ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak otworzyć silnik
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2014   Jak otworzyć silnik

Ostatnio dostałem do naprawy silnik, który był uszkodzony poprzez niefachową próbę otwarcia, więc zrobiłem mały poradnik jak to zrobić szybko, prosto i bezpiecznie dla silnika, a dysponując jedynie młotkiem i śrubokrętem :P

Na przykładzie silnika RH2806 w obręczy Mach1 MAD



Najlepiej oglądać w HD
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Dwie uwagi, z racji tego, że też dość często rozbieram silniki.
Po pierwsze, to zawsze stosuję na samym początku, do rozpołowienia dekla ostrego noża, a nie śrubokręta. Później, jednocześnie z obu stron, śrubokrętami, lub innymi płaskimi elementami (np. klucze płaskie, lub oczkowe) wysuwam dekiel jednocześnie z obu stron, co 180 stopni.
Po drugie, nie staję na kole nogami. Mam ściągacz, łapię za rozpołowiony dekiel i ściągaczem powoli zdejmuję dekiel. Kiedyś rozkręcałem imadło tak, by oprzeć silnik obudową na sprzęgłach i młotkiem przez drewienko wypychałem stojan. Skakanie po kole w pokazany sposób, nie jest dobrym rozwiązaniem.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Zeeltom, to nie jest instrukcja, jak ściągaczem otworzyć silnik, tylko jak to zrobić szybko (całość zajmuje max 2 min) i bezpiecznie bez narzędzi. Ja tam nie widzę "skakania po kole".
Silnika pokazanego na filmie nie otworzysz nożem, a grzebanie i podważanie pokrywy śrubokrętami może skończyć się jego uszkodzeniem. Takie przypadki miałem, stąd pokazałem jak to zrobić bez ryzyka.

No ale wszelakie alternatywy mile widziane, miło by było gdyby były w formie filmiku :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Tas bardzo dobry filmik. Czegos takiego potrzebowalem bu juz myslalem ze otwieranie silnika to dlugi i trudny proces. Za to masz wielki plus!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Stawanie na obręczy koła, to nie jest dobre dla samego koła :P Koło rowerowe raczej nie jest przeznaczone do działania siły prostopadle do płaszczyzny koła.
Zamiast walenia młotkiem w śrubokręt, który nam zniszczy nieco obudowę i dekiel, ja zawsze używam ostrego noża do "rozpieczętowania" obudowy.
Szybko? Na czas rozbierasz silniki? :D Trzeba delikatnie i powoli. Chyba, ze na akord je rozbierasz :D
No to mamy dwie szkoły rozbierania silników, szyba i wolniejsza :D
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Bez obaw, obręczy nic nie jest i nie może być, bo siła potrzebna do wyjęcia środka jest nieduża.
A co do licytowania się kto potrafi to zrobić szybciej - możemy sobie darować, to jest akurat bez znaczenia. Zazwyczaj szybszy sposób jest zwyczajnie prostszy, co pokazałem.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Nieduża siła? To czemu rękami nie wyjąłeś? :P
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

To jest filmik dla początkujących, myślę, że jednak będzie przydatny :)
A na licytowanie się kto ma rację szkoda mojego i Twojego czasu - no ale dobrze dla sprawy opisywać inne sposoby i metody. Wiedzę należy przekazywać dalej.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1118
Skąd: Wadowice
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Film elegancki :) Jeżeli ktoś nie ma specjalistycznych narzędzi to i młotkiem da radę, zgodnie z powiedzonkiem że "bez młota to nie robota" :P , plus śrubokręt. Ja jednak wolę wielki ściągacz do łożysk ;) wydaję się mi to bezpieczniejsze. Cała operacja jakby się to mogło wydawać wcale nie jest trudna.
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

zeeltom napisał/a:
Stawanie na obręczy koła, to nie jest dobre dla samego koła

Jeżeli obręcz jest prawidłowo zapleciona to nic jej nie będzie, zawsze po zapleceniu, dociągnięciu szprych powinno się stawać na obręcz w celu sprawdzenia poprawności zaplotu, naciągu szprych. Jeżeli się skrzywi, wiadomo odwaliło się fuszerkę.

Po filmiku widzę że silniki crystalyte to naprawdę wysoka półka w porównaniu do NC. Tam jest wszystko spasowane idealnie i bez ściągacza nie ma szans rozebrania, tak samo przy skłądaniu.



Gdyby ktoś chciał otworzyć silnik przy pomocy narzędi warto zobaczyć ten filmik, oczywiście w tym wypadku otwarcie trwa dużo dłużej.
https://www.youtube.com/watch?v=lkGgAWHSayU
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Pierwszy raz słyszę o praktykach stawania na obręczy po wycentrowaniu koła. Ale może za mało jeszcze wiem ;)
Gość na filmie robi dokładnie to samo, co ja. Z tą różnicą, że stojan wkładam na poziomo, ale ściągam go w identyczny sposób.
Koło rowerowe nie jest przystosowane do napięć bocznych. Zauważyłem to w swoim pojeździe, gdy łożyska rozbiły mi oś silnika. W moim przypadku takie siły właśnie występują na zakrętach, bo mój pojazd się nie pochyla, jak zwykły rower i siły nie działają prostopadle do osi, jak w rowerze, tylko występują siły gnące koło na boki.
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Najważniejsze przy rozbieraniu i składaniu silnika - to nie stracić palców :!:
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

A teraz TAS proszę o filmik rozbierania silnika DC. :mrgreen: :wink: :mrgreen:

Jarek-LT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group