Silnik 4kw zaplot na słoneczko |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014 Silnik 4kw zaplot na słoneczko
|
|
|
Cześć.
Jak w trmacie. Próbował ktoś zaplatać silnik dd puszczany na około max 4kw na tak zwane słoneczko w kole 20 cali? Jaka jest orientacyjna długość szprych? (rozmiar standard czyli 243 mm średnicy) Jak z wytrzymałością koła? Jak z łatwością centrowania.
Pozdrawiam. |
_________________ Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15 |
|
|
|
|
Patriko
brygadzista
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2014 Posty: 242 Skąd: Słupca
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
Zapomniałeś dopisać jaki silnik chcesz wplatać |
_________________ Jeżdżę na: Coma 3000 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
...najprościej będzie użyć kalkulatora do szprych
np.http://www.sapim.be/kalkulator-dlugosci-szprych |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
W serwisie rowerowym skonsultuj. To Ci naświetlą zalety słoneczka od bardzo praktycznej strony. Ogólnie to mówią, żeby unikać, chyba, że jest to absolutnie niezbędne (np szprycha ma 80mm i nie da się zapleść inaczej) |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
Są różne opinie:
"- słoneczko - charakteryzuje sie największa odpornością pionową ale prawie zerową boczną. Oznacza to ze do jazdy na wprost jest dobre przy większym zakręcie by mogły wystąpić problemy. stosowany na przednie koło w szosach.
- pół słoneczko - szprychy są na słoneczko od lewej strony piasty, po stronie napędu (kasety) szprychy są krzyrzowane. Zaplot stosowany w szosówkach, mieszczuchach, moze w crosach.
- krzyże - im wiecej krzyży tym koło bardziej podatne na uderzenia z góry ale mocniejsze na boczne przeciążenia. Optymalnym i chyba najpopularniejszym zaplotem jest a raczej są 3 krzyże. 4 stosuje sie w BMXach"
" Słoneczko ma najlepszą sztywność i pionową i boczną. Było to badane laboratoryjnie.
Jednak słoneczko fatalnie przenosi siły skrętne, dając słoneczko do koła napędowego, poskręca Wam szprychy. Dlatego stosuje się zaplot na krzyże, żeby szprycha mogła ciagnąć, lub być ciagnięta jak ma się hamulce tarczowe czy bębnowe.
Słoneczko ma jeszcze tą wade że szprycha działa prostopadle do kołnierza piasty i praktycznie próbuje go wyrwać, w zaplocie na słoneczko siły korzystniej rozchodzą się po kołnierzu. " |
Ostatnio zmieniony przez zeeltom Pon 08 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
Wysłany: Nie 07 Gru, 2014
|
|
|
Toft, uprzedziłeś mnie. Będę miał ten sam problem. Przy takiej konfikuracji wyszło mi tak mniej więcej około 80 mm szprychy. Nie wyobrażam sobie słoneczka. Będę kombinować żeby był 1 krzyż. No i jeszcze problem skąd szprychy. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014
|
|
|
Jestem w trakcie składania roweru dla ojczulka na koła 20cali. Jak dojdą szprychy to się podzielę tym jak wyszło. Oczywiście na 1 krzyż zaplot . |
|
|
|
|
Adam Wysokiński
szef
Pomógł: 36 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 1658 Skąd: Warszawa (okolice)
|
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
|
|
|
|
medykmtb [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Gru, 2014
|
|
|
ja mam kolo ok 5kw clyte 5403 24 cale, zaplecione na sloneczko, szprychy 3,5mm choc w drugim rowerze 3,3mm tez wystarczaja.sztywnosc, wytrzymalosc sa ok,wazne by kupic mocna obrecz.nie ma co sie bawic w zaplatanie na jakiekolwiek krzyze, bo mocowanie nypla bedzie pod zlym katem w obreczy i tam obrecz moze pekac.wmotorach obrecze maja wyjscia do nypli pod katem i problemu nie ma to crossingu szprych.w zwyklych malychkolach odradzam |
|
|
|
|
lkuc18
kierownik
Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23 Gru, 2014
|
|
|
U mnie kółko 24" zaplecione na słoneczko wygląda tak:
.
Póki co zero problemów a silnik 7x9 sięc moment obrotowy niemały, ale waga moja nieduża (60kg, roweru jeszcze nie ważyłem). Co prawda dużo jeszcze na nim nie jeździłem bo deszcze non stop ale jak będą problemy to dam znać. Ogólnie sam bałem się słoneczka ale koło jest sztywne. Trudność zaplotu jest dziecinna. Grubość szprych 2,2 mm. |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014
|
|
|
Przy zaplocie na słoneczko odpada problem pękania szprych czyli gniazda szprych wychodzą pod kątem prostym dlatego też szprychy można naciągnąć mocniej i w miarę to usztywni koło. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Śro 24 Gru, 2014
|
|
|
MixhaL napisał/a: | Przy zaplocie na słoneczko odpada problem pękania szprych czyli gniazda szprych wychodzą pod kątem prostym dlatego też szprychy można naciągnąć mocniej i w miarę to usztywni koło. |
A należy się wtedy bać ? Rozerwanie piasty nie grozi ? Bo z tego co mi raz przy kupnie przedniej piasty w sklepie rowerowym mówili to niektóre firmy mają zaznaczone w specyfikacji że np zaplot na min 3 krzyże . |
|
|
|
|
|