ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka bezpieczna bateria litowa 48V?
Autor Wiadomość
HelmutK 
początkujący


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: śląskie
  Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014   Jaka bezpieczna bateria litowa 48V?

Witam wszystkich i bardzo proszę o poradę.
Buduję rower górski (hardtail) do spokojnej jazdy po lesie (raczej płasko). Planowany silnik to Bafang BPM lub NineContinent niskoobrotowy (pręd. max 30-40km/h) w tylnym kole.

Jak mogę zakupić baterię litową do roweru o następująych wymaganiach:
CECHY: bezpieczeństwo, bezobsługowość (podpięcie jednej wtyczki do ładowania), długi czas życia (dobre ogniwa)
LOKACJA: wewnątrz trójkąta ramy (ewentualnie tylny bagażnik)
NAPIĘCIE: 48v (opcjonalnie 36V)
POJEMNOŚĆ: 8-15Ah
POBÓR PRĄDU STAŁY: 20-30A
CENA: do 2000zł
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 23 Kwi, 2014   

Do ruszania może i tak, ale do utrzymania jazdy, to pewnikiem wystarczy ci z 10 - 15A, czemu zakładasz prąd ciągły do 30A?
 
 
HelmutK 
początkujący


Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: śląskie
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014   

Jako POBÓR PRĄDU STAŁY: 20-30A mam na myśli taki pobór przez dłuższy czas niż 10sek., np. na podjazdach lub przy wyższej prędkości rzędu 30-40kmh)
 
 
beazee 
młodzik
ev bullitt


Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 95
Skąd: Irlandia
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014   Re: Jaka bezpieczna bateria litowa 48V?

HelmutK napisał/a:
CECHY: bezpieczeństwo, bezobsługowość (podpięcie jednej wtyczki do ładowania), długi czas życia (dobre ogniwa)

LiFePO4, LiMn2O4, Li(Ni,Co,Mn)O2
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014   

Proponował bym Ci baterię tylko i wyłącznie na chemii LiFePO4.
I tylko i wyłącznie od Pinga.
Najlepsza jakość baterii jaka może być, super wsparcie, żywotnośc przebija wszystkie inne. Tylko trochę cena wyższa niż założyłeś. Ale uwierz mi że się zwróci.
Ja po niecałych dwóch latach zrobiłem 7750km i bateria zachowywała się jak nowa, a to nawet nie była 1\10 jej żywotności.
Sprzedałem ją jakiemuś gościowi który mi ostatnio pisał że jest z niej bardzo zadowolony.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014   

MixhaL napisał/a:
Ja po niecałych dwóch latach zrobiłem 7750km i bateria zachowywała się jak nowa, a to nawet nie była 1\10 jej żywotności.

U mnie jedna z Toyamek po ok. 350 cyklach stwierdziła e z 18Ah ma tylko 10...

Jeśli wierzyć producentowi - 500 cykli po 15 km da 7500 km - a ja zrobiłem na swoim rowerku jakieś 5600 km...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
krystian91 
kierownik


Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 301
Skąd: pkl
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   

Ja mam włożony bezpiecznik 20A, ruszam z miejsca czasem na pełnym gazie i większego poboru prądu nie ma.
500W 48V
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group