ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
BOMBER 4800W
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 11 Lip, 2014   

Pykacz napisał/a:
Opona była z drutem czy bez ?
Opona drutowana, ciśnienie około 3.1-3.2 bara z dopuszczalnych 3.5
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 20 Lip, 2014   

Ktoś miał już taki przypadek ?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Ostatnio zebrałem się i w końcu zamontowałem czujnik temperatury w silniku. Czytając opowieści o silnikach NC i pochodnych spodziewałem się podczas demontażu że silnik będzie dosyć mocno pokryty nalotem rdzy gdyż zdażało mi się przemoknąć nie raz kompletnie.
Jakież było moje zdziwienie gdy po rozebraniu okazało się że w środku nie ma ani grama rdzy :shock:
Silnik jest tak dobrze spasowany i zabezpieczony że o dostaniu się wodu można zapomnieć.





Gdyby ktoś kiedyś szukał rozmiaru łożyska do wymiany:
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

Chyba bardziej popularnych łożysk niż 6203 nie ma :) Gdzie ja ich już nie widziałem :D Ostatnio nawet identyczne zakładałem do... swojej pralki :D Tu akurat nie żartuję :) Ale widać że się producent postarał i dał łożyska RS - ciekawe tylko czy kryte podwójnie czy pojedyńczo. W sumie to pewnie wystarczyłoby łożysko ZZ ale jeśli jest 2RS to jeszcze lepiej na korzyść producenta..
Ich atut to fakt że są... SUPER TANIE! Oto dowód:
http://allegro.pl/listing...5%82ozysko+6203
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

Mój RH2806 posiada nie tylko uszczelnione łożyska, ale dwuwargowe simmeringi, oczywiście fabrycznie montowane. Miejsca styku wargi z osią przesmarowałem wazeliną techniczną, co spowoduje wolniejsze zużycie warg i powinno zapewnić jeszcze lepszą szczelność.
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Śro 24 Wrz, 2014   

a propos tych łożysk! pokryte tworzywem uszczelniającym dekielki łożyska pozwalają nam na otworzenie go i obowiązkowe dołożenie smaru podczas wymiany w pralkach, którego producenci pakują jak na lekarstwo i ponowne zamknięcie i uszczelnienie. pracuję w serwisie AGD i urządzeń chłodniczych przy Ostrogórskiej 33 w Sosnowcu, to akurat ten temat mam opanowany zwłaszcza w Amicach. :razz: masz okazję, to delikatnie przy użyciu narzędzi dentystycznych tak samo jak my spróbuj otworzyć łożyska i zaglądnij do nich i napakuj smaru koniecznie bo możesz być zaskoczony jego małą ilością. :wink:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Witam

Przedstawiam Wam kolejną odsłonę mojego BOMBERA, jest to już 3 wersja. Czemu BOMBER? O tym trochę dalej.
Jest to chyba już ostateczna odsłona tego rowerku, nie wiem co więcej mógłbym w nim ulepszyć, na obecną chwilę zbudowałem rower do zabawy taki o jakim marzyłem. Jest to tylko i wyłącznie fun bike, ma mi dawać przyjemność z jazdy i tyle, nie służy mi na żadne dojazdy do pracy czy coś w tym stylu, wsiadam na niego i dostaję odlotu. Jadę tam gdzie mnie oczy poniosą i prądu wystarczy :)

A tak się prezentuje na obecną chwilę:





Rower chciałem zbudować jak najbardziej prosty i najmniej awaryjny, bez żadnych zbędnych pstryczków elektryczków które by mi przeszkadzały i zwiększały szanse na niepotrzebną awarię. Użyłem też z tego względu podzespołów wyższej jakości.
Starałem się zachować minimalizm jak tylko mogłem dlatego kierownica jest czysta i przejrzysta, usytuowałem na niej tylko to co mi potrzebne do jazdy czyli hamulce, manetka gazu, manetka zmiany biegów po lewej stronie aby utrzymać minimalizm na kierownicy( chociaż widzę że i z jednym biegiem mógłbym się obejść) a także CA3, resztę wyrzuciłem.



Po ostatnim wystrzale opony postanowiłem spróbować i zamontować felgę i oponę od motocykla, było to też ukierunkowane tym że lubię agresywną jazdę i czasami skoczyć z tego i tamtego a szprychy rowerowe nie były w stanie tego zawsze wytrzymać pomimo zawieszenia z tyłu.
Z bliska prezentuje się to tak:




Na żywo wygląda to dużo lepiej niż na foto, przyczepność jest zacna a i wytrzymałość też bajeczna, przy obecnej jeździe raczej nie do zajechania przeze mnie chyba że gdzieś zawadzę o krawężnik czy podobną rzecz przy dużej prędkości.
A tak wygląda porównanie do zwykłej opony w rowerze górskim 26x2.1




Opona jest około 1/3 szersza.
I tu dochodzimy do tego skąd się wzięła nazwa roweru. Opony są tak głośne, że brzmiały jakby leciał bombowiec :)
Ludzie odwracali się nawet 200m dalej zaciekawieni co to tak wyje, ojciec kiedyś siedząc przed domem myślał że to jedzie jakaś terenówka na mocno terenowych kołach, zdziwił się bardzo gdy to ja wjechałem na podwórko.
Drugą rzeczą jest fakt mocowania baterii, na początku miałem je zamocowane na taśmę szarą i kumple się śmiali że wożę bombę :) Ot i stąd właśnie pochodzi nazwa roweru .
Tak to wyglądało:



