ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Agregat prądotwórczy / generator
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Generator RTG w sondzie New Horizon dolatującej aktualnie do Plutona (a będący zmodyfikowaną wersją zapasowego generatora z sondy Cassini) ma sprawność na poziomie 7% bodajże. :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
MARCIN napisał/a:
Wbrew pozorom pomysł jest dobry, ...

A ja jednak sądzę ze zdecydowanie NIE. To jest jednak rower i celem jest dluzsza jazda, wiec wykluczam dodatkowy silnik i jeszcze plynne paliwo....

Wojtku, jeśli " czystość ideowa" nie pozwala Ci na takie rozwiązanie, to spójrz na to inaczej: Przecież to nie jest silnik pojazdu, tylko ŁADOWARKA!
Czy miałbyś coś przeciwko ładowarce w postaci panela słonecznego na bagażniku?
I czy jeżeli takiej ładowarki użyję nie w czasie jazdy, tylko na postoju - to już wszystko dobrze?
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Wiesz że nie chodzi mi o "czystość ideowa" ale o praktyke. Dlatego skupil bym sie na osiaganiu zalozonego celu inna, bardziej sprawdzoną i praktyczną metodą.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

WojtekErnest napisał/a:
Wiesz że nie chodzi mi o "czystość ideowa" ale o praktyke. Dlatego skupil bym sie na osiaganiu zalozonego celu inna, bardziej sprawdzoną i praktyczną metodą.

Podążanie utartymi schematami prowadzi zwykle do połowicznego celu. Takie myślenie doprowadziło np. jedynie do rozwoju samochodów z silnikami spalinowymi, bo przecież było to sprawdzone i praktyczne (niebotyczne zyski ze sprzedaży paliw dla kilku ludzi na świecie). Gdyby nie lobby paliwowe, to mielibyśmy już dawno w sprzedaży naprawdę pojemne akumulatory, ale idąc Twoim, Wojtku, tokiem rozumowania, postawiono na "rozwój" motoryzacji spalinowej, bo to sprawdzone. Szkoda zajmować sobie czas i marnować środki na opracowanie nowych typów akumulatorów.
Jak zapewne wiecie, istnieją na świecie maszyny produkujące energię elektryczną z różnicy temperatur rzędu 60-70 st. C. Przy mocach ok. 1 MW mają sprawność do 25%, czyli ok. tyle, co silnik spalinowy (może spalinowce mają obecnie trochę wyższą sprawność - nie wiem, bo producenci nigdy nie podają tego jakże ważnego parametru). W samochodach mamy silniki o mocach od dziesiątek do setek kW, więc można wykorzystać takie urządzenie do napędzania przynajmniej ciężarówek, pociągów. Ale nie. Bo lepiej wykorzystać sprawdzony, drogi w eksploatacji silnik spalinowy. Ręce opadają...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3440
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Nie jestem przeciwko postępowi. Podobnie ja Ty boleje nad tym ze naped spalinowy na tyle lat i na taka skalę opanowal 'swiat napędów'. Ale tu i teraz czyli maly rower i parametry aku li* są wystarczające dla osiągów rzędu kilkadziesiat km.
Stąd u mnie " opór" aby w tej sprawie wprowadzać trzecią hybryde -poza wlasnymi mięśniami . :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

a ja mam dla wszystkich dobrą rade - weźcie przykład z Zeeltoma - zasadzić panel foto nad głowe i jeździć...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Nostusek napisał/a:
a ja mam dla wszystkich dobrą rade - weźcie przykład z Zeeltoma - zasadzić panel foto nad głowe i jeździć...

Podziwiam zeeltoma, bo napracował się bardzo przy swoim pojeździe, ale weź pod uwagę, że nie każdy potrzebuje wózek. Rowerem omijam korki w mieście, a wózkiem musiałbym stać. Poza tym poręczność średnia. Po leśnej ścieżce też nie przejedzie...
Bardziej marzy mi się trójkołowiec z osłoną aerodynamiczną. Jakby jeszcze potaniały foliowe panele słoneczne, to okleiłbym nimi budę. Ale to tylko marzenia :wink: . Bardziej realnie widzę budowę silnika niskotemperaturowego.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 06 Wrz, 2014   

Układ hybrydowy to nie tylko silnik spalinowy i elektryczny. Większość paliw na Ziemi to działalność elektrowni jądrowej o nazwie Słońce. Wszystko (poza energetyką jądrową) to odnawialne źródła energii (co prawda mafia mówi co innego). Dla przykładu taka stara gazeta, dla wielu osób to śmieć. Dla mnie to energia słońca. Możemy ją po prostu spalić, spalić bardzo szybko (zrobić bombkę), zrobić gaz, alkohol taki, albo inny itd. Już od kilkudziesięciu lat w amerykańskim wojsku używa się akumulatorów hybrydowych ni-mh połączonych z ogniwem paliwowym na metanol. Można zrobić baterię gdzie bakterie zjadające węglowodany (np trociny, zrębki) produkują prąd, czy też ogniwo glin-powietrze (można produkować prąd z puszki po pepsi). Często nie można tych rozwiązań użyć bezpośrednio do napędu (zbyt mała wydajność energetyczna do masy), ale w połączeniu z dobrymi aku robi się ciekawie. Rower może mieć pedały, ale przy większych pojazdach ma to większe znaczenie. Litr alkoholu to ok 5kWh energii, przy masie poniżej kilograma.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

MARCIN napisał/a:
...ale weź pod uwagę, że nie każdy potrzebuje wózek...

Jazdy po lesie są bardzo przyjemne ;) Dlatego zrobiłem trójkołowca, bo rower się wywraca ;)
A później żebra bolą ;)
A tak na marginesie, to fotel samochodowy jest dużo wygodniejszy od każdego siodełka :D
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Nie 07 Wrz, 2014   

Gienek ale z tym alkoholem to sam zauważyłem że niektórzy mają po nim podwyższoną energię :mrgreen:
Przepraszam za offtop :mrgreen:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group