ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jak zwiększyć prąd
Autor Wiadomość
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Wrz, 2006   Jak zwiększyć prąd

W jaki sposób móna zwiększyć prąd znamionowy kontrolera??
W środku są 2 jednakowe tranzystory połaczone równolegle i jeszcze jeden.
czy jeśli dołoże jeszcze dwa to prad max będzie dwa razy większy???
Czy musze dać 4 nowe jednakowe? Żeby się równo obciążały ??
W jakiej cenie są takie tranzystory? i jakie zastosować??

http://www.fotosik.pl/pok...75172d290d.html
http://www.fotosik.pl/pok...ce7d7af2e8.html
http://www.fotosik.pl/pok...d435d23153.html
http://www.fotosik.pl/pok...bd9aaa23cf.html

Mam zamiar do hulajnogi wpakować silnik 500W 24V zasilić go z 36V 24Ah.
Tylko obawiam się o ten chiński regulator że pujdzie z dymem.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Wrz, 2006   

Kiedyś było już o tym na starym forum, temat rozpracował Maxio i eAndre. Co prawda tamten kontroler był nieco inny, miał jednego mosfeta, ale przypuszczam, że znajdziesz odpowiedź na część pytań. Wszystko co poniżej jest cytatem. Sorki za formę, ale nie mam siły bawić sie w edycję

Wysłany: Czw Sty 05, 2006 22:23 pm Temat postu:

A więc teraz czas na opis schematu chińszczyzny : Więc tak : Na złączkę P4 (Otacky) do której podłączona jest manetka dostarczane jest napięcie 5V, masa oraz przewód zwrotny(im bardziej przekręcona manetka, tym napięcie na zwrotnym wyższe - zakres zmian napięć na zwrotnym od 0 do nieco ponad 4V). Poprzez rezystor R9 napięcie z manetki dociera do wejścia komparatora NL1A.Komparator ten to nic innego jak regulator wypełnienia impulsów generatora opartego na komparatorze NL1B(Oscilator). Komparator NL1D(Podpatova ochrana) to układ zabezpieczający baterię akumulatorów przed nadmiernym rozładowaniem, gdzie napięcie odcięcia baterii wyznacza dzielnik rezystorowy R11-R16.Gdy napięcie baterii spadnie poniżej poziomu ustalonego przez ten dzielnik, na wyjściu komparatora pojawi się stan niski, blokując PWMa NL1A, i tym samym wyłączając silnik. Natomiast komparator NL1C (Nast.prud. ochrany) to zabezbieczenie przed nadmiernym natężeniem prądu płynącym w obwodzie tranzystora mocy FET. Porównuje on spadek napięcia na zworze (na schemacie oznaczonej jako R? - Drotova prepojka) z napięciem ustalonym na dzielniku rezystorowym R13-R14-REF(na nim ustalona jest max.wartość płynącego prądu), i gdy spadek napięcia przekroczy wartość ustaloną na dzielniku (im większe natężenie prądu płynie przez zworę tym większy spadek napięcia) również blokowany jest PWM. Komparator NL1A impulsowo steruje tranzystorami Q1 i Q2, a te następnie tranzystorem FET. Napięcie zasilania kostki LM 339 jest stabilizowane diodą Zenera 5V. Czujnik wpięty w złączkę P5 (Brzda) to czujnik przy manetkach hamulców, zwiera, poprzez diodę D3 napięcie sterujące z manetki gazu, blokując PWMa. Uffff To chyba wystarczy Teraz info dla tuningowców Aby przystosować ten sterownik do napięcia 48V należy : - wymienić kondensatory elektrolityczne filtrujące zasilanie (na schemacie ozn. jako C na większy Vmax (min.90V) - wymienić tranzystor FET na np. : IRF1310N (Vmax 100V, Imax 42A,cena ok.20zł) lub IRF2807 (Vmax 75V, Imax 82A!!!,cena też ok.20zł) <--ten bedzie chyba najlepszy lub IRF3710 (Vmax 100V, Imax 57A, cena ok 35zł) lub nie chciało mi się dalej patrzeć ....... Należy się liczyć z tym że przy zmianie tranzystora FET na jeden z podanych wyżej, wzrośnie moc tracona na tym tranzystorze (będzie się bardziej grzał, należy zwrócić uwagę czy się nie gotuje..... ) I to w sumie wystarczy....



