ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
POMYSŁ na modyfikację silnika Hub.
Autor Wiadomość
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Milion pińcet sto dziewińcet ? Wygrałem rabat na pralkę? :mrgreen:
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Ile kosztuje metr kabla bezprzewodowego?
To zależy, jaką niemoc chcesz przesyłać :idea: .

A co do grubości przewodu: wydaje mi się, że częstotliwości u nas są tak małe, że zjawisko naskórkowości nie grozi. Efektywna częstotliwość zboczy impulsów jest co prawda duża, ale jest ich mało w czasie - praktycznie mamy do czynienie z prądem stałym (choć jest przerywany). To, że Chińczycy stosują "licę" wynika z chęci ułatwienia przy nawijaniu.
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Jeden drut bedzie gorszy niż skrętka ponieważ występuje zjawisko naskórkowości i efektywny przekrój przewodu się zmniejsza. Właśnie dlatego transformatory impulsowe i dławiki w zasilacz impulsowych czy spawarkach nawija się licą wysokoczęstotliwościową. Niestety jest droga ale da się ją zrobić samemu z jednego długiego drutu.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Będzie sparing między Wami czy rozwiarzecie to polubownie?
Ile ludzi tyle teorii... Ech.

Poczekam na wynik sporu
 
 
Adam Wysokiński 
szef


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 1658
Skąd: Warszawa (okolice)
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Argument, że jest to stały prąd tylko pulsujący jest nietrafiony. W przetwornicach dc jest lica a prąd teżnie zmienia kierunku.
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Uzwojenie to jedno a neodymy? Można przecież znaleźć jakieś dużo mocniejsze. :cool:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Jedynym mi znanym silnikiem z prądem jednokierunkowym jest "tarcza Faradaya". Silniki o których mówimy są silnikami trójfazowymi prądu zmiennego (synchroniczne). Zasilane są ze sterowników, które z prądu stałego "robią" prąd zmienny. Sterownik ma 6 tranzystorów (czasem więcej, ale łączonych równolegle), zwanych też kluczami. Dwa na każdą fazę, którą podłączają raz do plusa, raz do minusa.
Zjawisko "naskórkowości" wzmaga się wraz z wzrostem częstotliwości. Przy małych częstotliwościach nie ma ono wpływu. W rowerze mamy niskie częstotliwości. Jeżeli silnik ma
9 par biegunów i 600rpm (10obr/s) to częstotliwość zasilania 90Hz.
Neodymy nic nie pomogą, jak jest dziura (duża szczelina). W transformatorach toroidalnych uzyskuje się większą indukcję, bo blacha na rdzeń ma tylko dwa końce, a nie tak dużo przerw jak w rdzeniach z kształtek (nawet kształtki teraz tnie się pod kątem).
Można nawijać srebrnym drutem :wink: (ma mniejsza rezystancję).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 12 Lut, 2015   

Które się szybko usmażą...

Mocniejszy jest podatny na rozmagnesowanie czy coś takie od mniejszych temperatur niż slabszy magnes. Kiedyś gdzieś tabelę widziałem.

Zatem nawijam profilowanym! :cool:


http://www.eurodrut.com.p...og&w=&d=6&d1=40
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

Drut zamówiony.

Teraz do głowy przyszła mi kolejna myśl.
Jako że oryginalne uzwojenie było nawiniete AaABbBCcC pytanie moje brzmi czy musze nawijac tak samo czy mogę nawinac po prostu ABC ? Wydaje mi się ze żadnych przeciwskazan nie ma a producent nawijal w taki sposób tylko dla tego że tak było mu łatwiej.

Nie pytajcie się czemu chce tak zrobić tylko czy tak można i ewentualnie jakie konsekwencje zasoba to ciagnie?
 
 
MARCIN 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 519
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 16 Lut, 2015   

To może jeszcze o drucie litym i o licy...

Jak już zostało zauważone, lica sprawdza się przy częstotliwościach "podwyższonych". Lity drut natomiast najlepiej sprawdzi się przy częstotliwościach bliskich zeru i nieco powyżej.
Warto pamiętać, że niewłaściwie zastosowana lica "zmniejszy" czynny przekrój przewodu. Będzie to spowodowane istnieniem izolacji i przestrzeni powietrznych wokół wielu drutów licy.

Aby wybrać odpowiedni typ przewodu należy przede wszystkim przyjąć częstotliwość pracy i obliczyć głębokość wnikania prądu elektrycznego w przewodnik. Istnieje konkretny wzór, ciekawi elektryczności na pewno znajdą :smile: .
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Panowie! O czym my tutaj w ogole prawimy?!
Miedz?!

Tu jest przyszlosc :lol: !!

https://www.youtube.com/watch?v=fg_QZuVKWws

EDIT:

Szukam sponsora

http://www.nanotechweb.pl/oferta/nanorurki/


:lol: :lol: :lol:
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 18 Lut, 2015   

Wracajac do silnika wykonanego z alternatora motocyklowego:

http://www.youtube.com/watch?v=P_JbJTPcjKQ
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

To normalne? Reszta jest prosta. :neutral:

IMG_20150721_193625.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 371 raz(y) 1,69 MB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

Skoro reszta jest prosta, to normalne nie jest :)
 
 
Freerider 
kierownik


Pomógł: 3 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 320
Skąd: Królików
Wysłany: Wto 21 Lip, 2015   

Z zewnątrz jest wszystko ok, reszta jest prosta, była tam miedź więc nie było nawet jak tego skrzywić, nawet żadnych śladów nie ma. Silnik będzie poprawnie pracował? :cry: To dośc DUŻY stojan, żal mi go. :evil:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group