Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
problem z głośnym silnikiem 36V/250W |
Autor |
Wiadomość |
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 25 Mar, 2015
|
|
|
Ja też mam przedni i dość głośny (warkot i skrzeczenie) silnik BLDC 250W z przekładnią.
Jego głośność się zmniejsza jednak przy prędkości roweru > 10km/h.
Osiągi są przyzwoite, maksimum to jakieś 27km/h na prostej drodze.
Myślę, ze podłączenia faz: głównej i halotronowej jest poprawne, czy może się myle ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Coś ci wpada w rezonans, ale dobrze by było rozebrać silnik i sprawdzić stan trybów z ewentualnym ich porządnym nasmarowaniem smarem. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Może to naiwne ale sprawdzil bym na poczatek naciag szprych i napompowane kolo.. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Warkot, to raczej nie od szprych |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Właściwie to efekt jest podobny jak z video kolegi glebor z wątku :
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3338
i u niego pomogła zmiana kombinacji faz halotronów.
Może to samo jest u mnie ?
Czy jest możliwa niedobra faza i jednoczesne dobre osiągi na drodze ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Niemożliwe. Te silniki, a miałem kilka w łapskach, potrafią brzęczeć przy ruszaniu. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
A jaki smar bylby najlepszy do tego silnika ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Ja używałem jakiegoś zielonego smaru w stylu towotu. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Wracając do tych hałasów to mam wrażenie, że sterownik też hałasuje.
Czy miałeś takie doświadczenia ze sterownikiem ? |
|
|
|
|
2mirko2
początkujący
Dołączył: 11 Lut 2015 Posty: 31 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 26 Mar, 2015
|
|
|
Znajomy miał taki przypadek, że mu zaczął głośno pracować silnik (rower spartan, czy jakoś tak) i po otworzeniu się okazało, że się silnik zalał wodą i była korozja wszystkiego. Po wyczyszczeniu i wysmarowaniu działa normalnie do teraz. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Mar, 2015
|
|
|
oleka napisał/a: | Wracając do tych hałasów to mam wrażenie, że sterownik też hałasuje.
Czy miałeś takie doświadczenia ze sterownikiem ? |
Nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale, jeśli już, to wynikało by z jakichś ogromnych obciążeń prądowych. |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015
|
|
|
Przesmarowałem ten mój BLDC 250W , zwłaszcza po i wokół trybów plastykowych (wyglądają jak nowe), ale po złożeniu i uruchomieniu nic się nie zmieniło.
Na małych i średnich obrotach hałasuje dość mocno, na wyższych cichnie.
Hałasy te dobiegają również jakby ze sterownika (Magma 500W, 36V).
Osiągi roweru są ogólnie przyzwoite jak na te 250W.
Czy jest możliwe, że w kabelkach od halotronów (5x) indukuje się coś z 3 kabli mocy idących do silnika ? One są blisko siebie i idą od przeniego koła do tylnego bagażnika. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 31 Mar, 2015
|
|
|
Nie ma takiej możliwości. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2015
|
|
|
Sprawdzałeś, czy nic nie wpada w rezonans? W tych przekładniowych, to jest dość częste zjawisko. Trochę ich przeszło przeze mnie i niektóre sztuki tak miały i niewiele się dało z tym zrobić. Taka ich uroda widocznie |
|
|
|
|
oleka
początkujący
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Poznan
|
Wysłany: Sob 04 Kwi, 2015
|
|
|
Koło podniesione o parę cm nad ziemią - czyli rozpedzane na luzie też daje te hałasy. Gdyby to był rezonans całego koła to byłby on inny przy "luzie" i inny przy normalnej jeździe.
Niestety są te hałasy takie same.
Niedługo spróbuję z innym kontrolerem, najlepiej jakby to byłkontroler sinusoidalny Hmm a gdzie taki dostać ?
Dodatkowo , może warto by zaimpregnować uzwojenia w silniku lakierem do transformatorów ? |
|
|
|
|
|