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 06:58 am Temat postu:

a ciekawe czy silnik 24v 500w od hulajnogi by na tym potrzymał(na 48v) bo kontroler do niego jest drogi.jak by co to można mu dać samoróbke 36v i ma sie ze conajmniej 600w _________________jakiego koloru jest czerwony maluch



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 11:03 am Temat postu:

Nie mam takiego regulatora, ale chętnie zrobiłbym sobie płytkę sam. Mam pytanie, dlaczego kondensatory oznaczone są na schemacie w taki dziki sposób (M1, 10M)? No i jeszcze pytanko, czy ktoś próbował zamiast manetki na czujniku hallotronowym podłączyć potencjometr, bo te manetki są na tyle szajsowate, że chyba szkoda czasu i nerwów.



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 11:40 am Temat postu:

UWAGA tuningowcy!!!! Potraktujcie ten post jako errata do opisu tuningu chinskiego sterownika eAndre dopatrzył się kilku miejsc, mniej lub bardziej istotnych, które przeoczyłem lub o których zapomniałem napisać , pisząc o tuningu chinola - wielkie dzięki dla Niego Oto one : 1) Rezystor 750Ohm/1W wymienić na 1k/1,5W 2)Rezystory R1 i R8 wymienić na 15 Ohm 3)Rezystory R18 i R19 wymienić na 47 Ohm 4)Rezystor R16 (dla napięcia 48V) wymienić na 20kOhm Ten ostatni rezystor ustala minimalną wartość napięcia baterii akumulatorów, przy której zostanie zblokowany PWM,dla wyższych napięć należy zwiększyć wartość rezystora o 5kOhm na każde 12V.....Ostatnio zmieniony przez Maxio0 dnia Pią Sty 06, 2006 11:46 am, w całości zmieniany 1 raz



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 11:43 am Temat postu:

Marucha 79, jeżeli podłączysz potencjometr zamiast manetki, to będzie działało dokładnie tak samo Co do oznaczania kondensatorów to M1 - to 100nF, a 10M - 10uF



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 12:55 pm Temat postu:

do manetki można użyć tych od rometa ogara plus potencjometr obrotowy_________________jakiego koloru jest czerwony maluch



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 12:56 pm Temat postu:

a mam pytanie czy ten kontroler na 48v może pracowac z 2 silniki 300w 24v???_________________jakiego koloru jest czerwony maluch



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 13:04 pm Temat postu:

Oczywiście bez problemu będzie działał z dwoma silnikami, tylko pytanie czy chcesz łączyć je szeregowo czy równolegle.....?



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 13:33 pm Temat postu:

Jestem w trakcie zakupu modułu sterującego. Czy muszę zakupić oryginalną manetkę sterującą czy mogę zastosować potencjometr?? A jaki jest mniej więcej koszt zrobienia modułu wg schematu zamieszczonego wcześniej? Mam zamiar zastosować 2 silniki 24v o mocy sumarycznej 500W.



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 13:40 pm Temat postu:

koszt maneli jest śmieszny, LM kosztuje 50gr, garstka rezystorów kondensatorów i małe tranzystorki sterujące - ok 2-3zł i FET ok 20zł



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 13:48 pm Temat postu:

No tak ale jeszcze trzeba się na tym znać. A nadaje się to do sterowania silnikiem 500W???



Wysłany: Pią Sty 06, 2006 14:08 pm Temat postu:

Nadaje się tylko trzeba przekalibrować ogranicznik max. prądu na większą wartość, kwestia przeliczenia wartości dwóch rezystorów, sprawa banalna........
 
 
Dawid M
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Wrz, 2006   

marucha79 masz jeszcze w kompie stare forum jako offine??? czyli czy możesz je oglądac bez podłączonego neta?????bo rozpoznaje mój stary podpis
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Wrz, 2006   

Marucha79 napisał/a:
Kiedyś było już o tym na starym forum, temat rozpracował Maxio i eAndre. Co prawda tamten kontroler był nieco inny, miał jednego mosfeta, ale przypuszczam, że znajdziesz odpowiedź na część pytań.
...
wymienić tranzystor FET na np. : IRF1310N (Vmax 100V, Imax 42A,cena ok.20zł) lub IRF2807 (Vmax 75V, Imax 82A!!!,cena też ok.20zł) <--ten bedzie chyba najlepszy lub IRF3710 (Vmax 100V, Imax 57A, cena ok 35zł) lub nie chciało mi się dalej patrzeć ....... Należy się liczyć z tym że przy zmianie tranzystora FET na jeden z podanych wyżej, wzrośnie moc tracona na tym tranzystorze (będzie się bardziej grzał, należy zwrócić uwagę czy się nie gotuje..... ) I to w sumie wystarczy....



