ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
New Technology Reanimated Quality Vehicle - NTRQV
Autor Wiadomość
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

Produkcja 1 szt/dzień - plany robią wrażenie.
Natomiast sama oszczędność kosztów dojazdu nie przekona ludzi - kupcami będą Velo maniacy.
Nikt z moich znajomych nie dojeżdżał by do pracy velomobilem, nawet kilkaset zł oszczędności miesięcznie nie przekona ludzi do velo.
I w ogóle nie chodzi tu o zniechęcanie bo tania produkcja w jakimś stopniu sprzeda się np. w Holandii.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

Zeeltom, ja buduję samochód elektryczny od 25 lat i jestem w stanie zmieścić się w 10 000 pln, ale nie wliczam w to kosztów piwa spożytego w trakcie rozmyślań :grin: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 13 Lip, 2014   

W sumie założenia do analizy ekonomicznej dobre - piwo i tak byś spożył. Tak więc nie ma sensu tego rachować.
 
 
NTRQV 
początkujący


Dołączyła: 12 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
sietaz napisał/a:
....Jeżeli będzie możliwość jazdy próbnej to mogę pojechać i na koniec Polski :P . Druga rzecz, że zobrazowałoby to osiągi i zużycie prądu przez kogoś kto jeździ dużo i ma sporą parę w nogach. ?.

Myślę że "oczywista-oczywistosc " to że aktywiści z forum będą betatesterami bo nasza pozytywna rekomendacja więcej moze znaczyć niz reklama w TV :-)


"Oczywista-oczywistość" to będą oceny osób, które pojeździły vehikułem kilka godzin lub kilka dni i napisały swoją opinię co jest dobre, a co złe i dlaczego. Opinie forumowiczów, którzy często nawet nie przeczytali do końca opisu - ew. przeczytali ale nie zrozumieli intencji pomysłodawcy - mają mocno ograniczoną wiarygodność, bo to tak jak by widz opisywał jak smakował obiad, oglądając jedzących w telewizji.

Obecnie kończymy frezować segmenty modelu karoserii

[img][/img]
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

No no ładnie się zapowiada. A już myślałem, że budowa tego pojazdu to czcze gadanie (bez obrazy) bo jest naforum parę wpisów osób, które mówiły, że coś takiego skonstrują,a skończyło się na gadaniu
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

sietaz napisał/a:
Co do poruszania się ścieżkami to mam wątpliwości. Nie jest to co prawda wózek.rowerowy bo trzyma wymiar do 90 cm, ale pojazdy elektryczne z rejestracją nie mogą się już poruszać się ścieżkami (o ile się nie mylę. Zupełnie inna kwestia, że jazda ścieżką 45 km/h jest bardzo niebezpieczna i całkowicie bez sensu.

Pojazd inny, niż rower nie może poruszać się po ścieżce rowerowej. Omawiany pojazd ze względu na podawane parametry rowerem nie jest i nie może poruszać się po ścieżkach rowerowych. Chyba, że pozostanie tylko silnik 250W i odcięcie wspomagania przy 25 km/h.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

zeeltom napisał/a:
sietaz napisał/a:
Co do poruszania się ścieżkami to mam wątpliwości. Nie jest to co prawda wózek.rowerowy bo trzyma wymiar do 90 cm, ale pojazdy elektryczne z rejestracją nie mogą się już poruszać się ścieżkami (o ile się nie mylę. Zupełnie inna kwestia, że jazda ścieżką 45 km/h jest bardzo niebezpieczna i całkowicie bez sensu.

Pojazd inny, niż rower nie może poruszać się po ścieżce rowerowej. Omawiany pojazd ze względu na podawane parametry rowerem nie jest i nie może poruszać się po ścieżkach rowerowych. Chyba, że pozostanie tylko silnik 250W i odcięcie wspomagania przy 25 km/h.


Zeltom twój wózkiem rowerowym też nie jest :) a mój rowerem :) a swoja drogą jak bym chciał swój zarejestrować to dużo komplikacji jest i czy się da w ogóle ?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

Ogólnie ciężko te przepisy dobrze ułożyć bo miałem przyjemność jeździć poziomką, która spokojnie można było jechać ponad 40 km/h i to jest zgodne z prawem A już rower elektryczny jadący 30 km/h jest niezgodny z prawem.
Apropo rejestracji - Tas pisał, że obdzwonił różne miejsca i zarejestrowanie pojazdu jest prawie nie możliwe bo wymaga jakichś tam testów wytrzymałościowych itd itp.
Niestety z przepisów wynika, że 90% posiadaczy e-bikeów z tego forum łamie regularnie prawo, ale nikt nie został jeszcze za to ukarany. Ba, nawet nikt nie został na tym złapany, a nawet jeżeli by został to wymigać się od kary jest łatwo no chyba, że kogoś by śledziła policja z videorejestratorem jak leci 70 km/h. Kiedyś zaczną nas ganiać i to jest pewne bo rzesza e-bikerów rośnie, a statystyka robi swoje
 
 
NTRQV 
początkujący


Dołączyła: 12 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

sietaz napisał/a:
No no ładnie się zapowiada. A już myślałem, że budowa tego pojazdu to czcze gadanie (bez obrazy) bo jest na forum parę wpisów osób, które mówiły, że coś takiego skonstruują, a skończyło się na gadaniu


Wyjątek potwierdza regułę.
[img][/img]

31052014(008).jpg
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 247,72 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Sie, 2014   

NTRQV napisał/a:
..
"Oczywista-oczywistość" to będą oceny osób, które pojeździły vehikułem kilka godzin lub kilka dni i napisały swoją opinię co jest dobre, a co złe i dlaczego. Opinie forumowiczów, którzy często nawet nie przeczytali do końca opisu - ew. przeczytali ale nie zrozumieli intencji pomysłodawcy -......

