ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Akumulatory
Autor Wiadomość
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

sobolu napisał/a:
i w tym momecie runela cala moja teoria ;P

Może chodziło Ci o kwasiaki? ;)


To jakie są w końcu te akumulatory?
- kwasiaki
- niklowo-kadmowe
- litowo-jonowe
- litowo-polimerowe
- niklowo-wodorkowe

Coś jeszcze?
_________________
http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Walnalem swoim skrotem myslowym i efekty jak zawsze hehe. Po usmieszku myslalem ze mnie zrozumiales. Piszac litowe mialem na mysli Li-pol i Li-ion(300-500cykli). A123 to tez jak najbardziej litowe
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:

Wynalazek jest nowy i żeby zrobić taką ilość cykli do badań, to trzeba lat (to są tylko wyliczenia).
Jak aku ma 80% pojemności, to już złom.


Nietaki nowy ten wynalazek bo firma A123 robi te ogniwa od co najmniej 1,5 roku a LifePO4 czyli to co jest w ogniwach A123, jak podaje Wikipedia, zostalo wynalezione w '97r.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

To teraz policz, ile trzeba czasu na sprawdzenie ilości cykli (wielu sztuk z poprawkami) tylko 5-godzinnych rozładowania i ładowania, z przerwami i opracowaniami wyników (dochodzi wyrównanie temperatur) cykl wynosi 15 godz.
Przykład:
15 godz. * 2000 cykli = 30000
30000 / 24 godz. = 1250 dni
1250 dni / 350 dni w roku = ponad 3,5 lat
Dochodzą zmiany technologiczne i znowu nowe badania.

Facet sprzedający pisze, że te aku. mają duż o mniejszą pojemność po małej dość liczbie cykli, mniej 80% pojemności, więc to są już złomy.

Zwyklejsze litowe są dużo tańsze, a trzeba ich minimum na 24V / 10 Ah, a waga podobna.
Rowerem zazwyczaj aż tak wiele się nie jeździ.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Kwi, 2008   

Mozna tez to przeliczyc dla cyklow 1-godzinnych ;) , mniejsza o to. Gdzie facet sprzedajacy pisze o ich zuzyciu to ja nie widze. Dane producenta mowia o 80% po 2000 cylki i o 100% po 1000 cyklach.
Pisze po raz drugi: ani ja ani rudzik nie mial na mysli zastosowania ich w samochodach a w rowerach.
Nie twierdze ze sa super czy lepsze od czegokolwiek bo nie wiem i dopoki ktos tego nie sprawdzi to bedziemy chodzic po ciemku w tym temacie. W USA wiekszosc e-rowerzystow DIY na tym jednak jezdzi. Stad nastepny wniosek ze u nas i dla nas jest to jeszcze za droga zabawka.
Sam jezdze na li-ion 18650 (lzejsze od LiFePO4) bo "rozbiorkowe" mozna znalezc naprawde tanio a waga byla dla mnie priorytetem i jestem zadowolony.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Nie 13 Kwi, 2008   

sobolu napisał/a:
Mozna tez to przeliczyc dla cyklow 1-godzinnych ;) , mniejsza o to. Gdzie facet sprzedajacy pisze o ich zuzyciu to ja nie widze. Dane producenta mowia o 80% po 2000 cylki i o 100% po 1000 cyklach.
Pisze po raz drugi: ani ja ani rudzik nie mial na mysli zastosowania ich w samochodach a w rowerach.
Nie twierdze ze sa super czy lepsze od czegokolwiek bo nie wiem i dopoki ktos tego nie sprawdzi to bedziemy chodzic po ciemku w tym temacie. W USA wiekszosc e-rowerzystow DIY na tym jednak jezdzi. Stad nastepny wniosek ze u nas i dla nas jest to jeszcze za droga zabawka.
Sam jezdze na li-ion 18650 (lzejsze od LiFePO4) bo "rozbiorkowe" mozna znalezc naprawde tanio a waga byla dla mnie priorytetem i jestem zadowolony.


Oczywiście , ze do roweru :) A widzieliście może kiedys program "monster garage" gdzie przerobili auto na elektryczne zasilane kilkudziesiecioma akumulatorami od wiertarek, bez rozbierania pakietów...i stosowali oryginalne ładowarki...to było ładowania;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group