ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Silnik pneumatyczny.
Autor Wiadomość
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

Za bardzo teoretyzujesz, to jest nierealne do zrobienia w warunkach amatorskich, będziesz się z tym pałował kilka lat biorąc pod uwagę
obowiązki codzienne i inne zainteresowania...
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lut, 2008   

przecierz ja tego nie robie :) i kto mowil o warunkach amatorskich ? projekt w AutoCAD i na CNC to raczej nie jest zbyt amatorskie.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

Coś zaczyna się dziać:
http://www.mojeforum.net/...temat-vt82.html
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

zasada nie mal jak w silniku parowym tlokowym :)
 
 
Lisciasty
dyrektor



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 404
Skąd: Okolice Wrocławia
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

Chłop się namęczył przy rysowaniu ale nie widzę jakby to miało chodzić...
Uszczelnić tego się nie da bo musiałoby wystąpić spore tarcie (na bokach i od góry) a jak nie uszczelni to nie będzie się kręcić...

W silniku parowym można się było tak bawić bo pary było pod dostatkiem
i ekonomia raczej nie wchodziła w grę :>
A tutaj butla z powietrzem wypsika się po paru minutach ...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

Masz racje i jeszcze do tego wankel.
Ale nic się nie dzieje. Ktoś narysował i zrobił animację.
Zacznie się dziać, jak już będzie działał w samochodzie.

Idea jest dobra w odsunięciu śmierdzieli spalinowych.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek Kopeć Sob 23 Lut, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Użytkownik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2008   

no idea dobra :) ale sama konstrukcja do bani, kręcic to sie na pewno bedzie to pewne tyle ze sprawnosc raczej marna
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

To jest artykuł z dzisiejszego "Gościa Niedzielnego".
No cóż, jak się okazuje nie amerykanie ani japończycy, ale hindusi.
A swoją drogą ciekawe, że my jak zwykle nie znamy swoich wynalazców.

_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Fajne.
A Polacy to najważniejsi wnalazcy i odkrywcy w świecie ( także: ruszył słońce i zatrzymał ziemię, kraking ropy naftowej, pierwsza planeta poza naszym układem, oprócz innych).
Każdy z nas ma szanse.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
NocnyPtak
brygadzista
konstruktor-amator



Wiek: 61
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 229
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 16 Mar, 2008   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A Polacy to najważniejsi wynalazcy i odkrywcy w świecie ...

No nie popadajmy w przesadę, bo wyjdzie na to, że "Einstein też była kobietą..."
Swoją drogą, "konia z rzędem", temu, kto słyszał o Ludwiku Mękarskim :shock:
A dla kolegów zainteresowanych budową takiego silnika mam uwagę, że może zamiast wyważać otwarte drzwi, warto skorzystać ze sprawdzonych pomysłów (zapewne już nie chronionych patentem).
_________________
Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl
 
 
GlowaSkrzydlowa
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Mar, 2008   Re: Silnik pneumatyczny.

retro-wawa napisał/a:
.... Chodzi mi o silnik ktory by sie sprawdzal w praktyce . Najprostszym silnikiem był by klucz pneumatyczny, ale wudajnośc jego jest bardzo mala . I zasada działania rotacyjna nie sprawdzi sie . Może tylko taki tłokowy bo wydaje się byc znacznie sprawniejszy .
Pozwolę sobie wrzucić swoją opinię jako fachowca od mechaniki. Jest to nieprawda, że rotacyjne silniki się nie sprawdzają. Jeśli zaś chodzi o silnik wankla jest kiepskim rozwiązaniem, nie dlatego że jest rotacyjny, ale dlatego, że siły reakcji naporu tłoka na korpus wykładają się na cylindrze i są duże straty na tarcie, ponieważ nie jest ono tu zredukowane przełożeniowo. Natomiast np poślizgi napierających się zębów w przekładniach zębatych są zredukowane przełożeniowo, bo przemieszczenia obwodowe kół są znacznie większe niż przemieszczenia względne napierających ewolwentowych boków zębów. Stąd właśnie duża sprawność przekładni zębatych, chociaż tarcie też tam występuje na bocznych ściankach zębów, przy jednoczesnym przetaczaniu się wypukłych zarysów zębów.
Właśnie ta zasada rotacyjnych sprężarek zębatych jest powszechnie wykorzystywana w przemysłowych sprężarkach powietrza jako najlepsza i sprawdzona metoda konstrukcji maszyn powietrznych. Sprawa jest tu jeszcze bardziej udoskonalona, bo zęby tych wyporowych sprężarek są śrubowe. Osiąga się przez to równomierną pracę. Przy wykorzystaniu odwrotnym takiej powietrznej maszyny osiąga się małe hałasy od wylotu powietrza. Nie występuje tam tarcie śrub o korpus, bo szczelina jest tam zminimalizowana, a siły na śrubowych wirnikach z zazębieniem ewolwentowym przenosi ułożyskowanie toczne wirników.
Dużo pisałem na forum Wski-ego o tym pod logiem Ćwoka. Było to w wątku "Zastosowanie napędu pneumatycznego w autach". Wykazywałem tam też przez wyliczenia fatalnie niską sprawność przetwarzania prądu w energię sprężonego powietrza, bo są straty cieplne zarówno przy sprężaniu jak i rozprężaniu powietrza, jak również w tych projektach jest gorszy wskaźnik co do balastowania pojazdu przez system gromadzący zasoby energetyczne. Napędy elektryczne wg mnie są bardziej doskonałe, bo mam tu na uwadze przede wszystkim tę ekonomię zawartą w tym, że nie ponosi się strat cieplnych w związku z sprężaniem i rozprężaniem powietrza. Te fajne osiągi tego czerwonego autka już gdzieś zrobionego (110 km/h) to wszystko jest naciągane reklamowo, bo nie podaje się zarazem jak daleko auto zajedzie przy takim wydatku mocy. A z kolei te duże zasięgi rzędu po 200 km mogą dotyczyć skrajnie korzystnych warunków jak bezwietrzna pogoda, silnie napompowane koła i nie za duża predkość, ze względu na opory powietrza.
 
