ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogniwa 20 Ah EiG Li-poly
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 23 Maj, 2014   

Oj napewno duuuużo więcej niż jesteś sobie w stanie wyobrazić. Akurat drgrin wie co mówi w tym temacie bo znam człowieka od lat a w dziedzinie baterii akumulatorów i systemów zasilania i branży EV jest jednym z najlepszych ekspertów w kraju.
Co do cen - pakiet naprawdę jest tani - 4000 zł za 3,5 kWh to niemal jak za darmo jest... Przetestowane było na 100% na profesjonalnym sprzęcie - wiem co mają za sprzęt do testów i możecie mi wierzyć - sprzęt w formacie MEGA profesjonalnym...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Czw 12 Cze, 2014   

do auta trochę mało 20Ah, na rower może ;)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Raczej do motorowki...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Nie samą pojemnością żyje człowiek - napięcia też są ważne. W EV istnieje prosta reguła - im wyższe napięcia tym mniejsze prądy są potrzebne do uzyskania określonej mocy. Wtedy obciążenie ogniwa nie jest duże i może ono oddać w pełni swoją energię...
Proste porównania:
bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -

Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.

Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ?
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Nostusek napisał/a:
..
Proste porównania:
?

Tp wszystko wiemy ale chodzi o to aby koszt akumulatora i kilkuletniego serwisu nie przekroczył wartośći roweru/samochodu...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
rarek 
dyrektor


Wiek: 50
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 476
Skąd: Ozorków
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Nostusek napisał/a:
Druga sprawa - tak mówicie że 20Ah to mało jak na samochód - a złóżcie takich batterypack-ów kilka szeregowo i kilka równolegle - i co ? Mamy i napięcie i pojemnoość ?


i cena 4000 x s x p -> pamiętaj
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

To ja się właśnie zacząłem gubić... A nie można zrobić pakietu raz a dobrze ? Sory - osobiście mogę dowieść - widziałem kiedyś Re-Volta który miał nakręcone kilkadziesiąt tysięcy km na jednym pakiecie i nic się nie działo. Zresztą z tego co ja pamiętam to Re-Volt jaki służył (lub służy - nie jestem na bieżąco) jako auto do wypadów na miasto by coś załatwić który ma (miał) Impact ma od nowości cały czas ten sam pakiet który pracuje tyle lat bez dotykania i nie zauważa w nim nikt dużego obniżenia pojemności ani wydajności prądowej - a do dzisiejszego dnia ma nakręcone napewno już kilkaset tysięcy km. Wszystko na jednym pakiecie, jednej elektronice... Ja jeśli miałbym wmontować litówki do swojego roweru to na 100% wsadziłbym tam BMS-a z balacerem zamiast alarmów (ew. wyprowadził sobie gniazdka do alarmów by móc zerknąć co tam się dzieje czasem) i tylko ładował i jeździł... Co więcej serwisować ? Chyba spalony bezpiecznik jedynie ale to też można tak zrobić by się nie psuło dobierając go tak by pracował tuż ponad granicą max użytecznego ciągłego pradu. Przyznam szczerze - ja do swojego rowerka jak wsadziłem żelki - tak o nich zapomniałem - jedyną rzeczą jaka mnie dotyczyła to przepięcie do ładowania w równolegle a do rozładowywania w szereg ich co załatwiałem jedną wtyczką...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 13 Cze, 2014   

Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę. "Dajcie mi punkt podparcia, a podniosę ziemię". Pakiet ma pojemność, na której uzyskujemy określony zasięg i mnożymy przez ilość cykli np. Li-po 40 kWh zasięg (w samochodzie ok 1000kg) 300-400km, 800cykli daje średnio 280 000 km (7×równik).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Nostusek napisał/a:

bateria 10V i pojemności 100Ah oraz bateria 100V i 10Ah -
Obydwie obciążone mocą 1 kW.
W obydwu tyle samo energii - 1 kWh
W pierwszym wypadku popłynie 100A a w drugim 10A -

Załóżmy że obie baterie mają wydajność prądową taką samą czyli składają się z ogniwek 10Ah i mogą oddać bez trudu te 100A.
Gdzie będą mniejsze straty i gdzie wyciągniemy całą energię z akumulatora ?
Proste - tam gdzie popłyną mniejsze prądy. Im mocniej obciążamy prądowo akumulator - tym niższe ma on napięcie, im niższe ma napięcie - tym mniej energii z niego wypompujemy.

Błąd w rozumowaniu.
Z każdego ogniwa popłynie ten sam prąd przecież, więc dla pakietu nie ważne jaka będzie konfiguracja. Co innego straty na przewodach, połączeniach elektrycznych.
Tas napisał/a:


Przypominam, że to jest dział BAZAR i tematy inne niż handlowe się tu nie porusza.
proponuję założyć odpowiedni temat w odpowiednim dziale i tam snuć swoje rozważania, a to miejsce pozostawić celowi w jakim powstało.

Dalsze offtopy będą koszowane.

A ja proponuję wydzielić tą konwersację w odpowiednim miejcu, a nie straszyć, jakby to były głupie wywody adabcebo.

Tas - bardzo dobry pomysł! :)
Ostatnio zmieniony przez tas Sob 14 Cze, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 14 Cze, 2014   

Cytat:
Akumulatory Tesli, Leafa i innych samochodów są złożone z ogniw 18650 i dają radę

W tesli zgoda ale Leaf ma właśnie ogniwa pryzmatyczne wbudowane w podłoge. Mało tego u tesli było już kilka pożarów a leaf szczyci sie jak narazie tym że jest bezawaryjny..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group