ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nostusek
Sob 07 Gru, 2013
problem z głośnym silnikiem 36V/250W
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2015   

Wydaje mię się że mam podobnie wymieniałem Halle bo całkowicie szarpał, teraz przy małej prędkości może nie tyle prędkości co pod obciążeniem i jak wzrasta prędkość silnik chodzi płynnie. I jest tak że jak się rozpędzę na luzie to czasami ładnie się toczy a czasami coś w środku delikatni drży. Też nie wiem co to, da się z tym żyć ale lepiej jak by wcale nie drżał
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Tak sobie myślę czy to nie problem manetki jednak? Bo po rozkręceniu sprawdzeniu wszytko było ok dalej się zawiesza się to znaczy nieraz słabo reaguje a nieraz wyrywa w nieoczekiwanym momencie. Mam starą manetkę sprawdzę czy tu nie leży przyczyna z taką pracą silnika rozkręcałem manetkę i tam siedzi chyba hallotron bo trzy nóżki wychodzą i magnesik jest?
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Manetka nie jest problemem.
Dla ciekawości przyblokowałem wyjście manetki kondensatorem - chyba kilka uF i jedyne to co się zmieniło to spowolniona rekcja obrotów na manetkę.
Ciągle czekam na inny sterownik, mam obiecany na jutro, zobaczymy co się zmieniło.
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2015   

Moja edycja postu aktualna 22 kwietnia:

Zamieniłem kable mocy - jest teraz zółty z niebieskim i odwrotnie a oba zielone są połączone ze sobą. Pozmieniałem też połączenia 3 kabli od halli.

I jest już cicho !!!
Ale prędkość maksymalna zmalała z ok 28km/h do 21 km/h :-(

Czyli silnik jest [prawie] OK.

Zwierając styki do ograniczenia prędkości nie można jechać szybciej niż ok. 12 km/h.
Oba sterowniki od Magmy (nowszy i starszy) zachowują sie tak samo.

Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami. Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ?
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2015   

Cd mojego poprzedniego postu .

Wydaje mi się, że ten mój silnik Tranzx 250W przekładniowy wymaga być może sterownika
z jakimiś bardziej precyzyjnymi nastawami.
Czy znajdę gdzieś takowe sterowniki ?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 23 Kwi, 2015   

Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi.
 
 
oleka 
początkujący


Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Poznan
Wysłany: Pią 24 Kwi, 2015   

Nie, sterownik jest zewnętrzny, od firmy MAGMA.
Te przebiegi o których pisałem, dotyczyły innego, "hałaśliwego" układu połączeń fazowych halli, teraz podłączyłem inaczej i jest już elegancko i cicho.
Tylko Vmax jest ok, 20-22 km/h zamiast 27km/h.
No i blokada prędkości (zwarcie 2 kabli niebieskich) działa już
przy ok 12km/h. to za nisko !

Czy ktoś wie do ilu stopni kąta fazowego są "na dzień dobry" przystosowane
sterowniki Magmy ? Mój silnik ma 120 stopni.



wibi napisał/a:
Myślę sobie, że fabryczny sterownik jaki jest w silniku jest najlepiej "pomyślany" dla tego silnika, jedno tylko zaciekawiło mnie co napisałeś w poprzednich postach o jakichś częstotliwościach (prócz prostokąta) pojawiających się przy niepełnym obciążeniu. To świadczyło by raczej o uszkodzeniu jakiegoś kondensatora filtracyjnego,może elektrolit po prostu wysechł i nie filtruje powodując jakiś "fałszywy" przebieg? Spróbuj "zrozumieć" przebiegi sygnału albo zlokalizuj oscyloskopem skąd te "dodatkowe" sygnały bo one mogą "modulować" te właściwe i "poziom" prostokąta może "falować". Nie wiem czy dość jasno się wyraziłem ale sadzę, że zrozumiesz o co mi chodzi.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2015   

Wymieniłem cały przewód manetki i już nie mam większych problemów, to znaczy silnik drży przy pewnych obrotach a raczej nie obrotach tylko przy lekkim obciążeniu jak więcej przekręcę manetkę to ciągnie ładnie bez drżenia.
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group