Jak wyzej bylo na poczatku tego roku.
Obecnie IRF3710 mozna kupic w cenie okolo 3 pln,
a nieco mocniejszy(120A) STP120NF10 w cenie 6 pln.
np. tu:
http://www.lewandowscy.pl...keywords=stp120
&osCsid=d89b6d4ead9ba52df1af8b1eb5059f04

W Protonie maja w ofercie tez IRFB4410 (96A) - troche lepszy mosfet od tego STP-a 120A tyle ze nie podaja tam ceny.

W przypadku stosowania tego ostatniego radzilbym ostroznosc
w przypadku laczenia ich rownolegle czy sterowanie kontrolera
ma wystarczajaca wydajnosc pradowa i wysteruje taka mocna parke wystarczajaco szybko aby uniknac duzych strat przy przelaczaniu. Dobrze by bylo sprawdzic jakie pojemnosci mialy mosfety zastosowane oryginalnie- jesli duze to wszystko powinno byc ok.

Pojawily sie tez mocniejsze wynalazki np. IRFB3307Z (120A)
lub IRFB3077 (210A) tyle ze oba na 75V orientacyjna cena dla partii 100szt to 10-13 pln/szt.
Niestety na razie nie do kupienia raczej u nas w Polsce.
Np. w Digikey -UK.

Tak wiec pojawiaja sie mozliwosci przerabiania tanich kontrolerow za niewielkie pieniadze.Byc moze jeszcze mozna by zastosowac jeszcze cos innego rownie dobrego ale nie sprawdzalem dokladnie po innych firmach.
pozdr.
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Wrz, 2006   Re: Jak zwiększyć prąd

grzegorz napisał/a:
W jaki sposób móna zwiększyć prąd znamionowy kontrolera??
W środku są 2 jednakowe tranzystory połaczone równolegle i jeszcze jeden.
czy jeśli dołoże jeszcze dwa to prad max będzie dwa razy większy???
Czy musze dać 4 nowe jednakowe? Żeby się równo obciążały ??
W jakiej cenie są takie tranzystory? i jakie zastosować??


Jeśli chcesz zwiekszyć prąd w regulatorze, to po pierwsze musisz zwiększyć wartość rezystora na kompatatorze który odpowiada za ograniczenie prądowe, a następnie powinieneś dać kolejną parę komplementarną, a lepiej driver do wysterowania dodatkowych fetów. I jeszcze jedno ścieżki na płytce są wyliczone na odpowiednią i założoną przez ptroducenta gęstość prądu, więc każde "rasowanie" prądu wymaga np. dolutowania wzdłuż ścieżek odcinków srebrzanki, bo możliwa jest taka sytuacja, że grzanie jest już na ścieżkach pomimo tego, że fet wytrzymuje, ale grzeje się od ścieżek co w konsekwencji doprowadzi do jego uszkodzenia. W przypadku zmiany napięcia z 24V na 36V należy pamiętać o zmianie rezystorów w obwodzie punktu pracy tranzystorów przełączających. Dzielnik napięciowy na bazie npn i pnp daje 1/2 napięcia zasilającego co przy 36V może dać wartość w stanie high około 20V na bramkach fetów. Dla większości niskonapięciowych fetów jest to wartość graniczna, a co się z tym wiąże, przy tym napięciu mają bardzo dużą pojemność bramek co może powodować zakłócenia przy sterowaniu - w konsekwencji straty.
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Wrz, 2006   

Pierwsze pytanie
jeśli przekrocze prąd dopuszczalny dla tranzystorów to co może się zjarać?? tylko tranzystory???

