ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?

Cześć:). Jak w temacie. Potrzebowałbym rozważyć jakiś silnik bldc w piaście (ewentualnie nie w piaście ale wolnoobrotowy tak do 300rpm) który zniesie około 1kw. Będzie tam dość duż prą ponieważ jest limit napięcia tak do około 30V. Z moich doświadczeń wynika, że małę typowe huby oznaczane jako 250W chyba nie bardzo sprostałyby takiemu zadaniu?
CO polecacie w takich warunkach? Aha, silnik może być też typu DD ale malutki. Mniejszy niż 9c crystality z seri 35xx itd. Idealnie by było aby miał średnicę poniżej 180mm.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Zalej olejem przekładniowca i ogień :D
A tak poważnie, to do 250W silników ludzie montują 30A sterowniki, jeżdżą i się nie pali. Może ten 1kw nie będzie ciągle tylko maksymalnie i faktyczna średnia moc będzie sporo mniejsza?
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

No chyba właśnie nie bardzo. Tzn byłby to middrive i w momencie np dłuższego podjazdu te 30A by było niestety cały czas. Myślisz ze zalanie olejem poprawi znacząco odprowadzanie ciepła? Ale wymagałoby to pewnie instalacji dodatkowego zewnętrznego wolnobiegu bo po zalaniu pewnie znacząco rosną opory silnika? Przekladaloby sie to niestety na opory przy pedałowaniu...?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Aaa, mid, to fakt, duże obciążenie by było.
Sugerując się lekturą ESa to olej nie wpływa na opory, za to ogromnie poprawia przewodnictwo ciepła na obudowę. Tylko, że to jest skomplikowana procedura i ludkowie na forum walczyli z tym efektem rozprężania się powietrza wewnątrz silnika i wypychania przez łożysko oleju. Trzeba by zamontować sprytny wentyl na obudowie co rozwiązywało ten jedyny problem.
Jakby to się udało to byłby COŚ :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

...ja użytkuje takiego "brzdąca" :
http://members.chello.pl/b.czyz/rower/9c350r.html

zasilany 16s lipo 60v sterownik 20amper
100ml oleju przekładniowego i jeszcze jakoś żyje
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

kilowat dwieście? No ale pisze na nim 350w. Jest on jakoś większy od typowych 250w?

No a inaczej. OprOcz chubOw nie ma jakiegos silnika normalnego który można by zaadaptowac ale no wlasnie aby mial tak do 300rpm?
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Poszukaj silników MAC i BMC. Obie firmy produkują identyczne ale jedna ma trochę lepszej jakośći. Silniki są planetarne i ludzie piszą że do 1.5kW nie ma najmniejszych problemów.
Ktoś na forum taki ma.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Myślę że olej mógłby być silikonowy (dobrze odbiera ciepło, izoluje i jest odporny na temperaturę), nie trzeba zalewać całego silnika, moim zdaniem wystarczy tyle, aby przykryć uzwojenia na samym dole. Powietrze powinno wychodzić przez ośkę obok przewodów zasilających.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

MAKi są jednak już większe no i nie ukrywajmy jednak stosunkowo droższe.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Nie 16 Lut, 2014   

Silnik MAK ma kolega barteq. 350W a sterownik pcha 1000, przekładnowy. W chiński dc 350W u mnie sterownik daje 1200W ale to za dużo, silnik parzy jak jest temp powietrza 10stopni.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Przy 300 obr i małym gabarycie i mocy 1KW to tylko układy silników z przekładnią.
bo silniki DD przy tej mocy są większe i cięższe niestety fizyki nie da się oszukać tylko silnik o wyższych obrotach z przekładnią i dobrymi magnesami na wyższą temperaturę.
Mam silnik zrobiony na stojanie od pompy danfosa dekle i wirnik robiony od podstaw.
Ośka ma 15mm a dlugość pakietu stojana 80mm średnica wirnika 46mm.
Na obciążeniu ma ok 1100W przy zasilaniu z 41V silnik ma 1240obr

24N_10P.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 458 raz(y) 84,76 KB

_________________
pozdr
Tomek
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Nie lepiej było zostawić klatkę i wykręcić go na 3000 rpm?
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Wirnik był robiony od nowa pod magnesy segmentowe.
Materiał magnesów N30EH do 200*C.
Na biegu jałowym pobiera 1.28A połączony w gwiazdę.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Moje pytanie po co wirnik do bldc, moim zdaniem indukcyjny przy zmiennym obciążeniu ma lepsze parametry, to że bldc ma lepszą sprawność (przy prędkości nominalnej) nie świadczy o całym zakresie.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

oryginalny wirnik się nie nadawał bo po pierwsze miał ośkę przystosowaną do pompy a po drugie staczanie klatki i naklejanie magnesów to średnio dobre rozwiązanie.
Dekle były tez od nowa robione także cały wirnik tez musiał być nowy.W stosunku do indukcyjnego moc wyszła lekko dwa razy większa.A zdecydowałem się na ten stojan bo był spakietowany z cienkich blach i miałem do niego akurat magnesy segmentowe
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group