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 28 Sty, 2014   


http://solarbikeproject.c...fBikeSunset.jpg
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Sty, 2014   

Pociąg drogowy :D
Obowiązujące przepisy obligują mnie do pojazdu o długości do 4 metrów, jeśli chodzi o wózek rowerowy. Wózek dlatego, bo na pewno przekroczę szerokość 90 cm. Planuję szerokość do 160 cm. Dziś w pracy znalazłem dość rozbudowany przełącznik czteropozycyjny i przygotowałem odpowiednie krosowanie styków. Będą 4 pozycje: jazda na samych panelach, na samym akumulatorze, jazda na panelach jednocześnie ładujących akumulatory i czwarta pozycja ładowanie z zewnętrznego źródła.
Na razie czekam na wypłatę, by zakupić parę dodatkowych gratów, w tym koła na tył.
Przy okazji pytanie: jaki rozsądny prześwit od podłogi do jezdni zostawić pod spodem?
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Wto 28 Sty, 2014   

zeeltom napisał/a:
jaki rozsądny prześwit od podłogi do jezdni zostawić pod spodem?

Ja bym dał 15-20cm, bo to nie tylko na szosy międzystanowe.
Podoba mi się pomysł z fotelem. :grin:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   

Pozwolę sobie tutaj napisać o zmianie kierunku. Można zastosować jeden malutki przekaźniczek z podwójnymi stykami do halotronów (albo np na kluczach układ 4066) i np. dwa przekaźniki R15 do zamiany faz (styki łączymy równolegle), można też użyć tzw. przełącznik segmentowy (używane np. w starych besterach) i poskładać właściwy (można go rozebrać i przestawiać krzywki które łączą styki).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   

Najrozsądniejszym, moim zdaniem, będzie stycznik czteropolowy przełączający. Jeden element, który można spokojnie gdzieś schować a załączać go małym włącznikiem tylko do cofania. W quadzie miałem przełącznik mechaniczny, ale tam był silnik DC i wystarczyły dwa pola do zamiany biegunowości. Poszukam u siebie w pracy odpowiedniego stycznika, bo trochę mi się tam ich wala, a jak nie, to pokombinuję z obrotowym mechanicznym. Większej ilości przekaźników nie chcę zakładać. Im więcej elementów, tym większe prawdopodobieństwo, że coś się uszkodzi.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   

Inni też budują:
http://www.gizmag.com/nts...suncycle/30758/
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lut, 2014   

Trochę dziwnie to wygląda. Mały panel, szybko to się tego nie naładuje.
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Czw 24 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group