Bateria 16s3p 15Ah LiPo (60V) - Budowa, ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Tas czy "elektrownia" w sensie sterownik pobiera jakiś prąd kiedy jest włącznik nadprądowy włączony a wyłączona jest tylko stacyjka ? A jeśli tak to jaki ? Mierzyłeś to może ? Ja jestem za leniwy i jeszcze nie mierzyłem . |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Sterownik po wyłączeniu na stacyjce pobiera minimalną ilość energii. Kiedyś mierzyłem i to było tak mało, że zupełnie to można zignorować przy normalnym użytkowaniu (już nie pamiętam ile dokładnie). |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Pozostawienie roweru w takim stanie jest oczywiście całkowicie bezpieczne ? W sensie jakby co to przepali się softstart (mam na stałe przy właczniku) i obwód bateria sterownik zostanie przerwany tak ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Cze, 2014
|
|
|
Teoretycznie tak. O ile zwarcie będzie już za opornikiem |
|
|
|
|
adrianjs
początkujący
Dołączył: 22 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2014
|
|
|
Czy jeśli zastosujemy w tak złożonej baterii BMS 16s to jej budowa od podstaw będzie przebiegać tak samo ?? |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Mam problem mam 2 pakiety 4s i 15 ah.Chcialem polaczyc rownolegle i spiecie.Sprawdzilem napiecie +1pakiet z +2pakiet i mam 31v potem sprawdzilem -2pakiet z - 1pakiet i nic zero.W czym jest problem czy laczenia plus minus nie moge stosowac zamiennie.
DSC_0030.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 447 raz(y) 1,25 MB |
|
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Pomyliłeś się z łączeniem kabelków balancera. Rozłóż i sprawdź. Możliwe, że masz podłączony jeden pakiet z drugiej sekcji zamiast połączonych 3 pakietów z jednej po złączu balancera.
Ja tam widzę 6 pakietów, robisz z tego 8s3p? Zawsze najpierw łącz równolegle, a jak już wszystko będzie gotowe to takie 2 połówki łącz szeregowo. Jak się to robi naraz jednocześnie to można nie zapanować nad ilością kabli i będzie jak jest |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Tak jest to 6 pakietow i chce zrobic 8s3p.Co ma balanser do tego ze mam spiecie,przecież on tylko monitoruje.Inaczej badam czarny do czarnego i mam 31v(plusy nie sa zwarte)a potem lacze czerwony do czerwonego i mam 0v.Mam takie 2 pakiety polaczone jak na zdjeciu i chce je polaczyc by miec 31v i 15ah |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Musisz rozpiąć sobie wszystko, rozrysować na kartce schemat połączenia i zrobić wedle niego. Wtedy łatwo zobaczysz gdzie tkwi błąd. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sietaz
prezes
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Maj 2014 Posty: 919 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Jutro rano będę przebudowywał pakiet na 2x 8s3p - jak chcesz to mogę porobić dokładne zdjęcia jak się to robi i jak ma to wyglądać
Złącza balansera nie są tylko od monitorowania |
_________________ Jeżdżę na: Voyager I
Niech moc będzie z wami |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Tas dzięki zorientowałem się co jest nie tak.Pakiety się zgadzają koncepcja się zgadza.Blednie przeszedłem z balansera 4 s na 8s i zamykałem obieg i,dlatego miałem 31v na obydwu minusach. Odciolem wszystko i teraz zastanawiam sie gdzie popełniłem błąd.Na 4s mam czerwony biały żółty zielony czarny polaczylem 3 rownolegle nastepnie przechodzilem na 8s czerwony bialy zolty zielony czarny + czerwony bialy zolty zielony carny.Posze o pomoc porade |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 03 Gru, 2014
|
|
|
Narysuj sobie schemat, my rzucimy na to okiem i dopiero wtedy łącz. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Podlaczylem softstart do 16s i w ciagu 5 sekund rezystor zrobil sie strasznie goracy.Czy tak mam byc.Bo zwarcia nigdzie nie mam .Oczywiscie wszystko sie dzieje na wylaczonym bezpieczniku jak go wlacze to jest ok.Ile wytrzuma tem. rezystor bo zdaje sie ze nawet lekki dymek leci z niego od temp. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
...a sterownik masz wyłączony? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 18 Gru, 2014
|
|
|
Soft start jest tylko na 3 sek potrzebny. Podłączasz baterie, softstart działa, czekasz 3 sek, włączasz bezpiecznik. I tyle. Do następnego ładowania nie wyłączasz bezpiecznika tylko operujesz stacyjką (od sterownika) na kierownicy (albo na kluczyk, zależnie co masz).
Rezystor robi się gorący bo płynie przez niego prąd jakiś dodatkowy, a nie tylko malutki do kondensatorów. Najczęściej jest to błąd w instalacji, źle podłączona stacyjka od sterownika, tak jak mówi kondzio. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|