ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Moja konstrukcja - 4000W "Electra A6"
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 29 Mar, 2014   

Hehe, niee, na razie nie mam nic w planach. Ten bajk jako uniwersalny pojazd (czyli codzienne dojazdy do pracy + zabawa weekendami w górach) jest idealny jeśli brać pod uwagę jakość, bezawaryjność (no za wyjątkiem tego głupiego BMSa), parametry, wygodę itp.
Zwyczajnie nie ma już nic lepszego, co mógłbym chcieć, przynajmniej na teraz :)

Ale nie wyklucza to jakiegoś przyszłosciowego projektu w stylu "sztuka dla samej sztuki" :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 30 Mar, 2014   

Co do wygody, to pogadamy, jak się przejedziesz moim pojazdem słonecznym ;)
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 01 Kwi, 2014   

BMS ożył, choć nie obeszło się z drutowaniem popalonych ścieżek.
Zdobył nowe tranzystory, wentylator, pogrubione ścieżki i całą osłonę w kaptonie, a dzięki pomocy Bysia22 (człowiek jakich mało, do rany przyłóż :D ) także nowy odpicowany radiator. Wentylator włącza się jeśli temperatura na radiatorze przekroczy 50st. Testy w stresie wykazały gigantyczną poprawę względem fabrycznego rozwiązania.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sid662 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 29
Skąd: Grudziadz
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

tas, Witam.
nie wiem czy w dobrym miejscu piszę ale mam pytanie
jestem w trakcie zamawiania części do ebike wzorowanego na Twoim A6
mam pytanko odnośnie akumlatorów
1.czy masz schemat dokładny jak miałeś połączone 16s3p do złącza ładowania ?
2.czy w czasie ładowania przez centronics trzeba rozpinać ako (przewody grube główne) czy wystarczy ładować przez te cieniutkie przewody balancera?
3. w czasie jazdy czy balancery mają być spięte ze sobą? (jeśli tak to w jaki sposób)
4. zakładając że kupię 2 ładowarki 8S jaki bedzie czas ładowania 16s3p
Z góry dziękuję za odpowiedź
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

Poniższe info dotyczą metody 'na złącze', czyli bez przepinania aku ładując je 2 ładowarkami.

1. Wiesz, schemat jest na tyle prosty, że zamyka się w tym rysunku:

Znając go możesz bezbłędnie zbudować takie złącze do ładowania.

2. Jeśli masz to obmyślane na 2 ładowarki - to kompletnie nic nie robisz z aku. Wpinasz złącze w rower, włączasz ładowanie i tyle. Lepiej jest podłączyć się do głównych linii zasilających niż ładować tylko po złączu balancera. Centornix ma wystarczająco dużo pinków by to zrobić i na pewno wzrośnie bezawaryjność. Ja miałem podłączone tak jak na rysunku powyżej.

3. Nie ma przepinania aku jeśli używasz metody "na złącze". Tylko nie wiem co masz na myśli mówiąc balancery. Jeśli chodzi o alarmy, to tak, one są wpięte podczas jazdy. Ale ogólnie nie ruszasz kabli poza wetknięciem wtyku na czas ładowania.

4. 2x ładowarka 150W = 300W mocy / 900Wh energii w 16s3p = 3h ładowania od zera


---------------------------

Przy okazji złącza - opowiem wam ciekawostkę z wczoraj. Po zamontowaniu poprawionego BMSa i przejechaniu odcinka testowego ucieszony udaną naprawą pojechałem do pracy. Po powrocie umyłem rower bo było na nim 10kg błota z ostatniej jazdy na Skrzyczne, podpinam do ładowarki... nie ładuje. Ewidentnie prąd płynie aku -> bms -> sterownik (ładowarka) ale ładowarka -> BMS -> aku już nie.
No nieeeee... sobie myślę, znowu padł ten pie****ony BMS :evil:
A się okazało coś dziwniejszego :>
Na czas mycia zabezpieczyłem złącze DB25 (używam go nadal, ale tym razem podłączone mam tam tylko - i +67.2V z zasilacza dla BMSa do ładowania) drugim złączem męskim, taka zaślepka. No i podczas mycia dostała się tam woda (pod zaślepkę) i zaczęła się elektroliza. W 15 min (czas mycia) wyżarło CAŁY środek wszystkich pinów. Z zewnątrz wyglądał plastik idealnie, a w środku wszystko utlenione. Czegoś takiego ciężko się spodziewać. Wiec pamiętajcie o dobrym zabezpieczeniu złącza zewnętrznego :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

Niestety przy małych odstępach między stykami i dość wysokim napięciu będą takie akcje. Dobrym zabezpieczeniem jest natłuszczenie złącza (wazelina techniczna ,smar), woda nie zwilża wtedy styków i elektroliza nie nastąpi.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3237
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Kwi, 2014   

To wskaxuje jaka 'kwasowosc" maja plyny czyszczace i woda oczyszczana uzywana do mycia lub brrrr picia. Marakra...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sid662 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 29
Skąd: Grudziadz
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

Dziękuję za szybką odpowiedź tas. Tak przy okazji wziąłem się zarysowanie schematu i załączam moje wypociny. Jakbyś tylko spojrzał okiem swoim czy jest ok.



