ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
znalazłem kontroler ZAPI 80V/400A na złomie za 10zł :)
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   znalazłem kontroler ZAPI 80V/400A na złomie za 10zł :)

Witam, przed chwila znalazłem (najpewniej uszkodzony) kontroler ZAPI SPA CHOP H@ 80/400C MAT 8350 1206 FH8084. Znalazłem coś nieco na jego temat, że jest na 80V i 400A . Dałem za niego 10zł na złomie ;) Nie miałem czasu go jeszcze otworzyc...ciekawe co w nim padlo, pewnie mosfety popalone...ciekawostka, jak znalazł do mojego ETEK..jak uda się ..mam nadzieje, naprawić. A przy okazji zobaczę jak to jest zrobione. Może ktoś ma cos na temat programowania, schematy itp..?

Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Rozebrałem ten kontroler, nie widac żadnych sladów uszkodzeń :) Jedynie walneli młotkiem w obudowę, ale nic nie uszkodziło, wyklepałem i jest OK. Trzeba spróbowac włączyc i zobaczyc , może jest sprawny...Jednak gdyby było coś uszkodzone, to raczej w sterowaniu, bo wszystnie tranzystory mocy wyglądaja bardzo ładnie.

Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Zaraz właduję zdjęcia na fotosik.

Juz sa zdjęcia kontrolera:
http://www.fotosik.pl/pok...2b4ca644af.html
http://www.fotosik.pl/pok...1d824452a1.html
http://www.fotosik.pl/pok...95cd0d6a48.html
http://www.fotosik.pl/pok...ab2f19d60b.html
http://www.fotosik.pl/pok...3bfe28d8a9.html
http://www.fotosik.pl/pok...e07a007ebb.html
http://www.fotosik.pl/pok...06c75c2dda.html
http://www.fotosik.pl/pok...af94457f55.html
http://www.fotosik.pl/pok...1f0e7886ea.html
http://www.fotosik.pl/pok...4f0c40bd1e.html
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Tak czy inaczej piękne znalezisko, dla samych tranzystorków warto było. Pogratulować :)
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Palec Boży, coś mnie podkusiło aby zajechac na złom ;) ..I dodatkowo przypadem, mam ETEK na 72V, max 300A, a tu kontroler akurat na 80V i 400A :)
Same tranzystory nie drogie, 16 sztuk mosfetów 200V na 30A , w cenie ok 4,50zł za sztukę. do tego 8 diód. Najważniejsze, że można podejrzec konstrukcję. Wszystko wygląda bardzo ładnie, ale jest napis na obudowie : sprawdzic, a potem krzyzyk. Oznacza to że jest uszkodzony, ale wygląda na uszkodzenie sterowania, moduł mocy wygląda na OK. Schemat łatwo rozrysowac. najwyżej podam inny sygnal PWM.


Pozdrawiam

Wiesiek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Te kontrolery rozprowadzają w Augustowie.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Vein
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009   

Witam,


na tej focie
http://www.fotosik.pl/pok...af94457f55.html

masz widoczny uszkodzony tranzystor i kondensator ceramiczny
Sprawdź elementy po drugiej stronie płytki gdzie widać ciemną plamę, tam pewnie też może coś być upalone.
 
 
kuras999
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009   

to nie tranzystor tylko stabilizator napięcia, i wygląda jakby był machnięty lakierem, a ten kondensator jest po prostu przyklejony jakimś sylikonem, niestety identyfikacja uszkodzonych części nie jest taka prosta zazwyczaj
pozdrawiam
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009   

Dziękuję za uwagi, przyglądałem się już wcześniej temu elementowi, nie wygląda na uszkodzenie, to jest tylko mazniete lakierem, kondensator to ma na sobie klej. Ale przyjrzę sie uwaznie. Dziekuję.

Wiesiek
 
 
SEBART
początkujący


Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 6
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Genialny Sterownik H2 ZAPI, nie do zajechania, można programować parametry, polecam mam na silniku 13,5 KW 200A 80V. Ustawiony w trybie pompy, w trybie trakcji z odpowiednim silnikiem ze wzbudzeniem (4 podłączenia) można zrobić odzysk nie wiem jak się sprawdza na samochodzie. W necie znajdziecie instrukcje. Manetkę można ustawić/zaprogramować na wiele sposobów 2-10V, lub 10-2V w zależności jak się podłączy potencjometr. Sterownik pracuje na zasilaniu do 96V max, przy ładowaniu powyżej 96 trzeba rozłączyć np. za pomocą wtyków spawalniczych najprościej bo na przełącznikach można się pomylić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group