Tabliczka znamionowa silnika dc |
Autor |
Wiadomość |
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014 Tabliczka znamionowa silnika dc
|
|
|
Nie jestem pewien czy dobrze interpretuje tabliczkę znamionowa tego silnika więc zapytam Jak podłączę ten silnik do nieograniczonego źródła prądowego o napięciu 39V to silnik będzie kręcił się z prędkością 3000 rpm i pobierał 4,6 A z obciążeniem na wałku 0,6Nm Jeżeli źle kombinuję to może wyjaśnicie mi o co tu chodzi
SAM_0033.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 561 raz(y) 232,23 KB |
|
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Wg mnie przy napięciu zasilającym równym 39V silnik rozwinie moment 0,6 Nm i prędkość obrotową 3000 obr./min. pobierając przy tym prąd o natężeniu 4,6A. Czyli tak, jak opisałeś . |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Lis, 2014
|
|
|
Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" . Wiele osób z tego forum nie rozumie parametrów silnika. Jeżeli ten silnik zasilisz ze źródła stałoprądowego i obciążysz go momentem np. 0,8Nm to nie ruszy i moc będzie 0, aby to zrobił trzeba zwiększyć prąd (0,13Nm/A). Te parametry to tzw. stałe silnika, zależne od uzwojenia, komutatora, magnesów. Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie). |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Mniej więcej tak, chociaż "nieograniczone źródło prądowe o napięciu 39V brzmi dziwnie" . |
Trochę za dużo pifka było wieczorem
gienek333 napisał/a: | Wartości to "zalecane", a rzeczywiste trzeba tak dobrać, aby się nie zjarał. Chwilowo można znacznie zwiększyć prąd i obroty (napięcie). |
No i tu pojawia się kolejne pytanie Na jakie napięcie zrobić pakiet i jakiej mocy dokupić sterownik żeby wykrzesać z tego silnika jak największe osiągi w granicach rozsądku. Jak zrobię pakiet li-jon 12s i kupie taki sterownik http://allegro.pl/sterown...4696040819.html to będzie wystarczająca baza żeby porobić jakieś testy |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
Kolejny silnik ale tu już niezrozumiały dla mnie opis Prawdopodobnie pochodzi z pojazdu którym można się pozderzać w wesołym miasteczku (autodrom). Słabo widać, ale tam jest napisane 12V 75W 800U/mln. Proszę powiedzcie o co tu chodzi
CAM00701.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 485 raz(y) 98,83 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
12V 75W 800 obrotów na minutę.
Pewny jesteś tych 75W? Coś dziwnie mało. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
Zdjęcie jest słabe, ale to co wybite na silniku czytelne. Też się tak zastanawiałem z tą mocą, bo silnik waży 6kg . No i jeszcze te cztery zaciski z podłączonym przełącznikiem. A wujek google nic nie podpowiada |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
To jest chyba znaczek " / "
Wpisałem w googl... i wyskoczyło na rosyjskiej stronie że to silnik 12V 75W. Ciekawa sprawa z tym silnikiem. |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 04 Lis, 2014
|
|
|
Może to jest silnik szeregowy i przełącznik służy do zmiany kierunku? |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014
|
|
|
Tak to właśnie wygląda. Do dwóch zacisków silnika podłączone jest zasilanie połączone z przewodami idącymi do przełącznika,od przełącznika idą przewody na dwa kolejne zaciski silnika, po przełączeniu zmiana polaryzacji na tych zaciskach.
Adam Wysokiński napisał/a: | To jest chyba znaczek " / " |
między 12V 75W nie ma żadnego znaku |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014
|
|
|
Na foto widać jak silnik jest podłączony. Podpiąłem go do małego pakietu 3s4p . Wystartował bardzo płynnie (długo narastała prędkość obrotowa około 10sek) nawet nie zaiskrzył przy podłączeniu do pakietu. Po przełączeniu przełącznika nic się nie zmieniło, silnik się cały czas kręcił tak samo. Zmierzyłem prąd pobierany przez silnik to bylo 15A bez obciążenia. To było chyba max możliwości tego pakietu bo po minucie kręcenia był już cieplutki.
CAM00720.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 529 raz(y) 175,5 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014
|
|
|
To sobie teraz policz: 12V x 15A = 180W
I to na luzie. Nadal jesteś pewny, że na tabliczce jest napis 75W?
Poza tym 15A bez obciążenia, to ten silnik się raczej do niczego nie nadaje. Może to jest rozrusznik? |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014
|
|
|
Z podłączenia można wywnioskować, że to może być silnik obcowzbudny, ale po przełączeniu powinien zmienić kierunek obrotów. Trzeba sprawdzić przełącznik (odłączyć dwa czarne kable od silnika) i zmierzyć między nimi opór. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
pajak_111
stażysta pajak_san
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2014 Posty: 173 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: Śro 05 Lis, 2014
|
|
|
Faktycznie zepsuty ten przełącznik.Podłączyłem to bez przełącznika.Wcześniej prędkość narastała długo i była tak na ucho sporo większa niż 800 rpm. Teraz wydaje się wszystko OK. Startuje normalnie, sporo zwolnił, zmienia kierunek obrotów po przełączeniu przewodów i bierze 4 A bez obciążenia
CAM00722.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 542 raz(y) 198,67 KB |
|
|
|
|
|
|