Jeszcze pare pytań:
1. Czy dobrze myślę że wystarczy s191b63a jako wyłącznik wyłączyć i będzie ok.. przecież przy zamontowanym równolegle z nim rezystorem "softstart" jakiś mały prąd może się zamykać w obwodzie czy rezystancja jest na tyle duża że wystarczy?
2. Jaki rezystor najlepiej i jakiej mocy załączyć jako softstart?
3. Czy w rowerze łączyć grube przewody prądowe do złącza ładowania (jak na narysowanym schemacie czy uprościć i wystarczy podciągnąć przewody balanserów do złącza ładowania?
4. Szukam też gdzie uderzyć po akumlatory - hobbyking chwilowo nie ma, na allegro jakieś chore ceny pod 200 za 1szt...
5. Szukam też szprych na koło 26cali wzmacnianych bo w firmie z silnikami się skończyły ;( - prawdopodobnie 159 mm.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

Schemat wygląda ok.

1. Tak, bezpiecznik = główny wyłącznik... ALE ty go nie wyłączasz (a przynajmniej nie ma w ogóle takiej potrzeby). Do wyłączania sterownika używasz stacyjki on-off którą on posiada. Jasne, że bezpiecznik zmostkowany rezystorem przepuszcza prąd, ale znów nie do końca, bo tak dobierasz rezystor, żeby prąd wywołany włączeniem sterownika (przy ewentualnym wyłączonym bezpieczniku) zbijał napięcie poniżej wartości, przy której tenże sterownik się włącza. Wtedy działa to w praktyce jak odcięcie prądu - tak duży jest spadek przy zachowaniu dobrodziejstwa soft startu (a i sam rezystor się nie spali). Do ładowania nie trzeba wyłączać bezpiecznika ani wyciągać alarmów (jeśli są zmodyfikowane na mały pobór prądu)

2. Rezystor najlepiej 2-3W 2kR (ładuje kondensatory około 3-4sek)

3. Podciągasz do złącza też przewody odchodzące z głównych linii przesyłowych akumulatora, ale nie grubym kablem tylko takim o nośności 5A (bo tyle się będzie ładować. Wystarczy 1 przewód 1.5mm. I tak jakbyś się przyjrzał, to w praktyce prąd ładujący rozdzieli się na wspomniany przewód + dodatkowo najbliższy przewód sąsiadującego złącza balancera (bo są połączone) więc na każdą celę przypadnie po 1 przewodzie, a na główny plus i minus 2 (lub 3) i to wystarczy.

4. Chwilowo nie ma, za 2 tyg będą, cierpliwości.

5. Szprychy już są :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
sid662 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 29
Skąd: Grudziadz
Wysłany: Pią 04 Kwi, 2014   

Dzięki. Rzeczywiście sterownik wyłącza się też dodatkowo - jeszcze nie mam go w ręku ale już niedługo ;) Kiedyś sporo zajmowałem się elektroniką i modelarstwem więc z modyfikacjami nie będzie problemu po prostu li-pol akumlatorki to dla mnie nowość i chciałbym nie popełnić błędów.
Niedługo zacznę swoją fotorelację z budowy. Super że to forum znalazłem bo chciałem się ładować w zestaw magicpie3 i 48V LI ION ale twój bike bije go na głowę osiągami.
W ogóle rower traktuje jako "poligon doświadczalny" przed budową autka na prąd - ale to dopiero za rok.
 
 
lkuc18 
kierownik


Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 314
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Tas, gdzie kupiłeś takie ładne lusterko wsteczne? Podoba mi się, też chcę takie :) .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014   

Zefal, alledrogo
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   

tas napisał/a:
Aby mieć MINIMUM kontroli nad procesem ładowania należy między innymi zamontować w swojej ładowarce/zasilaczu jakikolwiek wskaźnik.

Obrazek

Dzięki temu wiemy między innymi:
- czy się ładuje
- jakim prądem
- w jakim stopniu jest wyładowany aku
- kiedy jest faza CC, a kiedy CV
- kiedy ładowanie będzie zakończone


Na ile skomplikowana jest taka przeróbka ? :roll:
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   

Tas jaka jest maksymalna prędkość Twojego ebika? Jaki jest wtedy prąd?
tomasz_kombi jakieś zlutowanie 4 przewodów i zrobienie otworu na wskaźniki.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014   

Mój top speed bez wiatru po płaskiej drodze w pozycji klasycznej: 70.6km/h



Pobór energii: 3400W
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group