ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulaory aluminiowe
Autor Wiadomość
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   Akumulaory aluminiowe

Dzisiaj w rmf-ce słyszałem, a tutaj info:
http://zmianynaziemi.pl/w...adowac-w-minute

https://www.youtube.com/watch?v=RWZE2Bh48fM
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Nie podają nic na temat pojemności.
 
 
dejvo 
początkujący


Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 27
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Z artykułu w Nature.

http://www.nature.com/nat...ature14340.html

"The cell exhibits well-defined discharge voltage plateaus near 2 volts, a specific capacity of about 70 mAh/g and a Coulombic efficiency of approximately 98 per cent.
The cathode was found to enable fast anion diffusion and intercalation, affording charging times of around one minute with a current density of ~4,000 mA/g (equivalent to ~3,000 W /kg), and to withstand more than 7,500 cycles without capacity decay.

Czyli całkiem nieźle :mrgreen:
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 08 Kwi, 2015   

Ja pracuję nad bateriami z wieczek od jogurtów (pierwotne), ale ciężko mi idzie, bo żona mi je ciągle wyrzuca :sad:
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
leoxxx 
stażysta
leoxxx


Dołączył: 01 Cze 2014
Posty: 118
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

W minutę naładuję tę baterię ładowarką od samsunga 2A? Czy może będzie specjalna ładowarka to 100A?
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

A no właśnie... Wszyscy tylko się chwalą jakie to super aku wymyślili, a rozwiązań na małe szybkie ładowarki jak na razie nie widać.

Kiedyś gadałem z Gościem i dziwił się dlaczego te aku w rowerach tak długo się ładują - Mówił że ma wkrętarkę z aku li-ion i on do pełna ładuje się w pół godziny.
Tak, ja też mam taką wkrętarkę co się szybko ładuje, ale ładowarka do niej jest praktycznie takich rozmiarów jak narzędzie, a od bateryjki to jest ze 4x większa.

Nic dziwnego że ładowarka wielkości "paczki fajek" tak długo ładuje akumulator rowerowy.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Owen27 
początkujący


Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

@bartek
Li-po można naładować w jakieś 12min(CC), czemu nikt tego nie robi?
Turnigy można ładować max 5c więc dla pakietu 16s3p jest to 75A x 65,6V = 4920W. Prawie 5kW! Jakie to będzie wielkie, ile będzie kosztować, z sieci będzie brać ze 20A więc z czego to zasilić.
Do tego dochodzi sprawa żywotności pakietu.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Niech lepiej wymyślą w miarę akceptowalne cenowo ogniwa o większej pojemności , wydajne prądowo nawet na tym poziomie co teraz bo to jest wystarczające nawet do napędzania Tesli S jak widać . Szybsze ładowanie nie jest aż tak ważne bo da się to obejść np tym że jeśli będzie aku pojemniejsze ze 2-4x od tego co mamy teraz to potrzeba szybszego ładowania niż teraz straci w większości przypadków na znaczeniu .
Ostatnio zmieniony przez Pykacz Czw 09 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

3 bajki ładowane w bloku i cały budynek nie ma prądu, trzeba by przyłącze przemysłowe :D
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

tas napisał/a:
3 bajki ładowane w bloku i cały budynek nie ma prądu, trzeba by przyłącze przemysłowe :D


Wystarczy że masz aku pojemniejsze ze 2-4x niż obecnie i sprawa załatwiona w większości przypadków . Bo i tak tego co naładujesz np w nocy nie zużyjesz w ciągu dnia .
Szybsze ładowanie niż mamy obecnie jest nam znacznie mniej potrzebne niż większa pojemność . Takie moje zdanie .
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Takie ladowanie ucywilzowaloby "tankowania" aut elektrycznych w trasie.klik
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Pykacz napisał/a:
Wystarczy że masz aku pojemniejsze ze 2-4x niż obecnie i sprawa załatwiona w większości przypadków.

I tak i nie... Fakt że zwiększenie pojemności 2-4x załatwiło by sprawę małych zasięgów nie akceptowalnych przez większość społeczeństwa. Do tego podniesienie bezpieczeństwa, niezawodność i idiotoodporności... To już by było jak z bajki.

Ale cały czas pozostaje kwestia ładowania. Przy 4x większej pojemności, ładując aku podobnymi ładowarkami jak obecnie to będzie ładowanie trwało też 4x dłużej. A chcąc ładować szybciej to trzeba mieć "ładowarkę stacjonarną" wielkości małego pudła PC-ta.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Wyobraźmy sobie, że istnieje taki standard 48V DC, panele słoneczne zasilają sieć i aku stacjonarne, wiatraki nie muszą być synchroniczne itd. Ładowarka 5 kW może być zrobiona na 1 tranzystorze i mieć wielkość pudełka od papierosów, samochody również mają instalację 48V. Dlaczego 48V, ponieważ jest to tzw. napięcie bezpieczne (naładowane aku dobijają do 60V).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
AdamM 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 83
Skąd: Chorzów/Częstochowa
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

bartek napisał/a:
Ale cały czas pozostaje kwestia ładowania. Przy 4x większej pojemności, ładując aku podobnymi ładowarkami jak obecnie to będzie ładowanie trwało też 4x dłużej. A chcąc ładować szybciej to trzeba mieć "ładowarkę stacjonarną" wielkości małego pudła PC-ta.


Niby tak, ale z drugiej strony jak by się to spopularyzowało można by podjechać na "stację prądową".
 
 
irrs 
brygadzista


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 274
Skąd: Poznan.
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

To nic. Jakby były takie stacje prądowe i takie baterie to by się wrzucało te aku do wiaderek i w przypadku braku prądu w domu by się krzyczało do najniższego rangą członka rodziny:
"Józek! Przynieś ze dwa wiadra prądu! :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group