Drugie pytanie
Ja mam dwa połączone równolegle jeśli zamiast niech dam jeden IRF3710 (Vmax 100V, Imax 57A) czyli prąd max mam 57A ?? czyli dla silnika 500W 24V wystarczy

Regulator jest na 36V i takim napięciem chce zasilić silnik.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Wrz, 2006   

grzegorz napisał/a:
Pierwsze pytanie
jeśli przekrocze prąd dopuszczalny dla tranzystorów to co może się zjarać?? tylko tranzystory???

Drugie pytanie
Ja mam dwa połączone równolegle jeśli zamiast niech dam jeden IRF3710 (Vmax 100V, Imax 57A) czyli prąd max mam 57A ?? czyli dla silnika 500W 24V wystarczy

Regulator jest na 36V i takim napięciem chce zasilić silnik.


Grzegorzu nie badz leniwy i zajrzyj sobie na strone irf sciagnij
pdf-a ze specyfikacja 3710 to zobaczysz sobie jego parametry.
Albo nawet te wazniejsze mozesz sobie zobaczyc bezposrednio w tabelce i porownac z innymi mosfetami.

Ten prad 57A to jest czysto teoretyczny prad w temperaturze 25C i przy idealnym chlodzeniu bo cieplo wydziela sie z kwadratem pradu.
Jezeli masz to wszystko zamkniete w pudelku to raczej nie powinno sie tam wydzielac wiecej niz 10W.
Przy pradzie 30A to rezystancja kanalu powinna byc w granicach 11 mohm. Jednak jak juz wspomnial eAndre niektore sciezki moga nie wytrzymac takiego pradu i zaczna pdgrzewac mocno laminat i mosfety.
Dlatego sciezki glownego obwodu pradowego nalezaloby profilaktycznie pogrubic jezeli nie sa fabrycznie pogrubione.

Jezeli masz zamiar jezdzic i wyciskac z tego silnika ile sie da to moze warto by pomyslec o dobrym chlodzeniu aktywnym ?
i wiekszej plastykowej obudowie ?
Wentylatorek moglby sie zalaczac po przekroczeniu 15 A.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Wrz, 2006   

grzegorz napisał/a:
Pierwsze pytanie
jeśli przekrocze prąd dopuszczalny dla tranzystorów to co może się zjarać?? tylko tranzystory???

Drugie pytanie
Ja mam dwa połączone równolegle jeśli zamiast niech dam jeden IRF3710 (Vmax 100V, Imax 57A) czyli prąd max mam 57A ?? czyli dla silnika 500W 24V wystarczy

Regulator jest na 36V i takim napięciem chce zasilić silnik.


Zamiast na priva to Ci tu odpowiem.
Jak juz chcesz budowac kontroler na 60-80A to powinienes wziac jeszcze jedna rzecz pod uwage o ktorej tu nie bylo mowy. Gdy silnik stoi w miejscu lub rusza i ma jeszcze bardzo niskie obroty to jego sprawnosc jest bardzo niska. Znaczy to tyle ze niemal cala energia jaka bedziesz pchal w silnik zamieni sie na cieplo. Jezeli dasz wysoki limit pradu na 60A-80A to nawet jezeli kontroler bedzie pobieral z akumulatora taki prad z wypelnieniem 10% to oznacza to 6-8A sredniego pradu i przy 36V straty rzedu 210-280W. Duza czesc tych strat wydzieli sie w silniku, ale znaczna ich ilosc wydzieli sie tez na tym trzecim tranzystorze ktory bocznikuje uzwojenie silnika.
Wlasciwie to jest tam dioda Schotkyego i moze by tez tam mosfet ktory ja boczniku je w okresie gdy ona przewodzi - po to by cieplo ktore tam sie wydzieli bylo mniejsze.

