ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd do roweru w pedałach
Autor Wiadomość
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014   Napęd do roweru w pedałach

Znalazłem coś ciekawego na http://www.roweryelektryc...aki-pomysl.html
Czy ktoś sobie jaja robi czy to świetny sposób na e-bike?
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Kompletnie bezsensowny pomysł, zero wspomagania, zero zapasu baterii i ponad 100% strat na przekładniach.
 
 
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Okazuje się, że nie jak tak jak myślisz. Wygląda na to, że przeskoczył do przodu o kilka lat i nie wszyscy rozumieją jak to działa. Na YT nic nie znalazłem na ten temat, ale taki news znalazłem na tej stronie http://www.theargus.co.uk...ting_UK_stores/
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
Ostatnio zmieniony przez alfaton Pią 02 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Jeszcze tu http://www.designandprodu...naire-inventor/
Wygląda zachęcająco...
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

To jest taki "chłyt markeringowy" - reklamowy bełkot jak się czyta te opisy "zalet". Można się nauczyć jak opisywać zalety czegoś nie posiadającego żadnych zalet :P
Mógłby popracować nad czymś pożytecznym.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Moim zdaniem to ma prawo działać. No bo moment obrotowy przy zablokowanym w jednej pozycji pedale przenosi się na korbę. Chodzi tylko o to, że pedał nie może się kręcić tylko musi być na nim noga. Swoją drogą to wątpię czy straty na przekładni mogą być większe niż 100% :D
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Działać to będzie tylko zasięg i moc małe. Główna zaleta to optyczny brak napędu.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 664
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014   

Przecież cała idea tego napędu będzie się przenosić dodatkowym oporem na 'kolarza' i wymuszać ciągłe 'stanie' na pedałach, co chyba dosyć męczące w dłuższej perspektywie jest.

Sama mechanika pomysłu budzi kontrowersje - przy tych gabarytach prądnica musi być wysokoobrotowa (a przecież obrót pedałów = obrót korby), więc konstrukcja wymusza przekładnię planetarną i to raczej wielostopniową, co z kolei wystrzela w kosmos straty przekładniowe i ogranicza wielkość prądnicy :roll:

Podsumowując - nie bardzo jest miejsce na produkcję energii (transformowanie en.mech. na en.el przez mało sprawną przekładnię i potem do innego silnika i na koło?), trochę jak sabotaż :lol:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 349
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Mechano napisał/a:
Swoją drogą to wątpię czy straty na przekładni mogą być większe niż 100%

Sprawność będzie ujemna, bo trzeba będzie dokładać dodatkową moc żeby to działało. Trzeba będzie naciskać na pedały tak samo jak przy normalnym pedałowaniu, inaczej by się po prostu obracały. Podsumowując pedałujesz tak samo jak przy normalnej jeździe a do tego musisz ładowac baterie zeby podgrzewać pedały.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

nanab przekonałeś mnie :D
 
 
alfaton 
początkujący
alfaton


Wiek: 51
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 14
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014   

Jeśli cała koncepcja już działa i została przetestowana to jaki sens ma mówienie czy to będzie działać!!! Obliczono zasięg i efektywność a tu mowa o ujemnym bilansie i stratach na przekładni. A ja się pytam jakie straty, skoro energia zostaje wykorzystana na wspomaganie rowerzysty?? Moc może nie duża, ale dla mnie 50W wystarczy by czuć znaczną różnicę.
1. Silniki elektryczne mają tą zaletę, że do pewnych obrotów mają stały moment obrotowy. Nie trzeba żadnych skrzyń biegów czy przekładni planetarnych.
2. Obecnie stosuje się rozwiązania w kontrolerach, że energię "dozuje" się ilością amperów na silnik, a nie wysokością napięcia. Dzięki sterowaniu prądem wraz ze wzrostem obrotów wzrasta moc silnika i jest to najbezpieczniejsze dla silnika.
_________________
Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Ja nie wróżę temu wynalazkowi przyszłości. Trochę mi to przypomina napędzanie żaglówki wiatrakiem postawionym na jej pokładzie ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Jedyna zaleta to niemal całkowite ukrycie wspomagania ale niewielka efektywność sprawia ze to tylko pomysł bez szerszego zastosowania. No może dla dzieci lub specyficzna konstrukcja dla osób starszych...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

Całkowite i skuteczne ukrycie wspomagania, to silnik z przekładnią ślimakową w suporcie w ramie roweru. I baterie też w ramie. Nikt nie zauważy.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014   

100% niewidzialność napędu w pedałach? Serio to ma być zaleta takiego rozwiązania? Bądźmy poważni :)
- Słaby
- Mało efektywny
- Niesprawdzony
- Drogi
- Mało pojemne akumulatory
+ Niewidzialny :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group