ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z balansowaniem li-pol
Autor Wiadomość
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   Problem z balansowaniem li-pol

Witam,

Jeździłem sobie tamtego sezonu w konfiguracji 16s1p (Turnigy 5000mAh 4s), ładowałem w konfiguracji 8s2p zawsze na programie balansowania. Tego roku dołożyłem 4 nowe lipole, połączyłem je parami stary z nowym i za nic nie można do końca wybalansować cel. Ostatnio balansowałem ponad 12 godzin i napięcia na celach wyglądały następująco (na jednym i drugim pakiecie podobnie) :

3,95/3,95/3,95/3,95/3,99/3,97/4,02/4,10 ( oczywiście program balansowania się nie zakończył).

Ładuję ładowarkami Accucela-8. Nie chcę aby po tym sezonie napięcia całkiem się porozjeżdżały i 8 akumulatorów do kosza.

Za pomoc z góry dziękuje:)
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Tak to jest jak się daje stare z nowym... Nowa trzyma a stara słabiej. Widać ewidentnie dwa różne poziomy naładowania - ja swój pakiet jak składałem to Imax-em B6 musiałem podładować każde ogniwo osobno do równego a i tak balansowanie chodziło przez 3 doby zanim się wyrównał... Tylko że ja mam pakiecik kilkadziesiąt AH...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Właśnie teraz to wiem, po fakcie (następne doświadczenie), o łączeniu aku nowych ze starymi.
Teraz nie wiem czy kupić 4 nowe akumulatory czy kupić BMS-a (który lepiej będzie balansował ze względu na większy prąd balansowania).

Albo inaczej jeździć na nowym pakiecie 16s1p, a po rozładowaniu przepinać na drugi.
I ładowanie będzie osobno nowych i starych.
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
kondzio927 
prezes
WWW.KONDZIO-BIKE.PL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 554
Skąd: CZĘSTOCHOWA
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

...a spiąć 4stare w 8s2p i 4nowe 8s2p !?
...oraz dokupić drugą ładowaczkę !?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

spj napisał/a:
..
Teraz nie wiem czy kupić 4 nowe akumulatory czy kupić BMS-a (który lepiej będzie balansował ze względu na większy prąd balansowania).


W mojej ocenie nie masz wyjścia, tzn. kupić nowe. A stare jako rezerwa albo do innego celu..
A doraznie dołądowuj te z najnizszym napieciem pojedyńczo w trybie 1S do poziomu 4,10 4,15 .
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pią 09 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

A jakbyś je najpierw ręcznie wyrównał do 4.1V lub 4.2V ustawionym LiPo Charge 0.5A?
Nie ma takiej opcji, żeby ładowarka wyrównała ten rozjazd balansując, u Ciebie jest to ponad 10% pojemności aku. Balansowanie prądem 30-40mA nie może się udać.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Ja u siebie wrzuciłem na Li-Po Balance , ustawiłem prąd ładujący na minimum i zostawiłem na 3 doby - po 3 dobach ogniwa były równiutkie... Teraz gdy się w koncu zabiorę za założenie ich (po roku !) to balansowanie potrwa chyba z miesiąc - wszystkie ogniwa rozjechane - zostawiłem je na poziomie naładowania 4V równo - jedne mają teraz 3,95 a inne 3,97 - PO PONAD ROKU STANIA!!
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Balansowanie to jedno a stan ogniw to drugie. Balansowanie które wyrówna napiecia na max i tak nie zapobiega temu ze wkrótce po starcie rowerem , słabsze ogniwa będa miały pod obciązeniem coraz mniejsze napięcie itd.
Jeśli ogniwa sa AZ TAK NIERÓWNE (3,95/3,95/3,95/3,95/3,99/3,97/4,02/4,10) to balansowanie małymi balancerami nie może się udac.
Najszybciej :
- ladować całośc bez balansowania do osiagniecia max na 1 szym ogniwie
- doładowac w trybie 1S pojedynczo najsłabsze.
Bo inaczej będziesz sie 3 dni zajmował ładowaniem żeby pojeżdzić godzinke :-)
Niestety aby to eksploataować słabe ogniwa muszą być ładowane na max , nowe dobre pozostawić trochę niedoładowane. Wtedy po jeżdzie nie będą tak się różniły.
O automatyzacji procesu raczej w tej sytuacji trudno mówic.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pią 09 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Hmm może to też jest wyjście jak pisze Kondzio.

WojtekErnest jest to jakieś wyjście, jednak ostateczne z ostatecznych (kasa).

Tas przed połączeniem balansowałem każdy pakiet 4s z osobna do 4,2V, czy każdą cele jeszcze raz wyrównać osobno teraz do 4,1V?
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Tak rozwiązanie @Kondzio jest oczywiste dokąd będa eksploataowane tak rózne pakiety
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
spj 
stażysta



Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 160
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Bo inaczej będziesz sie 3 dni zajmował ładowaniem żeby pojeżdzić godzinke :-)


No właśnie to jest sedno tematu, rok temu podłączałem do ładowarki i po 3 godzinach już miałem rower gotowy do jazdy, teraz chciałem ulepszyć i powiększyć zasięg, a tak naprawdę to rower stoi w domu pod ładowarkami i z jazdy guzik:(

No nic spróbuje jeszcze je z osobna wyrównać.
_________________
Jeżdżę na : EV4 Falcon V2

"Make everything as simple as possible, but not simpler" Albert Einstein
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

Może nie lipole, a żele, ale ostatnio po powrocie moim słonecznikiem z pracy baterie wyraźnie się rozjechały. Mam wtyczkę przeznaczoną do równoległego ich ładowania i podpiąłem to, pod automatyczną ładowarkę z Lidla, niedawno była opisywana gdzieś na forum. Ładowanie w sumie 12V 96Ah trwało prawie dwa dni, ale muszę przyznać, że w końcu się naładowały i wyrównały i na dziś trzymają równo z dokładnością do 0,1V.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014   

spj napisał/a:
WojtekErnest napisał/a:
Bo inaczej będziesz sie 3 dni zajmował ładowaniem żeby pojeżdzić godzinke :-)


No właśnie to jest sedno tematu,...

No nic spróbuje jeszcze je z osobna wyrównać.

Jesli ładowanie ma byc z balansowaniem to rób to na dwa razy : osobno słabe w trybie 8 S i osobno nowe w trybie 8S.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014   

Nostusek napisał/a:
zostawiłem je na poziomie naładowania 4V równo - jedne mają teraz 3,95 a inne 3,97 - PO PONAD ROKU STANIA!!


- spodziewaj sie znacznego wzrostu opornosci i spadku pojemności, tak się dzieje przy przechowywaniu ogniw LI-ion > 3,75v
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group