|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik MY1020 obce chłodzenie |
Autor |
Wiadomość |
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014
|
|
|
Fajne rysuneczki. Zeltom porównaj a i d, a znajdziesz odpowiedź czy prąd w wirniku zmienia kierunek (to odnośnie innego tematu). Co do otworów, to nie zmienią one ani mocy, ani sprawności (teoretycznie), osłabienie strumienia spowoduje zmniejszenie momentu i zwiększenie obrotów. Stosowanie chłodzenia wodą, czy aluminium ma średni sens bo w tym silniku najbardziej grzeje się wirnik i szczotki, dlatego uważam że dobry wiatrak będzie najlepszy. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014
|
|
|
W stosunku do magnesów kierunku nie zmienia, ale biorąc pod uwagę sam pojedynczy przewód, to prąd płynie raz w jedną, raz w drugą stronę |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 15 Kwi, 2014
|
|
|
Dyskusja jak zwykle ewoluuje gdzieś w bok
Kolega Mibars napisał o otworach w obudowie żeby powietrze było przetłaczane przez wirnik jak przez wentylator odśrodkowy. Jeśli by zwiększyć przekrój magnetowodu to śmiało można w nim wywiercić otwory bez zmiany parametrów (poza masą). Z resztą te silniki mają nieporównywalnie duży przekrój żelaza w stosunku do możliwości magnesów.
Jak napisał kolega gienek333 należało by dać wiatrak bo chłodzenie obudowy niewiele daje i np. zwiększyć otwory w obudowie. |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Pon 21 Kwi, 2014
|
|
|
Obudowa jest fragmentem magnetowodu, o tym nie pomyślałem...
Przy czym mam ze dwa silniki DC z PRL-owskich zabawek (kolejka na której nauczyłem się, że odwrócona polaryzacja = odwrócony kierunek jazdy i jakiś taki gąsienicowy transporter) z plastikową obudową bez elementów metalowych miedzy magnesami.
Tak sobie myślę, czy nie przeprowadzić eksperymentu na silniku 250W który mam... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
andrzejIskierka
stażysta Młody Konstruktor
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 184 Skąd: Zagłębie Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
a może założyć radiator na korpus z ułożyskowaniem które jest chyba jedynym miejscem będącym w stanie odebrać temperaturę przez oś z wirnika silnika? a gdyby wydrążyć w osi wirnika otwór bądź zastąpić ją gotową rurką i przetaczając przez nią jakiś płyn chłodniczy bądź olej chłodzący równocześnie wirnik i łożyska silnika i podłączyć wężyki poprzez pompkę obiegową do chłodnicy z wentylatorkiem jak to odbywa się w motocyklach z chłodnicami oleju silnikowego? widziałem w zakładach remontowych silników elektrycznych "DAMEL" w Dąbrowie Górniczej silniki dużej mocy o gabarytach 120 litrowego bojlera na wodę i większe stosowane w kopalniach i innych dziedzinach przemysłu w kraju i na świecie, gdzie zastosowane były układy chłodzenia cieczą ułożyskowań silnika ze względu właśnie na to, że są to jedyne punkty styku wirnika i jego osi z obudową silnika i mające wpływ na parametry pracy i żywotność. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 26 Kwi, 2014
|
|
|
Można również dołożyć system sprężarkowy (taka lodówka) do tego płynu, oczywiście pompa do płynu, chłodnica itd., ale to tylko rower . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|