Napęd do roweru w pedałach |
Autor |
Wiadomość |
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 01 Maj, 2014 Napęd do roweru w pedałach
|
|
|
Znalazłem coś ciekawego na http://www.roweryelektryc...aki-pomysl.html
Czy ktoś sobie jaja robi czy to świetny sposób na e-bike? |
_________________ Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Kompletnie bezsensowny pomysł, zero wspomagania, zero zapasu baterii i ponad 100% strat na przekładniach. |
|
|
|
|
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Okazuje się, że nie jak tak jak myślisz. Wygląda na to, że przeskoczył do przodu o kilka lat i nie wszyscy rozumieją jak to działa. Na YT nic nie znalazłem na ten temat, ale taki news znalazłem na tej stronie http://www.theargus.co.uk...ting_UK_stores/ |
_________________ Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh |
Ostatnio zmieniony przez alfaton Pią 02 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
To jest taki "chłyt markeringowy" - reklamowy bełkot jak się czyta te opisy "zalet". Można się nauczyć jak opisywać zalety czegoś nie posiadającego żadnych zalet
Mógłby popracować nad czymś pożytecznym. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Moim zdaniem to ma prawo działać. No bo moment obrotowy przy zablokowanym w jednej pozycji pedale przenosi się na korbę. Chodzi tylko o to, że pedał nie może się kręcić tylko musi być na nim noga. Swoją drogą to wątpię czy straty na przekładni mogą być większe niż 100% |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2014
|
|
|
Działać to będzie tylko zasięg i moc małe. Główna zaleta to optyczny brak napędu. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 669 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Przecież cała idea tego napędu będzie się przenosić dodatkowym oporem na 'kolarza' i wymuszać ciągłe 'stanie' na pedałach, co chyba dosyć męczące w dłuższej perspektywie jest.
Sama mechanika pomysłu budzi kontrowersje - przy tych gabarytach prądnica musi być wysokoobrotowa (a przecież obrót pedałów = obrót korby), więc konstrukcja wymusza przekładnię planetarną i to raczej wielostopniową, co z kolei wystrzela w kosmos straty przekładniowe i ogranicza wielkość prądnicy
Podsumowując - nie bardzo jest miejsce na produkcję energii (transformowanie en.mech. na en.el przez mało sprawną przekładnię i potem do innego silnika i na koło?), trochę jak sabotaż
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 5 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 351 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Mechano napisał/a: | Swoją drogą to wątpię czy straty na przekładni mogą być większe niż 100% |
Sprawność będzie ujemna, bo trzeba będzie dokładać dodatkową moc żeby to działało. Trzeba będzie naciskać na pedały tak samo jak przy normalnym pedałowaniu, inaczej by się po prostu obracały. Podsumowując pedałujesz tak samo jak przy normalnej jeździe a do tego musisz ładowac baterie zeby podgrzewać pedały. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
nanab przekonałeś mnie |
|
|
|
|
alfaton
początkujący alfaton
Wiek: 51 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 14 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2014
|
|
|
Jeśli cała koncepcja już działa i została przetestowana to jaki sens ma mówienie czy to będzie działać!!! Obliczono zasięg i efektywność a tu mowa o ujemnym bilansie i stratach na przekładni. A ja się pytam jakie straty, skoro energia zostaje wykorzystana na wspomaganie rowerzysty?? Moc może nie duża, ale dla mnie 50W wystarczy by czuć znaczną różnicę.
1. Silniki elektryczne mają tą zaletę, że do pewnych obrotów mają stały moment obrotowy. Nie trzeba żadnych skrzyń biegów czy przekładni planetarnych.
2. Obecnie stosuje się rozwiązania w kontrolerach, że energię "dozuje" się ilością amperów na silnik, a nie wysokością napięcia. Dzięki sterowaniu prądem wraz ze wzrostem obrotów wzrasta moc silnika i jest to najbezpieczniejsze dla silnika. |
_________________ Elekryczna Fabia Kombi 30kw/15kWh & Prius Plug-in 2Gen 10kWh |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Ja nie wróżę temu wynalazkowi przyszłości. Trochę mi to przypomina napędzanie żaglówki wiatrakiem postawionym na jej pokładzie |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Jedyna zaleta to niemal całkowite ukrycie wspomagania ale niewielka efektywność sprawia ze to tylko pomysł bez szerszego zastosowania. No może dla dzieci lub specyficzna konstrukcja dla osób starszych... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
Całkowite i skuteczne ukrycie wspomagania, to silnik z przekładnią ślimakową w suporcie w ramie roweru. I baterie też w ramie. Nikt nie zauważy. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 04 Maj, 2014
|
|
|
100% niewidzialność napędu w pedałach? Serio to ma być zaleta takiego rozwiązania? Bądźmy poważni
- Słaby
- Mało efektywny
- Niesprawdzony
- Drogi
- Mało pojemne akumulatory
+ Niewidzialny |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|