ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
gwintowanie otworow pod tarcze
Autor Wiadomość
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Czw 08 Sty, 2015   gwintowanie otworow pod tarcze

Witam,
Nie jeden z was rozbieral takie silniki wiec mysle ze nie bedzie problem :-)
Mam taki silnik z przeznaczeniem na przednie kolo ale chcialbym dac to na tyl i wymyslilem zeby nawiercic i nagwintowac otwory w tym miejscu blisko osi. Czy tam jest grube alu?

galeria allegro

Pozdrawiam.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sty, 2015   

Raczej bym nie kombinował. Sprawdzałeś, czy zmieszczą się zaciski? A łańcuch?
Dekiel nie jest przewidziany do przenoszenia sporych sił przy osi w czasie hamowania. Szkoda silnika ;)
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Pią 09 Sty, 2015   

Skoro tak mowisz to tak jest wiec pass :wink:
lancucha mialo nie byc bo chcialem zrobic cos na styl trike takiej malej do zabawy.
dzieki!
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sty, 2015   

Ja, osobiście, bym tego nie robił.
Te dekle nie są zbyt grube. Kiedyś musiałem takowy spawać, bo po prostu popękał. Bez osłabiania otworami :)
 
 
Saku 
dyrektor



Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 400
Skąd: SWDN
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

Wszystko wyjasnione dzieki bardzo za info :wink:
Pozdrawiam
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

można by faktycznie pokombinować nad tą metodą montażu tarczy: http://naforum.zapodaj.net/64faef038baa.jpg.html :wink:
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

dodam jeszcze że obrazek to nie moje źródło tylko kolegi arek_arecki z innego tematu na tym forum żeby nie było. :razz:
 
 
andrzejIskierka 
stażysta
Młody Konstruktor


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 184
Skąd: Zagłębie Sosnowiec
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

tym sposobem możliwe chyba nawet będzie zainstalowanie tarcz i zacisków z obu stron piasty skoro jest przednia i koło będzie wycentrowane jak przednie a widełka tylna odgięta obustronnie tak samo? :idea:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

Tu znalazłem rozwiązanie z innego tematu:







 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 10 Sty, 2015   

Saku, jeśli ja Ciebie dobrze rozumiem to nie chcesz tam dać tarczy tylko przykręcić element toczony z gwintem na zębatkę? Jeśli tak nie powinno być problemów o ile przekalkulujesz rozstaw w osi widelca itp sprawy. Mięsa tam trochę jest więc powinno styknąć na wpuszczane śruby piątki ale sprawdź. Mechanicznie wolnobieg wytrzyma raczej bez problemu. Parę takich przeróbek robiłem w małych bldc z przekładnią po urwaniu gwintu na zębatce. Z tego co wiem mechanicznie jeżdżą wszystkie.
_________________
Moje pojazdy:
Hub middrive - w budowie http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5394
Cruiser http://forum.arbiter.pl/v...er=asc&start=15
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group