Ja tylko sugerowałeme że JEŚLI BETATESTERAMI będą forumowicze, którzy na codzień, często od kilku lat jeżdżą rowerami elektrycznymi, to ich opinia (zakladam pozytywna), więcej znaczy niż rowerzysty 'z lapanki' ktory będzie testował Wasz pojazd nie mając wcześniej doświadczenia i porównania z pojazdami elektrycznymi.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 18 Sie, 2014   

tomek701 napisał/a:

Zeltom twój wózkiem rowerowym też nie jest :) a mój rowerem :)

Co innego pojedyncza sztuka, a co innego produkcja seryjna. Producent musi się kurczowo trzymać przepisów, bo inaczej nie dostanie wymaganych papierów.
Zgadzam się z WojtekiemErnestem, że tester powinien mieć doświadczenie i wtedy będzie mógł coś konkretnego powiedzieć o testowanym pojeździe.
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 03 Paź, 2014   

Mnie nie za bardzo podoba się stylistyka tego pojazdu. Poza tym już dawno stwierdziłem, że potrzebuję velomobil. Takim pojazdem raczej jeździłbym po mieście i nie mam zamiaru go rejestrować - bo po co mam stać w korkach? Wolę pojechać drogą dla rowerów. A silnik i tak włożę większy od 250W. Zresztą taki niski pojazd zdecydowanie łatwiej będzie rozpędzić niż klasyczny rower i mówię tu o prędkościach 40 km/h i pewnie więcej. Nie szedłbym w możliwość rejestracji tego pojazdu.
Ktoś podnosił problem opłacalności zakupu - w tym pojeździe nie będzie miało co się zepsuć, nie trzeba go tankować, a jak się pomyśli, to można ładować za darmo. Nie ma lepszego jednoosobowego środka transportu.
Na swój rower ze sztywną ramą już teraz wpakowałem dobre kilka tys. zł, a to nie koniec. W dodatku nie za bardzo lubię nim jeździć w deszczu czy też zimą, więc gdyby Wasz pojazd był 2-3 razy droższy, czyli kosztował 10-15 tys. zł, nawet z włókien szklanych, to myślę, że byłaby to dobra oferta. Tylko ile będzie kosztował?
Moje marzenie to Pterovelo: https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=599
 
 
NTRQV 
początkujący


Dołączyła: 12 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Wydaje mi się, że to jest właściwe podejście do sprawy poprzez sprzedawców RE-VOLT-a :
"W Europie Zachodniej pojazd sprzedawany jest jako SAM. "
http://moto.wp.pl/kat,236...l?ticaid=1138d7
P.S. Dla moderatora - to nie żadna reklama ani kryptoreklama tylko uzasadnienie mojego zdania
 
 
maran_hand 
dyrektor



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 459
Skąd: Warszawa-Sadyba
Wysłany: Nie 08 Lut, 2015   

Niesmialo zapytam: i co dalej z projektem ? Prosze o jakies aktualne info. Na Facebooku tez temat umarl, wiec podejrzewam ze jednak sie nie udalo. :cry:
P.S. nie mam doswiadczenia z rowerami poziomymi dlatego zapytam jak powyzszy wechikul mial pokonywac wzniesienia typu krawezniki ?
_________________
🔋 3,5 sztuki ;) 🔌 - https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3860 http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5181
 
 
NTRQV 
początkujący


Dołączyła: 12 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 21 Mar, 2015   

maran_hand napisał/a:
Niesmialo zapytam: i co dalej z projektem ? Prosze o jakies aktualne info. Na Facebooku tez temat umarl, wiec podejrzewam ze jednak sie nie udalo. :cry:
P.S. nie mam doswiadczenia z rowerami poziomymi dlatego zapytam jak powyzszy wechikul mial pokonywac wzniesienia typu krawezniki ?


Temat umarł na Facebooku i na forach, bo są ważniejsze rzeczy niż chwalenie się postępami prac.
Zapewniam, że pracujemy sukcesywnie dalej i obecnie są laminowane formy negatywowe karoserii.
Kopyto kabinki jest już jak lustro i jest robiona forma do tłoczenia kabin.
Fotel jest w fazie prototypu i będzie niedługo u tapicera, bo samochodowe fotele okazały się zdecydowanie za ciężkie.
Ponadto pracujemy nad prototypem koła, które będzie miało oponę bez powietrza, a felga specjalne szprychy z włókien aramid - carbon.
Układ elektroniczny jednoczesnego sterowania trzema silnikami w kołach jest dopracowywany i optymalizowany.
Fotki będą wstawione dopiero jak zrobimy pierwsze egzemplarze, bo jak pokazała praktyka z przeszłości, szukanie wsparcia na forach jest bardzo czasochłonne ale bezowocne, a szkoda ...

Odnośnie pytania "jazdy po krawężnikach" to prześwit wynosi 15 cm i najazd na krawężniki będzie możliwy przy V max = 5 km/h tak jak prawie każdym prywatnym autem.

Jak twierdzi wujek google: "Jaki samochód pokona dwudziestocentymetrowy krawężnik na pełnym gazie? Służbowy. Takie zagadki bawią pracowników, którzy udowadniają, że nawet firmowe tico może być jak rasowa terenówka."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group