 
jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Czw 20 Mar, 2008   

O Ludwiku Pękalskim owszem słyszałem ale dopiero odkąd interesuję się silnikami pneumatycznymi.W tych tramwajach była jeszcze jedna ciekawostka: mianowicie zbiornik z gorącą wodą do podgrzewania rozprężonego powietrza.Ale w samochodzie osobowym? Pozostaje tylko ogrzewać powietrze od powietrza.Tylko co zimą?Na lato darmowa klima jak znalazł.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 11 Paź, 2008   

Witam!

Przed chwilą w znanym nam już programie "Ekologiczne wynalazki" Dick i Jem zbudowali motorower napędzany sprężonym powietrzem. Niestety oglądałem od połowy i zdążyłem akurat na jego rejestrację, więc jaki to silnik i butle nie wiem. Motorower wyglądał całkiem zgrabnie, cała rama, koła i reszta części z oryginalnego motoroweru. Silnik umieszczony nad tylnym kołem, a butle po bokach, trzeba było siedzieć w niewielkim rozkroku. Pojazd został zbudowany dla firmy rozwożącej kanapki i inne jedzenie po mieście i chyba nadawał się tylko do tego celu, czyli jazdy po mieście. Oto kilka danych które udało mi się wynotować: łączna pojemność butli 18l, ciśnienie 300 bar, pełna prędkość 30km/h, jednak z pełną prędkością zużywa bodajże 7l/sek, dlatego raczej jeździli po 15km/h. Najdalej przejechali 3km i troszku jeszcze powietrza w butli zostało. Jednak GlowaSkrzydlowa miał rację jak ze sobą rozmawialiśmy, silnik na powietrze jest dobry, jednak na krótkie dystanse momentalnie wypsikuje całe powietrze. 3km zasięgu w porównaniu do 20 km motoroweru NocnegoPtaka to rzeczywiście bardzo słaby wynik, co czyni ten pojazd zupełnie niepraktycznym, no może jedynie na zakupy.

Jedyny plus tego napędu to ładowanie. Odbywało się ono w kilka minut. W piwnicy była sprężarka i kilka dużych butli, z butli tych szedł wąż na zewnątrz i wystarczyło się tylko podpiąć i można jechać dalej. W elektrycznym niestety trwa o znacznie dłużej. Może jakby jakiś lepszy ten silnik był, większe butle czy chociaż bardziej sprawna przekładnia (tam było wszystko na łańcuch) i zasięg wynosił jakieś 10 km byłoby to opłacalne, ale z takim wynikiem to raczej bardziej odpychające niż przyciągające.
 
 
jacenty
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Paź, 2008   

Z pozoru to wszystko fajnie ,ale tak jak powiedziano wczesniej ,to bilans wykorzystania energii jest nikły. W zależności od użytych sprężarek i silnika może być na poziomie 5-20 % energi włozonej do układu. A sprężarka sprężająca do 300 atm . to już nie jest taka prosta ,jednostopniowa śrubówka. Zbiorniki magazynujące to spręzone powietrze też sporo ważą i zajmują sporą objętość . Nawet nowoczesne butle kewlarowe też nie rozwiązują problemu.
W niskich temperaturach pozostaje problem przymarzania instalacji i ogrzewania wnętrza.
To rozwiązanie mogło być stosowane w tamwajach gdzie masa jadąca po szynach nie była tak krytyczna , były krótkie trasy i doładowanie na końcach, i najważniejsze : nie było innej alternatywy. Dostępny był silnik parowy(zbyt wielki) ,elektryczny (brak akumlatorów lub złożona trakcja), inne silniki spalinowe -początki rozwoju.
Obecnie to zostaje właściwie tylko alternatywa elektryczna .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group