ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria do hulajnogi 28 szt 18650
Autor Wiadomość
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   Bateria do hulajnogi 28 szt 18650

Zamierzam zrobić 7S4P do hulajnogi. Mam 28szt Panasonic NCR18650.
Z tego co obecnie widzę to hulajnoga pobiera około 16A. Wiec te 4A nie powinno tych akumulatorków zabić.

Zastanawia mnie tylko jak rozwiązać kwestie monitorowania i ładowania.
Do balansowania co jakiś czas mogę ogniwa wyjąc i lądować pojedynczo w zwykłej ładowarce na 18650 ale na co dzień trzeba by je lądować w szeregu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

4 A prądu ciągłego na ogniwo to nie jest za dobrze...
Do ladowania można kupić łądowarkę Li-ion 24 V , która będzie zmniejszała prąd łądowaniu
gdy pakiet będzie bliski max V.
Przyda sie monitorek 8 S, który ma alarm gdy jakakolwiek cela będzie miałą > 4,2 V.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Albo poprostu kupic bmsa z balancerem na 7 celi.
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Problem jest taki iż baterie plus pudełka kosztowały 150zł a BMS dla 7S4P kosztowałby pewnie ze 300zł albo lepiej:) wiec zamontuje sobie po 4x15zł pikacze z pomiarem napięcia.

Jak rozumiem złącze do balansera to nic innego jak wyprowadzenie "K" kabelków z pomiędzy ogniw szeregowych dla 7S będzie osiem przewodów?

K+ogniwo-K+ogniwo-K+ogniwo-K
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

BMSa z kontrolą temperaury dostaniesz na alledrogo za 120zl, czasami zdaza sie i taniej:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4237019508
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014   

Monitorek nie zastapi BMS-a, a BMS nie zastąpi monitorka bo :
- jak jest (typowy) BMS to automatycznie 'wyrównuje' ładowanie ogniw i w trakcie eksploatacji nie widać słabszych ogniw
- jak mamy tylko monitorek to widac słabsze, różnice w ogniwach ale trzeba zadbać o ich wyrównywanie
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Dzisiaj pojeździłem na li-polach Turnigy i stwierdzam iz BMS i monitorki to zbędny wydatek (mimo ze mam monitorowanie kaażdego ogniwa). Po jeździe i 3 ładowaniach ogniwa rozbiegły sie o nie więcej niż 0,02V. Można śmiało pilnować tylko napięcia całości.

Stwierdzam jednak iż dla bezpieczeństwa pójdę w LifePo4 będzie drogo ale długowiecznie.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Monitorki zaczną być potrzebne jak przycisniesz gazu i akumulatory bede częściej mocno dociazane tak, ze chwilowe napiecie bedzie bliskie 3-3.3 V. No i z upływem czasu nie utrzymaja się równe.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Jaka jest różnica w bezpieczeństwie między li-po a lifepo4?
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Roznice lifepo4 w stosunku do lipo:

- starczaja na 3 razy wiecej cykli ladowania/rozladowania
- nie pala ani nie wybuchaja przy przedziurawieniu czy przeladowaniu
- sa bardziej odporne na zbytnie rozladowanie ogniw
- sa o ok 10-20% wieksze i ciezsze
- oczywiscie drozsze
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

qaz33 napisał/a:
- nie pala ani nie wybuchaja przy przedziurawieniu czy przeladowaniu


Co do tego się nie zgodzę, gdyż właśnie przed chwilą miałem awarie w robocie - bateryjka lipo 450mah 2s dostała się pomiędzy zębatkę a łańcuch i została podziurawiona, nie wybuchła, nie zapaliła się, jedynie poszło z niej odrobinę dymu. Chyba jednak takie sytuacje są uwzględniane w procesie technologicznym lipo.
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Cytat:
jedynie poszło z niej odrobinę dymu

jakby oprocz tego dymu poszla jeszcze iskra to mialbys wiekszą zabawe. Oczywiście nie zawsze musi dojść do zapłonu ale jak już dojdzie to łatwo tego nie ugasisz.
 
 
robbo2k 
stażysta


Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

ooooo....k*&%&^$^&$ własnie jeździłem na mojej nowej hulajnodze z li-jon gdy zaśmierdziało zabłysło .... Pomysł z koszykami był słaby drut łaczący +/- zatopiony w plastiku wypalił w nim dziure a sprężynka przeleciała przez dwa koszyki które zamieniły sie w piekna mase plastiku.

16A to za dużo dla takiej konstrukcji ale było fajnie dynamicznie, szybko itd....
ale Panasonic NCR18650 nawet 7S4P nie uciągną choć to raczej kwestia gownianych koszyków i o ile zmiana kabli na grubę wyszła ok to połączenia wewnętrzne drutem to G*^*&^ . W każdym razie akumulatorki są ok.

Trzeba będzie jednak lutować na szerokie blaszki. Ciekawe ze Razor E300 z silnikiem 250W podczas jazdy nie schodzi z 350W 16A z akumulatora. A przytrzymany o sciane przekracza 500W.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   

Pomysł z koszyczkami i sprezynkami sprawdza się tylko laboratoryjnie.
W rzeczywistości przy tych wstrząsach i pradach trzeba solidnie mocowac i lutowac lub zgrzewac.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group