ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe materiały używane w silnikach HUB - efektywność >90%
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 25 Gru, 2014   Nowe materiały używane w silnikach HUB - efektywność >90%

Nie jest to nowość realna, ale raczej coś mało znanego.
Chińczyki deklarują montaż silników z wykorzystaniem jakichś uber zaawansowanych materiałów (lepsze stopy stali), dzięki czemu wzrasta efektywność.



Wynik wydaje się naprawdę rewelacyjny, szczególnie kiedy użytkujemy jednostkę na mocach znacznie powyżej "rated" producenta.

Ciężko o jakieś wiarygodne informacje, ale z plotek na electrotransport i ESie wynika, że czołowi producenci silników stosują te materiały od co najmniej 1-2 lat.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 25 Gru, 2014   

W silniku straty zależą głównie od rezystancji uzwojeń, a od miedzi lepsze jest srebro, ale niewiele. Siła to BIL. Zwiększając prąd, rosną nam straty (I²×R). Zwiększamy L, rośnie nam rez (musimy dać cieńszy drut i dłuższy). Pozostaje B i tu jest problem, bo najmocniejsze magnesy, nie pomogą gdy jest duża szczelina. Z tego co widziałem, wiele silników ma magnesy prostopadłościenne, co powoduje że osiągana indukcja jest stosunkowo mala. Dla przykładu transformatory toroidalne mają większą gęstość mocy, bo nie mają przerwy w rdzeniu. Można zwiększyć gęstość mocy silnika zwiększając jego obroty, ale to w przekładniowych, a nie DD. Aby uzyskać dobrą sprawność silnika DD, należałoby zamiast magnesów dać elektromagnesy i regulować wzbudzanie jak w alternatorze (wystarczy jedna szczotka). Co do materiałów to Polska jest (albo była) drugim po Japoni producentem (jakościowym) blach transformatorowych.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Tu ciekawy sposób zmniejszenia strat w uzwojeniach i ich masy. Wiadomo, że nie prędko ale coś się tworzy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2910514.html
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Wszystko super, ale przy obecnych sprawnościach potrzeba drogich materiałów, aby zwiększyć sprawność maszyn elektrycznych. Najzwyczajniej nie opłaca się to. Wzrost sprawności o 1-2% przy mocach 1-2 kW to jest tyle, co nic. Rozumiem, że w generatorach dużych mocy jak i w transformatorach energetycznych jest o co walczyć, ale nie w urządzeniach małej mocy - potencjalnemu odbiorcy się to nie opłaca.
Moim zdaniem nie tędy droga.
Po co oszczędzać energię, skoro jest jej pod dostatkiem?
To powinien być kierunek wszelkich działań w sektorze energetycznym - wykorzystanie dostępnych i rozwój nowych technologii wykorzystania wszechobecnej energii. Słońce wypromieniowuje tyle energii, że jeszcze długo ludzkość nie będzie w stanie jej całej wykorzystać. To samo z energią ciepłych wód czy gruntów. Wystarczy różnica temperatur i już można produkować energię. Tylko ktoś wreszcie musi zbudować odpowiednie urządzenia. Zamiast tego opinię publiczną karmi się bajeczkami o coraz to doskonalszych ODBIORNIKACH energii. Ja chcę doskonałe ŹRÓDŁO.
 
 
Ed 
początkujący


Wiek: 43
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Swarzędz
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

No dokładnie, zaprawdę rzekłeś ;)
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 54
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 26 Gru, 2014   

Problem ze sprawnością nie jest przy 1500 rpm (80 czy 90%), ale przy niskich obrotach, gdzie jest to 30-40%.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group