ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Pon 24 Mar, 2014
Nine Continent RH2806 duży opór
Autor Wiadomość
xokox 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: m.st. Warszawa
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014   Nine Continent RH2806 duży opór

Witam wszystkich serdecznie.
Jakiś czas temu dotarł do mnie Nine Continent RH2806. Po założeniu tylnego koła z silnikiem, postanowiłem się przejechać żeby sprawdzić jak sama obecność silnika wpływa na jazdę pedałach. Zauważyłem że silnik stawia dosyć duży pulsacyjny opór. Po przejechaniu niewielkiego dystansu z małą prędkością pojawił się nagły błysk, a następnie wspomniany pulsacyjny opór ustąpił. Czy ktoś może mi wyjaśnić to zjawisko?
Czy powinienem zamawiać baterie czy może już zainwestować w nowy silnik??
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014   

A nie miałeś przypadkiem zwartych przewodów?
Mówię i końcówkach. Skoro opór pulsował to oznacza, że 2 x 3 cewek były zwarte, a to z kolei idealnie pasuje do przypadkowo złączonych końcówek nie podłączonych przewodów (także ten błysk będący iskrą bo silnik działał jak prądnica) :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
xokox 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 6
Skąd: m.st. Warszawa
Wysłany: Pią 21 Mar, 2014   

tas napisał/a:
A nie miałeś przypadkiem zwartych przewodów?
Mówię i końcówkach. Skoro opór pulsował to oznacza, że 2 x 3 cewek były zwarte, a to z kolei idealnie pasuje do przypadkowo złączonych końcówek nie podłączonych przewodów (także ten błysk będący iskrą bo silnik działał jak prądnica) :P


Hmm, no celowo ich na pewno nie zwierałem. Chyba że przypadkowo były zwarte. No dobrze, ale co dalej. Czy teraz jest już dobrze, czy być może uszkodziłem silnik? Czy mogę jakoś domowym sposobem (bez sterownika i aku) sprawdzić czy silnik działa?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 22 Mar, 2014   

Spokojna głowa, w ten sposób ciężko uszkodzić silnik.
Jeśli jednak koniecznie chcesz się przekonać, tu masz opis:
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2196
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pon 24 Mar, 2014   

nie ten dział

---
tas: przeniesione :)
Ostatnio zmieniony przez tas Pon 24 Mar, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group