|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Nowe materiały używane w silnikach HUB - efektywność >90% |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 25 Gru, 2014 Nowe materiały używane w silnikach HUB - efektywność >90%
|
|
|
Nie jest to nowość realna, ale raczej coś mało znanego.
Chińczyki deklarują montaż silników z wykorzystaniem jakichś uber zaawansowanych materiałów (lepsze stopy stali), dzięki czemu wzrasta efektywność.
Wynik wydaje się naprawdę rewelacyjny, szczególnie kiedy użytkujemy jednostkę na mocach znacznie powyżej "rated" producenta.
Ciężko o jakieś wiarygodne informacje, ale z plotek na electrotransport i ESie wynika, że czołowi producenci silników stosują te materiały od co najmniej 1-2 lat. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 25 Gru, 2014
|
|
|
W silniku straty zależą głównie od rezystancji uzwojeń, a od miedzi lepsze jest srebro, ale niewiele. Siła to BIL. Zwiększając prąd, rosną nam straty (I²×R). Zwiększamy L, rośnie nam rez (musimy dać cieńszy drut i dłuższy). Pozostaje B i tu jest problem, bo najmocniejsze magnesy, nie pomogą gdy jest duża szczelina. Z tego co widziałem, wiele silników ma magnesy prostopadłościenne, co powoduje że osiągana indukcja jest stosunkowo mala. Dla przykładu transformatory toroidalne mają większą gęstość mocy, bo nie mają przerwy w rdzeniu. Można zwiększyć gęstość mocy silnika zwiększając jego obroty, ale to w przekładniowych, a nie DD. Aby uzyskać dobrą sprawność silnika DD, należałoby zamiast magnesów dać elektromagnesy i regulować wzbudzanie jak w alternatorze (wystarczy jedna szczotka). Co do materiałów to Polska jest (albo była) drugim po Japoni producentem (jakościowym) blach transformatorowych. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
|
|
|
|
MARCIN
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 519 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Wszystko super, ale przy obecnych sprawnościach potrzeba drogich materiałów, aby zwiększyć sprawność maszyn elektrycznych. Najzwyczajniej nie opłaca się to. Wzrost sprawności o 1-2% przy mocach 1-2 kW to jest tyle, co nic. Rozumiem, że w generatorach dużych mocy jak i w transformatorach energetycznych jest o co walczyć, ale nie w urządzeniach małej mocy - potencjalnemu odbiorcy się to nie opłaca.
Moim zdaniem nie tędy droga.
Po co oszczędzać energię, skoro jest jej pod dostatkiem?
To powinien być kierunek wszelkich działań w sektorze energetycznym - wykorzystanie dostępnych i rozwój nowych technologii wykorzystania wszechobecnej energii. Słońce wypromieniowuje tyle energii, że jeszcze długo ludzkość nie będzie w stanie jej całej wykorzystać. To samo z energią ciepłych wód czy gruntów. Wystarczy różnica temperatur i już można produkować energię. Tylko ktoś wreszcie musi zbudować odpowiednie urządzenia. Zamiast tego opinię publiczną karmi się bajeczkami o coraz to doskonalszych ODBIORNIKACH energii. Ja chcę doskonałe ŹRÓDŁO. |
|
|
|
|
Ed
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 4 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
No dokładnie, zaprawdę rzekłeś |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014
|
|
|
Problem ze sprawnością nie jest przy 1500 rpm (80 czy 90%), ale przy niskich obrotach, gdzie jest to 30-40%. |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|