Nie znam schematu tego chinskiego kontrolera wiec nie jestem pewien co tam konkretnie jest w tym miejscu. Roznica polega na tym ze jezeli tam jest tylko dioda to gdy bedzie przewodzila prad poczatkowo bliski 80A ktory do poczatku nastepnego cyklu spadnie np. do 60 A to srednio to bedzie 70A.
Przy napieciu przewodzenia rzedu 1.1 V wydzieli sie na niej 77W mocy a uwzgledniajac ze bedzie ona wydzielana przez 90% cyklu ( tzn w tym czasie gdy mosfety mocy sa wylaczone ) to bedzie to i tak 70W podczas gdy na 2-3 mosfetach moze sie wydzielac wtedy tylko kilka watow ( 2-5 W ).
Jezeli taki silnik bedzie startowal bardzo powoli lub co gorsza cos go calkiem zatrzyma to ten jeden element moze tego nie wytrzymac. W przypadku gdyby tam byla dioda z mosfetem ktory podczas przewodzenia tych 80A -60A obnizalby napiecie do 0.3-0.4 V to i tak jeszcze bedzie sie wydzielalo tam 20-25W ciepla. Ryzyko przegrzania i przepalenia wtedy zmaleje choc nadal to bedzie bardzo duzy prad.
Pytanie zatem co tam konkretnie jest i czy jest to dioda S. czy sterowany mosfet? Jezeli to drugie to znowu nalezalo by pomyslec o driverze i przynajmniej na dwa elementy rozdzielic ten prad i cieplo.
Jezeli zas jest tam dioda to nalezaloby miec taki uklad ktory bedzie dzialal inteligentnie tzn. przy niskim wypelnieniu gdy uzwojenie silnika jest przez wiekszosc czasu bocznikowane bedzie limit pradu obnizalo, a gdy silnik kreci i energie szybko zamienia na mechaniczna i wypelnienie rosnie wtedy limit pradu mozna by zwiekszyc do np. 60A aby moc sterowac silnikiem do 2 kW.
Bo jak padnie Ci dioda bocznikujaca silnik to napiecie szybko wzrosnie na uzwojeniu silnika i zsumuje sie z tym zasilajacym co wykonczy Ci mosfety.

Dopoki startowal bedziesz szybko lub zasilal silnik dopiero w ruchu to jeszcze bedzie to chodzilo, ale jak wjedziesz gdzies i nagle zatrzymasz silnik to takie ograniczenie nie bedzie skuteczne i moze pasc Ci kontroler.

Do tego jak sie podzieli energia miedzy straty na silniku a atraty na elemencie bocznikujacym ( zabezpieczajacym przed przepieciem ) mozesz dojsc znajac rezystancje uzwojenia silnika i prad ograniczenia. Cieplo wydzielone w silniku bedzie proporcjonalne do kwadratu limitu pradu a cieplo wydzielone w diodzie bedzie mniej wiecej liniowo zalezalo od tego pradu. No i wazna jest tez rezystancja uzwojenia silnika im mniejsza tym gorzej dla diody przy duzych pradach, bo wtedy wypelnienie bedzie niskie dla duzych pradow a dioda bedzie przewodzila przez wiekszosc(reszte) cyklu. Dla malych pradow ograniczenia sytuacja bedzie dla diody o wiele lepsza bo nie tylko prad maksymalny zmaleje ale tez jego wartosc srednia. Przykladowo zmniejszajac limist z 80A do 20A jezeli prad spadnie o 20A w cyklu to wartosc srednia spadnie z 70A do 10A.

Mam nadzieje ze jest to w miare jasne. Wiecej moglbys zauwazyc gdybys sobie umial zrobic symulacje np. pod orcadem.

pozdr.
 
 
grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Wrz, 2006   

eP dzięki za info.
Czyli musze wymienić tranzystory, dioda bocznikująca ( tranzystor ). Do tego pare rezystorów.
Ale jakie konkrete elementy, wartości i konkretne modele.
 
 
eP
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Wrz, 2006   

grzegorz napisał/a:
eP dzięki za info.
Czyli musze wymienić tranzystory, dioda bocznikująca ( tranzystor ). Do tego pare rezystorów.
Ale jakie konkrete elementy, wartości i konkretne modele.


Zalezy od tego jakimi pradami sie zadowolisz.
Jezeli by to bylo 50-60A ze wzgledu np. na ochrone bocznika to wtedy wystarczylyby 2 * irf1405 jezeli zas koniecznie wiecej niz 60A to lepiej by sie prad rozkladal na 3 sztukach irf 3205 - mniej wiecej takie samo obciazenie dla drivera jak 2 sztuki 1405 ale latwiej odprowadzac cieplo bo mozna dac wiecej radiatorow i wieksza jest powierzchnia kontaktu z obudowami.