Mocowanie baterii wybrałem pod ramą gdyż uważam że jest to najlepsze miejsce do zamocowania pakietu. Po pierwsze absolutnie nie wadzimy nogami o wystającą skrzynkę gdyż po prostu nie dostajemy do pojemnika na pakiet( chyba że stajemy na pedały) a po drugie uważam że taki rodzaj mocowania jest najładniejszy w rowerze i rower wygląda jeszcze jak rower, jest przejrzysty i lekki w wyglądzie, widać to zresztą po producentach komercyjnych rowerów gdzie montują również pakiety w tym miejscu oczywiście o wiele ładniej wykończone.
Jak widać nawet do fulla jak się chce da się zamontować dosyć duży pakiet baterii ( u mnie troszkę ponad 1 kW) i nie jesteśmy zmuszeni do kupna ramy HT która się absolutnie nie nadaje do elektryka no chyba że do 300-400W góra).
Radość jaką daje ten rower z jazdy jest nie do opisania :!:

To co mógłbym jeszcze zrobić to pomalować oba torque arms na czarno i sterownik również na czarno aby się tak nie rzucał w oczy i chyba tylko tyle.

Na obecną chwilę pozostaje mi tylko cieszyć się z jazdy i trzaskać kilometry :D
A proszę uwierzyć kilometry trzaskają że aż miło :D
 
 
jaca622 
początkujący
jaca622


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Police
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

jaka to felga, od komara 19 " czy etz 250 18" ? ta droga jest alu dostępna :P
Ostatnio zmieniony przez jaca622 Śro 08 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adamo 
brygadzista



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 204
Skąd: podlaskie
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Bomber wygląda naprawdę agresywnie !
Gratki :smile:
_________________
Co siejesz to zbierasz.
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 07 Paź, 2014   

Tknąłeś we mnie nadzieje, że mojego też kiedyś przerobię na ebika i będzie wyglądał jak fabryczny. Tylny amortyzator mam poza trójkątem, ale sam trójkąt jest mały ale za to jest miejsce nad górna rurą.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

Opona wygląda mocarnie :)
Ważyłeś ją może? Ja mam swoją, waży 3.2kg i się zastanawiam czy to jest dużo czy mało jak na oponę 21" na przód z crossa. Troszkę mnie przeraża waga opony, obręczy i szprych na poziomie prawie 6kg :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
jaca622 
początkujący
jaca622


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Police
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

Na http://endless-sphere.com...=55458&start=75 dyskusja o kołach rowerowych w ciężkich ebajkach. Mnie przekonał tam jeden tekst cyt" odkąd zmieniłem felgę na motorowa czuje się bezpieczny a równiny i płaszczyzny odeszły w zapomnienie ". Ciekawe forum polecam :wink:
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Śro 08 Paź, 2014   

NIestety nie ważyłem opony, miałem zważyć wszystko razem i porównać do rowerowych podzspołów ale mi się nie chciało :oops:

Kolejny krótki filmik z CA3 w roli głównej tym razem pokaz zabezpieczenia silnika przed spaleniem.
Ustawiamy sobie odpowiednią temperaturę przy jakiej CA3 ma dławić moc i tyle nas interesuje :mrgreen:
Czym bardziej temperatura zbliża się do zadanej wartośći, tym bardziej CA3 dławi moc.
Na filmiku na wyświetlaczu widać wychył manetki po lewej stronie, pod koniec widać że jest full gaz a moc i tak maleje.
CA3 to piękna rzecz :!: Może i jest drogi ale mi się już zwrócił kilka razy dzięki zdławieniu silnika podczas szaleństw.


https://www.youtube.com/watch?v=Hu0BQ0HVTeU
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 12 Paź, 2014   

jaca622 napisał/a:
jaka to felga, od komara 19 " czy etz 250 18" ? ta droga jest alu dostępna :P


Dokładnie od WSK, 19" metalowa.

Kilka fotek BOMBERA w jego naturalnym środowisku:





Fotka na tle ogromnej tamy bobrowej ( ogromnej przynajmniej u nas), szerokość około 40m i wysokość do 1.5m.


Dzisiaj miałem ciekawe zdarzenie podczas przejażdżki, trafiłem w polu na sarny ( ogółem to bardzo często trafiam ale tym razem było inaczej), sarny mnie zobaczyły i w zaczeły uciekać, o tyle było to ciekawe że uciekały w tym samym kierunku w którym jechałęm, goniłem je przez jakieś 2km, cały czas biegły 30-40m obok mnie, przebiegając przez jezdnie mało nie wpadły pod auto. Muszę zacząć jeździć częściej z kamerą, mam bardzo często przypadki kiedy to sarny przebiegają mi przed nosem dosłownie parę metrów :shock:

PS. Jestem w trakcie montowania filmiku, lada moment dodam linka i pokażę do czego wykorzystuję rowerek, trochę lipa z kątem ustawienia kamery ale coś widać.
 
 
Patriko 
brygadzista


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 242
Skąd: Słupca
Wysłany: Nie 12 Paź, 2014   

MixhaL, Chętnie zobaczę Bomber'a w akcji :wink:
_________________
Jeżdżę na: Coma 3000
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group