ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
innowacja w uzwojeniach
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 09 Paź, 2014   innowacja w uzwojeniach

Czyżby nadzieja na lżejsze i efektywniejsze silniki

silnik z nanorurkami
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   Re: innowacja w uzwojeniach

Daleka przyszłość.Te nanorurki to wszędzie chcą być, ale gdzie się pojawią pierwsze na masową skale?

Jaka jest sprawność silników stosowanych pośród użytkowników forum?
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Ludzkość to odczuje ale zwykły użytkownik raczej nie. Zakładając że będą 2x wydajniejsze od obecnych to da nam jakieś 90% skuteczności zamiast 80% czyli rzeczywiście wychodzi 10% większego zasięgu. Przy powiedzmy obecnym zasięgu roweru 50km da nam dodatkowe 5km.
Ja to tak rozumuję. Co o tym myślicie?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 805
Skąd: Katowice
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Uzwojenie z nanorurek pewnie będzie też lżejsze od miedzianego - więc na sam rozruch silnika powinno iść mniej energii co przy częstych startach i zatrzymaniach ( jazda miejska) powinno być odczuwalne. Do tego same silniki pewnie będą mniejsze bo samo uzwojenie będzie zajmować mniej miejsca. Dobrze kombinuję?
 
 
sietaz 
prezes


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 919
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Zysk zasięgu z wagi np w moim przypadku byłby mikry. Bo jak duże ma znaczenie zmniejszenie wagi całkowitej z 130kg do 126 kg (zakładając kolosalną redukcję wagi silnika z 6,5 kg do 2,5 kg). Zwiększenie efektywności silników ma dużo wpływ dla konstrukcji o dużej mocy np 4 kw bo znacznie zmniejsza to ilość ciepła idącego w silnik wpływając na jego trwałość i możliwość szaleństwa :razz:

Z kolei dla samochódów to już zysk jest znaczący

Podobno kontroler FOC dają sprawność powyżej 90%. Jak by połączyć to z nanorurkami to już silniki elektryczne stały by się poezją
_________________
Jeżdżę na: Voyager I


Niech moc będzie z wami
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

W następnym kroku należy nanorurki wypełnić ciekłym azotem - i mamy nanonadprzewodnictwo :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group