To jest bardziej kwestia kompromisu czy chcesz isc w strone maksymalnych osiagow i ewentualnie robic nowa plytke czy raczej starac sie wykorzystac obecna plytke i robic jak najmniej przerobek.
Lepsze bylyby 1405Z i 3205Z ze wzgledu na latwiejsze wysterowanie przez driver ale u nas ich tak latwo nie dostaniesz. Wydajnosc pradowa drivera ocenilbym na 2.5 A na 1405 i 1.5A na sztuke 3205 -to takie wartosci pozadane ale sadze ze do pewnego dzialania wystarczy i 1/3 z tego.
Czyli gdzies minimum 1.5A dla 3 sztuk 3205.

Przy tych duzych pradach ograniczenia o wiele wiecej uwagi wymagac bedzie bocznik.
Jezeli jest nim tylko dioda to koniecznie w obudowie z bardzo grubymi koncowkami i dobrze dopasowany radiator.
Generalnie rozwiazanie z sama dioda dla duzych pradow to tandeta choc moze dzialac w praktyce jezeli te maksymalne prady przy ruszaniu beda krotkotrwale i rzadkie a radiator zdazy sie wychlodzic miedzy kolejnymi zrywami.

Nie zajmuje sie ukladami mocy na codzien i troche teraz myslalem jak by tu cos poprawic i doszedlem tylko do tego ze taka diode trzeba bardzo dobrze bocznikowac kolejnymi mosfetami - wtedy straty ciepla beda mniejsze i glownie bedzie grzal sie silnik.
Obnizanie napiecia zasilajacego na okres rozruchu nie jest zadnym rozwiazaniem bo prad w uzwojeniu silnika narasta wolniej i wiekszy procent napiecia zasilajacego uzwojenie odklada sie na rezystancji tegoz uzwojenia niz gdy napiecie zasilajace jest wyzsze a prad w uzwojeniu ten sam.

Najprostszym rozwiazaniem sprzetowym wymagajacym najmniej elementow mocy ktore pozwoliloby obnizyc ta bardzo wysoka mocy ktora sie wydziela a tym boczniku jest zastosowanie mosfetow. Wymaga to jednak sterowania zsynchronizowanego z sterowaniem mosfetow obwodu zasilania.
Powstaje wtedy uklad podobny do pzetwornicy step-down w ktorej kondensator wyjsciowy zastapiony jest zwora, a cewke zastepuje uzwojenie silnika. Wtedy mosfet z dioda bocznika odpowiada mosfetowi synchronicznemu przetwornicy.
 
 
vermont
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Lut, 2008   

Maxio0 napisał/a:
UWAGA tuningowcy!!!! Potraktujcie ten post jako errata do opisu tuningu chinskiego sterownika eAndre dopatrzył się kilku miejsc, mniej lub bardziej istotnych, które przeoczyłem lub o których zapomniałem napisać , pisząc o tuningu chinola - wielkie dzięki dla Niego Oto one : 1) Rezystor 750Ohm/1W wymienić na 1k/1,5W 2)Rezystory R1 i R8 wymienić na 15 Ohm 3)Rezystory R18 i R19 wymienić na 47 Ohm 4)Rezystor R16 (dla napięcia 48V) wymienić na 20kOhm Ten ostatni rezystor ustala minimalną wartość napięcia baterii akumulatorów, przy której zostanie zblokowany PWM,dla wyższych napięć należy zwiększyć wartość rezystora o 5kOhm na każde 12V.....Ostatnio zmieniony przez Maxio0 dnia Pią Sty 06, 2006 11:46 am, w całości zmieniany 1 raz


Przerabiam właśnie swój sterownik na 50,4V i zauważyłem że powyższy opis zawiera błąd. Mianowicie rezystory R1 i R8 powinny być wymienione na 15K a nie na 15ohm. Co prawda to nie forum elektroniczne ale dziwne że przez ponad rok czasu nikt tego nie zauważył :wink:

Tak przy okazji zapytam czy ktoś stosował tranzystor STP60NF10 ? Fabrycznie mam wstawiony STP60NF06 i ten ...NF10 w moim sterowniku wydaje mi się być odpowiedniejszy niż te wyżej proponowane.
 
 
eAndre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 05 Lut, 2008   

To tylko świadczy o tym, że nikt nie bawi się w robienie kontrolerów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group