ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki mały silnik bldc który zniesie termicznie 1kw?
Autor Wiadomość
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 27 Lut, 2014   

Chodziło mi o to, że można silnik indukcyjny (trójfazowy) przewinąć na niższe napięcie i tyle, a następnie zasilić go z falownika.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

Nigdy nie miałem takiego silnika w rękach ale ma pewnie podobna konstrukcje do mojego rysunku :smile: Jeżeli tak to proponuje takie rozwiązanie. Łożyska wymienić na 2RS najlepiej SKF gumowe krycie łożysk jest dość szczelne i nie powinno nic wyciekać :smile: no i olej proponuje olej do wspomagania układów kierowniczych i automatycznych skrzyń biegów taki czerwony :smile: ma dość dobre parametry,jest dość rzadki i nie powinien stawiać oporów ,jest dobrym nośnikiem ciepła mało się rozszerza i mało zmienia konsystencje czyli nie zgęstnieje bardzo przy -20 ani nie zrobi się z niego woda przy +50 ewentualnie jakiś olej do sprężarek też by się nadał
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

kurcze nie dodali załącznika http://zapodaj.net/92f824bc127e9.jpg.html
to tu proszę :!: popatrzcie na mój genialny rysunek :smile:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

Problemem nie jest rozszerzalność oleju ale powietrza wewnątrz silnika.
No i zauważ, że wszystkie silniki mają 2RS (a przynajmniej te lepsze), a i tak przeciekają prawie od razu. Na ESie z tym walczą już całe lata i nie widać do tej pory jakiegoś spektakularnego rozwiązania :D
Poza tym do silnika się leje mało oleju, tak góra na 1/4 czy 1/3 jego wysokości.
I nie wiem, czy lepkość oleju w tak cienkim kanale nie spowoduje wypchania go krótszą drogą, czyli w zakamarkach osi/łożyska/obudowy.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

Czy naprawdę spotkaliście się z napełnieniem całej wewnętrznej przestrzeni silnika olejem?
Przecież lepkość oleju jest o tyle większa niż powietrza, że przy obrotach rzędu tysięcy na minutę olej się zagotuje - zamiast chłodzić będzie grzał :sad:
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

masz racje powietrze się sporo rozszerza i w komorze silnika robi się nadciśnienie które powoduje wypychanie oleju przez łożyska dlatego zaproponowałem tobie rozwiązanie takie jak na rysunku, jak zalejesz komorę silnika na maxa i ja odpowietrzysz że będzie w niej tylko olej to jego rozszerzalność cieplna powinna się kompensować w tej rurce której koniec jest powyżej poziomu oleju a korek rurki jest z odpowietrznikiem więc żadne nadciśnienie we wnętrzu silnika nie powinno powstawać. W sumie to czysta teoria :smile: tak jak już wcześniej wspominałem nie miałem nawet takiego silnika w rękach na pewno masz więcej doświadczeń w tym temacie :smile: a powiedz mi czy jak sobie kręcisz takim kółkiem ręcznie i nie ma czynnika temperatury i nadciśnienia to też ci ten olej wycieka przez te RS-sy :?:
 
 
pajak_111 
stażysta
pajak_san


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 07 Mar 2014
Posty: 173
Skąd: wałbrzych
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

Adam Wysokiński napisał/a:
A co tam się kręci tysiące? Raczej 300-500

własnie :!: a olej odprowadzi ciepło na obudowę i w atmoferę :smile:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 20 Mar, 2014   

Nie mam zalanego silnika olejem.
Przeczytałem wszystko co się da przeczytać w tym temacie, opinie ludzi, relacje z użytkowania i jeśli takie zalanie ma 80% prawdopodobieństwo fail'a to zrezygnowałem z takiego wydziwiania :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group