ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Lampki, Światełka - czym oświetlasz swój pojazd?
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 30 Sie, 2013   Lampki, Światełka - czym oświetlasz swój pojazd?

Jak w temacie - założyłem bo gdzie indziej robił się oftop.
Film z jazdy z lampkami. Zmierzcha. Od około 7.50 widać obie lampki. Później to już noc i las.
Pozdrawiam:)
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 30 Sie, 2013   

To ja tylko napomnę, że kupując lampkę nie dajcie się nabrać na bzdety reklamowe.
Przykładowo kupując lampke na diodzie
- XM-L - maksymalna ilość światła z 1 diody to 500-550lm, a nie 900-1000 jak podają handlowcy
- XP-G - to maksymalnie 300-350lm z 1 diody.

Owszem, diody teoretycznie mają wyższą jasność, ale nie w najtańszych chińskich lampkach za 100zł... Do tego trzeba laboratorium, restrykcyjne zasilanie i chłodzenie.

Oczywiście mając lampkę, amperomierz oraz tabelę wydajności danego LED - sami możemy nakryć wałek bardzo szybko i prosto. Ale to już niestety po fakcie zakupu.

To tak w ramach jasności sytuacji :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szymek 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2013
Posty: 296
Skąd: Klb
Wysłany: Pią 30 Sie, 2013   

Convoy s2+uchwyt rowerowy. 2.8 Ampera w trybie max. Emiter Cree xm-l t6 3c. Tryby: 5-30-100%. Poprawiona termika, połączenia elektryczne i wstawiona szybka z powłokami AR. Zasilanie to lit-jony 18650 ze starego laptopa Toschiba, 2100mAh, ładowane przez Trustfire TR-001. 550-600 lumenów. Dla hulajnogi EV w zupełności wystarcza.
Koszt, to niecałe 100zł.
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 358
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

http://allegro.pl/cree-le...4372395456.html
Jak za 41zł wygląda ciekawie, co sądzicie?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Tylko Ci się wydaje
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Niedawno wyszły nowe wersje diod Led CREE używanych w latarkach XM-L2 i XP-G2. Mają trochę lepszą efektywność lm/W.

http://latarkisklep.wordp...-kwiecien-2014/
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ElSor 
młodzik
latarkoholik



Wiek: 42
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 61
Skąd: Ozimek
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Eryk1000 napisał/a:
Niedawno wyszły nowe wersje diod Led CREE używanych w latarkach XM-L2 i XP-G2.
W sumie nie tak niedawno, bo na rynku już są grubo ponad rok. Nie zmienia to faktu, że nadal wiodą prym jeśli chodzi o wydajność.
Cytat:
Jak za 41zł wygląda ciekawie, co sądzicie?
Żeby wykrzesać 9W z 3x AA trzeba by ok 2,5A wyciągnąć z akusów. Po pierwsze da to czas świecenia ok 20 minut, po 2gie jest to niebezpieczne dla ogniw, po 3cie dioda w takiej obudowie przy 2,5A spaliła by się w kilka(naście) minut. Ta latarka to wielka ściema. Podobne były za 20zł do kupienia w Biedronce. Po małych przeróbkach nadawały się do użytku.
_________________
Pozdrawiam
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Zgadza się chłodzenie przy tych diodach to podstawa, ale można zrobić fajną mocną latarkę na jednej diodzie. Latarkę najlepiej zbudować samemu, bo to co oferują sprzedawcy często skraca drastycznie życie diody. Co do zasilania to w naszych elektrykach pądu nie brakuje ;) kwestia odpowiednich przetwornic, driverów.....
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
ElSor 
młodzik
latarkoholik



Wiek: 42
Dołączył: 21 Cze 2014
Posty: 61
Skąd: Ozimek
Wysłany: Śro 02 Lip, 2014   

Eryk1000 napisał/a:
Co do zasilania to w naszych elektrykach pądu nie brakuje ;) kwestia odpowiednich przetwornic, driverów.....
Zazwyczaj przetwornice są do 40V. U mnie jest >40V i robi się problem ze znalezieniem stosunkowo taniej i dobrej przetwornicy. Ogniwa 18650 natomiast można tanio kupić (byle nie TrustFire / Ultra Fire i podobne oferujące > 3500mAh) do tego driver za 10zł i po problemie z zasilaniem.
Eryk1000 napisał/a:
można zrobić fajną mocną latarkę na jednej diodzie
Jak ktoś jeździ spokojnie to może i wystarczy ale większość osób tutaj nie po to ma silniki, by jeździć powoli. Ja akurat mam 3 lampki i wg mnie tyle jest odpowiednie by mieć jednocześnie szerokie światło i nie rażące osób z przeciwka. 4tą zapalam podczas jazdy po lesie (świeci w dal) ew do upominania kierowców o zmianie świateł na mijania itp. Normalne prędkości jazdy po zmroku to okolice 30km/h czyli właściwie bez zmian w porównaniu z tymi za dnia. Oczywiście przy tej ilości diod (każda świecąca pod innym kątem) nie ma potrzeby włączania wszystkich na 100%, bo starczą okolice 10-30%. Osobiście uważam, że dobre światło to podstawa, jeśli ktoś lubi albo chce polubić jazdę w nocy.
_________________
Pozdrawiam
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014   

Doszedłem do wniosku, że w szybkim bajku potrzebna jest lampka do jazdy dziennej taka migająca sygnalizacyjna, że się jest na drodze i być włączona cały czas (być może nawet na stałe). Powinna mieć tylko przełącznik strobo<->ciągłe światło.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014   

Ja w dzien jezdze zawsze z migajaca. Nawet jak sie jezdzi "tylko" 30 km/h po sciezkach rowerowych to zdecydowanie poprawia bezpieczenstwo. My sie jednak statystycznie poruszamy sporo szybciej od zwyklych rowerow, o rolkarzach czy biegajacych nie wspomne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 03 Lip, 2014   

Ja mam w swoim Solarstorma na kierownicy plus dwie żarówkowe lampy okrągłe a z tyłu pod bagażnikiem siedzi mała lampeczka z dodatkowo wklejonym paskiem 3 czerwonych LED 5050 pod odblaskiem.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 05 Lip, 2014   

Potrzebuję zasilanie do lampki.
Takiej jak ta na aukcji.
http://www.aliexpress.com...1439554330.html

Co lepiej kupić:
http://www.aliexpress.com...1605996610.html (oczywiście wiem doskonale, że ta pojemnośc to fikcja literacka)

Czy coś takiego:
http://www.hobbyking.com/...dcase_pack.html
dałem jeden przykładowy bo jest ich tam tyle podobnych do siebie, że nie wiem który był by odpowiedni.

Obecnie posiadam 6x18650 i na max mocy działa ok 120 min. A dodatkowo spalił mi się układ (chyba balancer) odpowiadający za wyłączenie lampki by nie rozłdowała ogniw do zera.
Mam teraz 3 kabelki. Jeden + 8,4V drugi -,8,4 a trzeci 0. Czy chodzi o to:
http://rs232.elektroda.eu/?p=477
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Lip, 2014   

Piszemy o rowerach elektrycznych. Nie lepiej zasilać to z istniejących akumulatorów rowerowych?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 05 Lip, 2014   

leoxxx napisał/a:
..
Obecnie posiadam 6x18650 i na max moc ok 120 min. A dodatkowo spalił mi się układ ..ogniw do zera.

Jesli 6 szt ogniw 18650 rozladowuje się w 120 min (w latarce która pobiera max 3-4A) w taki sposób że gwaltownie osiągają 0V to ... zmień ogniwa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group